Η γαλλική εταιρεία έλυσε νωρίς τα ξημερώματα σήμερα τη σιωπή της αποκαλύπτοντας το νέο Peugeot 508, λίγες μόλις μέρες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Αν μη τι άλλο, o ολοκαίνουργιος εκπρόσωπος των Γάλλων στη μεσαία κατηγορία (D segment) χαρακτηρίζεται από τον αντικομφορμιστικό σχεδιασμό του, στοιχείο άμεσα συνδεδεμένο με το fastback αμάξωμα που για την περίσταση υιοθετήθηκε.
Σε αντίθεση με το μοντέλο της περασμένης γενιάς, το νέο Peugeot 508, το οποίο βασίζεται στην πλαρφόρμα EMP2 του γκρουπ PSA, είναι 5θυρο δανειζόμενο πολλά σχεδιαστικά γνωρίσματα από το το πρωτότυπο Instinct. Και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των δημιουργών του, από τα εμβληματικά Peugeot 504 και 504 Coupe! Σήμα κατατεθέν της εξωτερικής περιβολής του είναι αναμφίβολα ο… κοντός πίσω όγκος, κίνηση που αποσκοπεί ασφαλώς στη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αρμονικού, σύγχρονου και –γιατί όχι- σπορτίφ συνόλου με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26. Εξ ου και η ενσωματωμένη στο κάλυμμα του πορτ μπαγκάζ αεροτομή.
Από εκεί και πέρα, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει τόσο το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, όσο και εκείνο της «στενότερης» μάσκας και του σμιλευμένου στα άκρα προφυλακτήρα. Και σίγουρα, οι απουσία πλαισίων από όλες τις πόρτες. Στο ίδιο, σπορτίφ τόνο και το ύψος της κατασκευής, το οποίο μόλις και μετά βίας αγγίζει τα 1,4 μ. Μειωμένο είναι και το συνολικό της μήκος, το οποίο ανέρχεται στα 4,75 μ. (όσο περίπου ένα VW Arteon ή ένα Audi A7 Sportback), έναντι 4,83 μ.του «παλιού» 508. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο αγγίζει –παρά 1 μόλις εκ.- τα 2,8 μ. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το βάρος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 70 κιλά σε σχέση με εκείνο του απερχόμενου, ενώ αισθητά βελτιωμένη είναι και η στρεπτική ακαμψία του.
Στο εσωτερικό, το i-Cockpit έχει δεσπόζουσα θέση, με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο μέσον του ταμπλό (10 ίντσες) και τον «φουλ» ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό (12,3 ίντσες) με τις έξι διαφορετικές δυνατότητες διαμόρφωσης, να κλέβουν την παράσταση. Το τιμόνι έχει το γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της Peugeot σχήμα, ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο… όγκος του διαχωριστικού τμήματος ανάμεσα στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων. Φυσικά, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες (7 στο σύνολο), που για την περίσταση είναι εγκατεστημένοι στο μέσον της κονσόλας, δίνουν και εδώ το «παρών». Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στον τομέα των χώρων (στην καμπίνα υπάρχουν πολλές θέσεις με συνολική χωρητικότητα 32 λίτρων), και ιδιαίτερα σε εκείνους της… ουράς, όπου μπορούν να αποθηκευτούν αποσκευές και εν γένει αντικείμενα με χωρητικότητα από 487 έως 1.537 λίτρα.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε φυσικά και στον τομέα των ηλεκτρονικών καλουδιών υποβοήθησης του οδηγού, με το νέο Peugeot 508 να εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με τα συστήματα Night Vision, Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist, Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Extended Traffic Sign Recognition και Active Blind Spot Monitoring System.
Και αισίως φτάνουμε στους κινητήρες, με τους Γάλλους της Peugeot να προσφέρουν μια ενδιαφέρουσα, όσο και πλήρη, γκάμα συνόλων προδιαγραφών Euro 6c. Ντίζελ και βενζίνης, φυσικά. Σε ότι αφορά στους πρώτους, το «παρών» δίνει ο νέος 1.500άρης BlueHDi του γκρούπ σε έκδοση με 130 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή το νέο EAT8 αυτόματο κιβώτιο των Γάλλων. Από εκεί και πέρα, ο 2λιτρος BlueHDi είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 160 και 180 ίππους, όλες με το αυτόματο «8άρι» της PSA. Στην αντίπερα όχθη, δεσπόζει ο επίσης γνώριμος 1.600άρης PureTech, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και στην κορυφαία έκδοση GT, 225 ίππους. Και εδώ, το EAT8 αυτόματο κιβώτιο είναι η μόνη διαθέσιμη επιλογή.
Πηγή Πληροφοριών: 4Τροχοί