Το Κοινοβούλιο στηρίζει τα αναθεωρημένα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55».
Σε ψηφοφορία στην ολομέλεια την Τετάρτη 8 Ιουνίου, οι Ευρωβουλευτές ενέκριναν τις θέσεις τους σχετικά με τους προτεινόμενους κανόνες για την αναθεώρηση των προτύπων επιδόσεων όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά με 339 ψήφους υπέρ, 249 ψήφους κατά και 24 αποχές.
Με το εγκριθέν κείμενο, το οποίο ορίζει τις θέσεις του Κοινοβουλίου για τις διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη της ΕΕ, οι Ευρωβουλευτές στηρίζουν την πρόταση της Επιτροπής για επίτευξη μηδενικών εκπομπών στις οδικές μεταφορές έως το 2035.
Ο στόχος αφορά το σύνολο του στόλου οχημάτων της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών που θα παράγονται από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κατά 100% σε σύγκριση με το 2021.
Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών για το 2030 θα καθοριστούν στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα ημιφορτηγά.
Ο εισηγητής Jan Huitema δήλωσε: «Η φιλόδοξη αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO2 είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων. Με τα πρότυπα αυτά, δημιουργούμε ένα σαφές πλαίσιο για την αυτοκινητοβιομηχανία και ενθαρρύνουμε την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Επιπλέον, η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών θα είναι φθηνότερη για τους καταναλωτές. Είμαι ευτυχής που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε μια φιλόδοξη αναθεώρηση των στόχων για το 2030 και τον στόχο του 100% για το 2035, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.»
Ο νόμος δεν είναι ακόμη οριστικός. Η ψηφοφορία της Τετάρτης επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο. Τώρα λοιπόν οι Ευρωβουλευτές είναι πλέον έτοιμοι να αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη της ΕΕ…