Μόλις μια βδομάδα μετά την χρήση των πιο σκληρών γομών της γκάμας Formula 1 Pirelli για το Ισπανικό Grand Prix, οι πιο μαλακές γόμες θα εμφανιστούν στην πιο λαμπρή διαδρομή: το Μονακό. Η C3 θα είναι η PZero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η PZero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η ΡZero κόκκινη/μαλακή.
Όπως η Βαρκελώνη έτσι και το Μονακό είναι εξαιρετικά καλά γνωστό στις ομάδες: Πρόκειται για μια από τις τέσσερις διαδρομές που βρίσκονται στο ημερολόγιο από το 1950 στη σύγχρονη εποχή της Formula. Σε αντίθεση όμως με τις άλλες τρεις (Spa, Silverstone, Monza) δεν έχει αλλάξει καθόλου όλα αυτά τα χρόνια. Έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα και ελάχιστα σημεία διαφυγής, οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσπεράσει κανείς.
Η ολισθηρότητα της ασφάλτου (η διαδρομή είναι ανοιχτή στην κυκλοφορία κάθε βράδυ) και οι αργές ταχύτητες έχουν ως αποτέλεσμα τα ποσά ενέργειας που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών να είναι χαμηλά. Έτσι έχουμε ελάχιστη φθορά και πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ενώ το κράτημα βελτιώνεται μέρα με τη μέρα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η επιλογή στρατηγικής, μιας αλλαγής ελαστικών να είναι η κανονικότητα στο Μονακό. Το παράθυρο αλλαγής είναι ιδιαίτερα ευρύ και ο χρόνος που θα μπει κάποιος στα πιτ είναι πιθανό να επηρεαστεί από την παρουσία αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι σύνηθες στα στενά περάσματα της διαδρομής.
Τα μονοθέσια υιοθετούν μια ειδική διαμόρφωση με μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για αντίστοιχα μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη πρόσφυση στις χαμηλές ταχύτητες. Η πρόσφυση είναι συνδυασμός που προέρχεται από την μηχανικά παραγόμενη τριβή, αλλά και την κάθετη δύναμη, αεροδυναμικά παραγόμενη. Προφανώς είναι η πρώτη φορά που η νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών θα χρησιμοποιηθεί στο Μονακό. Οι ομάδες έχουν πολλά να μάθουν για τη διαχείρισή τους, σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Μερικές φορές είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τον καιρό της Μεσογείου αυτή την εποχή.
Ο Μάριο Ίσολα τόνισε ότι: «Συχνά το Μονακό περιγράφεται ως ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Η αλήθεια είναι πως οι κατατακτήριες δοκιμές έχουν σημαντικό ρόλο καθώς η θέση που βρίσκεσαι στην πίστα είναι το κλειδί στο συγκεκριμένο αγώνα. Τούτου δοθέντος, η κατανόηση του πως θα γίνει η βέλτιστη αξιοποίηση της πιο μαλακής γόμας C5 –που χρησιμοποιήθηκε μόνο σ’ έναν αγώνα ως τώρα στην Αυστραλία – θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις ελεύθερες δοκιμές. Παλιότερα οι κανονισμοί απαιτούσαν ο οδηγός να εκκινήσει τον αγώνα με το σετ ελαστικών που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο Q2. Καθώς αυτό δεν ισχύει πλέον μπορεί να δούμε διαφορετικές στρατηγικές φέτος με κάποιους οδηγούς να βάζουν πιο σκληρές γόμες στην αρχή στοχεύοντας σε μεγάλο πρώτο μέρος αγώνα, καθώς τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα. Άλλοι πάλι μπορεί να επιλέξουν πιο παραδοσιακή προσέγγιση και να εκκινήσουν με την πιο μαλακή γόμα. Είναι ένας αγώνας που η στρατηγική μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.»