Τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει από τον Ιούλιο νέους αυστηρότερους κανόνες και προδιαγραφές στα κράνη των αναβατών δικύκλων στην Ελλάδα τα πράγματα φαίνεται ότι καταγράφεται μια εντελώς αντίθετη πορεία που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην οδική ασφάλεια και βέβαια τίθενται σε κίνδυνο οι οδηγοί μοτοσυκλετών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr χιλιάδες κράνη made in… China έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά τα οποία πωλούνται από μόλις 20 ευρώ και μοιάζουν πολύ με τα κανονικά πιστοποιημένα κράνη που διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας χωρίς ωστόσο να ισχύει κάτι τέτοιο.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες που δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr τα φτηνά αλλά επικίνδυνα κράνη που διατίθενται κυρίως σε πολυκαταστήματα με κινεζικά προϊόντα οι τιμές τους ξεκινούν από τα 20 ευρώ δεν φέρουν κανένα πιστοποιητικό CE και βέβαια τα υλικά κατασκευής τους είναι τόσο φθηνά που σε καμία περίπτωση δεν θα προστατεύσουν τον αναβάτη σε μία πτώση ή σε κάποιο ατύχημα.
Άλλωστε όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες δεν αντέχουν ούτε μια απλή πτώση από ύψος ενός μέτρου και μάλιστα το κράνος φαίνεται ότι άνοιξε στα… δύο!
Ωστόσο οι περισσότεροι αναβάτες τείνουν να επιλέξουν αυτά τα φθηνά και επικίνδυνα κράνη εξαιτίας της τιμής τους ενώ παράλληλα με αυτό τον τρόπο φαίνεται ότι είναι και νομοταγείς έναντι του νόμου καθώς οι τροχονόμοι και αστυνομικοί που πραγματοποιούν ελέγχους σε καμία περίπτωση δεν θα κοιτάξουν αν το κράνος του αναβάτη πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Παράλληλα τα φθηνά και επικίνδυνα κινεζικά κράνη έχουν δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό στις εταιρείες που εισάγουν και διαθέτουν στην αγορά πιστοποιημένα προϊόντα τα οποία πωλούνται σε πολύ υψηλότερες τιμές καθώς πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζει η ΕΕ και βέβαια τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ ακριβότερα.
Βέβαια να υπενθυμίσουμε πως από τον Ιούλιο η ΕΕ έχει ορίσει νέες προδιαγραφές ασφαλείας για τα κράνη και η αντοχή τους θα πρέπει να δοκιμάζεται σε περισσότερα σημεία και με μεγαλύτερες ταχύτητες πρόσκρουσης!
Μάλιστα ο αριθμός των δοκιμών αυξάνεται από τις 6 στις 18 και θα πραγματοποιούνται σχεδόν σε όλη την επιφάνεια του κελύφους ενός κράνους.
Από την 1η Ιουλίου 2022 κανένα κράνος προδιαγραφών ECE 22.05 δε θα μπορεί να πουληθεί από τους κατασκευαστές. Η χρήση ήδη αγορασμένων κρανών ECE 22.05 είναι βέβαια απολύτως νόμιμη και θα παραμείνει έτσι ώσπου να αποφασίσει ο ιδιοκτήτης του να αγοράσει το επόμενο, ενώ για το αδιάθετο στοκ δίνεται περιθώριο δύο ετών. Έτσι τα κράνη των προηγούμενων προδιαγραφών δε θα μπορούν πια να πωλούνται πέραν του Ιουλίου 2024 ούτε από τα καταστήματα λιανικής.
Τώρα στην Ελλάδα τα φθηνά και επικίνδυνα κράνη μάλλον θα εξακολουθήσουν να διατίθενται στα πολυκαταστήματα με κινεζικά προϊόντα καθώς θα πωλούνται ως… παιχνίδια και όχι ως κράνη για μοτοσυκλέτες!