Μετά τις 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia και 458 Speciale, το cavallino rampante παρουσιάζει την κορυφαία από κάθε πλευρά έκδοση της 488 GTB. Το εύηχο, είναι η αλήθεια, όνομα της ιδιαίτερης αυτής κατασκευής, αν μη τι άλλο, καταδεικνύει με μιας τις προθέσεις των δημιουργών της, μιας και η νέα Ferrari 488 Pista είναι ένα αυτοκίνητο με κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας που ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία και πείρα που έχουν όλα αυτά τα χρόνια (έξι στο σύνολο) αποκτήσει οι Ιταλοί από τη συμμετοχή τους στο FIA World Endurance Championship.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η νέα 488 Pista είναι ελαφρύτερη κατά 90 σε σχέση με την GTB. Εντούτοις, η Ferrari δεν αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της από πού «αφαιρέθηκε» το συγκεκριμένο βάρος, που με τα έξτρα, όπως χαρακτηρίζονται, ελαφριά υλικά με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί, αγγίζει τα μόλις 1.280 κιλά. Μολαταύτα, επισημαίνεται πως το κάλυμμα του κινητήρα, οι προφυλακτήρες, το πίσω σπόιλερ αλλά και οι 20άρες ζάντες είναι κατασκευασμένες από carbon.
Η καρδιά της κατασκευής είναι ο γνωστός V8 κινητήρας τούρμπο των 3.902 κ.εκ., ο οποίος έχει αποσπάσει για δύο συνεχόμενα χρόνια των τίτλο του Κινητήρα της Χρονιάς στην κατηγορία του. Η απόδοσή του για την περίσταση ανέρχεται στους 720 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή του στα 770 Nm στις 3.000 σ.α.λ. με 7η, όπως επισημαίνεται, σχέση στο κιβώτιο. Οι αλλαγές που φέρει, μεταξύ άλλων, σε σχέση με τον «απλό» V8 είναι το σύστημα εξαγωγής από Inconel, ο ελαφρωμένος στρόφαλος και σφόνδυλος, τα τούρμπο με τους ενσωματωμένους αισθητήρες στροφών, καθώς και η διαφορετική θέση της εισαγωγής αέρα.
Εξίσου εντυπωσιακές ασφαλώς είναι και οι επιδόσεις της κατασκευής. Για το «0-100» απαιτούνται μόλις 2,85 δλ., τα 200 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 7,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 340 χλμ./ώρα. Η Ferrari υπόσχεται επίσης «ακόμα καλύτερη ηχητική με όλες τις σχέσεις και σε όλες τις ταχύτητες κίνησης».
Η 488 Pista κάνει πλήρη χρήση της αγωνιστικής εμπειρίας της Ferrari για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση ακόμα και στο δρόμο. Ανάμεσα στις λύσεις που υιοθετεί είναι και το εμπνευσμένο από την F1 εμπρόσθιο S-Duct καθώς και ο σχεδιασμός των αντίστοιχων διαχυτών που διαθέτουν μια γωνία κλίσης που υιοθετήθηκε αρχικά στην καθαρόαιμη 488 GTE για καλύτερη ροή του αέρα, βελτιωμένη ψύξη και μεγαλύτερα ποσά κάθετης δύναμης. Επιπρόσθετα, η πίσω αεροτομή της Pista είναι ψηλότερη και μεγαλύτερη και το σχήμα έχει επίσης βελτιστοποιηθεί. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αύξηση της κάθετης δύναμης κατά 20% σε σχέση με την GTB.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, αλλά και σε όσα από αυτά ελέγχονται ηλεκτρονικά, οι βελτιώσεις είναι αρκετές. Έτσι, η νέα 488 Pista εφοδιάζεται με την 6η κατά σειρά γενιά του Side-Slip Angle Control System της Ferrari, το οποίο «εμπεριέχει» τα E-Diff3, F1-Trac, την ανάρτηση SCM καθώς και το πρωτοεμφανιζόμενο Ferrari Dynamic Enhancer. Τι είναι αυτό; Ένα λογισμικό που ρυθμίζει δυναμικά την πίεση των φρένων απευθείας στις δαγκάνες του συστήματος πέδησης.
Πηγή Πληροφοριών: 4Τροχοί