Πόσα ακόμη πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα θα πρέπει να καταγράψουμε για να ξεκινήσουν επιτέλους οι υπεύθυνοι να τοποθετούν πιστοποιημένα στηθαία και βέβαια όπου κρίνεται αναγκαίο εξαιτίας της υψηλής επικινδυνότητας τα παλαιά στηθαία να αντικαθίστανται από νέα που είναι ασφαλή…
Ωστόσο όπως αποδείχθηκε και πρόσφατα ένας ακόμη άνθρωπος έχασε τη ζωή τους εξαιτίας της ύπαρξης παλαιών και μη πιστοποιημένων στηθαίων που δεν είναι ικανά ούτε ένα αυτοκίνητο να συγκρατήσουν! Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ποιες θα ήταν οι συνέπειες αν αντί για αυτοκίνητο στο δυστύχημα της Πέτρου Ράλλη «πρωταγωνιστής» θα ήταν κάποιο πολύ μεγαλύτερο όχημα όπως φορτηγά ή τράκτορας και πόσα θύματα θα θρηνούσαμε…
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το στηθαίο (και όχι κιγκλίδωμα) που ήταν τοποθετημένο στην αερογέφυρα στο οποίο έγινε η πρόσκρουση με αποτέλεσμα να καταρρεύσει σαν… χαρτί είναι παλαιού τύπου και φυσικά δεν είναι πιστοποιημένο κατά ΕΝ1317 και ΟΜΟΕ-ΣΑΟ.
Επίσης κατά πάσα πιθανότητα δεν έχει γίνει και σωστή τοποθέτηση καθώς σύμφωνα με την εικόνα που αντικρίζει κανείς στο επίμαχο σημείο δεν πρέπει να υπάρχει αγκύρωση του ορθοστάτη του στηθαίου μέσα στο σκυρόδεμα όπως μπορεί να διακρίνει κανείς στην φωτό που δημοσιεύει το Newsauto.gr
Παράλληλα κάποια στιγμή έχει γίνει κάποια αντικατάσταση στην οποία κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να απαντήσει ότι έχουν χρησιμοποιηθεί πιστοποιημένα στηθαία καθώς είναι συνήθης πρακτική η αντικατάσταση στηθαίων από υλικά που πηγαίνουν για scrap (αποξηλωμένα, μεταχειρισμένα) εξαιτίας του χαμηλού κόστους!
Ωστόσο τα πιστοποιημένα στηθαία δεν είναι πανάκεια. Πρέπει να είναι πιστοποιημένη και η τοποθέτησή τους. Στην Ελλάδα αντίθετα όχι μόνο χρησιμοποιούνται μη πιστοποιημένα στηθαία αλλά και οι συνθήκες τοποθέτησής τους πραγματοποιούνται χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο.
Το τραγικό είναι ότι ακόμα και στα έργα παραχώρησης – που υποτίθεται είναι με βάση τις καινούργιες προδιαγραφές – έχουν παρατηρηθεί εξόφθαλμά πράγματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η συντήρηση ή επισκευή των στηθαίων μετά από τροχαίο ατύχημα πραγματοποιείται με στηθαία παλαιού τύπου μη πιστοποιημένα που η διακίνηση τους απαγορεύεται ρητά με ΦΕΚ, από δήθεν «απόθεμα».
Μετά από τροχαίο ατύχημα διαπιστώθηκε ότι η λεπίδα του Στηθαίου Ασφαλείας ήταν συγκολλητή, δηλαδή χρησιμοποιήθηκε υλικό που κανονικά πηγαίνει scrap, συγκολήθηκε, γαλβανίστηκε, πουλήθηκε και τοποθετήθηκε ως ενιαίο τμήμα!
Επίσης διαπιστώθηκε η χρήση και τοποθέτηση μη πιστοποιημένων κατά ΟΜΟΕ Στηθαίων Ασφαλείας, χωρίς εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής, σε σύνολο έργου παραχώρησης.
Όλα τα παραπάνω καταγράφονται σε όλη την Ελληνική Επικράτεια με αποτέλεσμα να μειώνεται η οδική ασφάλεια της χώρας και οι οδηγοί που κινούνται στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος είναι πολύ πιθανό να βρεθούν κυριολεκτικά στον «αέρα» και να προσγειωθούν επάνω σε κάποιο άλλο διερχόμενο όχημα θρηνώντας ανθρώπινες ζωές…
Το Newsauto.gr αμέσως μετά το Πάσχα θα ανοίξει τον φάκελο που αφορά στη χρήση και τοποθέτηση των Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων στο ελληνικό οδικό δίκτυο με αποκλειστικές δηλώσεις από τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Παραγωγών Στηθαίων Ασφαλείας.