BMW M8 GTE με 500 ή 600 ίππους

Στην τελική ευθεία των προετοιμασιών μπήκε η BMW M8 GTE η οποία θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA και στο IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2018, με τον κινητήρα BMW P63/1.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας πέρασε την πρώτη του δοκιμή επιδόσεων με στόχο να τελειοποιηθεί περαιτέρω, ώστε να βγει στην παραγωγή ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει βγάλει ποτέ η BMW.

Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εξέλιξης της BMW M GmbH, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ο BMW S63T4, ένας V8 κινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo, που έτυχε εφαρμογής για πρώτη φορά στη νέα BMW M5 και ο οποίος έχει κατανάλωση μικτού κύκλου 10,5 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 241 γραμμάρια στο χιλιόμετρο.

Όπως ορίζουν οι κανονισμοί, τα χυτά εξαρτήματα του μπλοκ του κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής υιοθετήθηκαν χωρίς μετατροπές από τη μονάδα παραγωγής. Και τα δύο εξαρτήματα κατασκευάστηκαν στο χυτήριο ελαφρών κραμάτων του BMW Group Plant Landshut στη Γερμανία.

Εκτός από τα χυτά εξαρτήματα που υπόκεινται στους κανονισμούς, ο κινητήρας της BMW M8 GTE που περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακόμα εξαρτήματα, από τα οποία 985 είναι μοναδικά, απαιτούσε εκτενείς μετατροπές. Από τα εξαρτήματα αυτά, 181 προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής, ενώ πάνω από 700 είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τον P63/1 ή προστέθηκαν από άλλους αγωνιστικούς κινητήρες της BMW Motorsport. Οι μηχανικοί μείωσαν τον κυβισμό από 4.400 σε 4.000 κ. εκ., σύμφωνα με τους κανονισμούς για την κατηγορία της GTE.

Η νέα σχεδίαση της κίνησης του στροφάλου εμπεριείχε τη χρήση επίπεδου στροφάλου, που προσφέρει το πλεονέκτημα μιας κανονικής σειράς ανάφλεξης και χαρίζει στον κινητήρα πιο σπορ ήχο. Επιπλέον, σύμφωνα με το ΑΠΕ, έγιναν αλλαγές στη γεωμετρία των θαλάμων καύσης, των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής και πλήρης ανασχεδίαση του υπερσυμπιεστή. Ο κινητήρας αναμένεται να βγάλει 500-600 ίππους.