H ψηφοφορία στην Ευρωβουλή για την κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 έχει δημιουργήσει πολλούς κλυδωνισμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σίγουρα δεν είναι όλες οι εταιρείες έτοιμες για την μετάβαση αλλά αυτές που είναι π.χ. Mercedes και VW συμφωνούν με την κατάργηση αλλά κάποιες άλλες διαφωνούν και μάλιστα με έντονο ύφος. Έτσι η Stellantis έριξε την “βόμβα” της αποχώρησης από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).
Η Stellantis δήλωσε ότι θα αποχωρήσει από την ACEA, μέχρι το τέλος του 2022, στο πλαίσιο μιας νέας προσέγγισης για την αντιμετώπιση των θεμάτων και των προκλήσεων της μελλοντικής κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένης της απομάκρυνσης από την παραδοσιακή δραστηριότητα άσκησης πίεσης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, με 14 μάρκες αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει μια ετήσια εκδήλωση “Freedom of Mobility“, με την πρώτη να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023. Στόχος της εκδήλωσης είναι να προσδιοριστεί «Πώς να φέρουμε καθαρή, ασφαλή και οικονομικά προσιτή ελευθερία κινητικότητας για την κοινωνία εν όψει των επιπτώσεων της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο φόρουμ στο οποίο οι συντελεστές θα μπορούν να συναντηθούν για να εξετάσουν τα βασικά ερωτήματα που περιβάλλουν τη συζήτηση για την απεξαρτημένη από τον άνθρακα κινητικότητα και να παράσχουν εφαρμόσιμα επόμενα βήματα για να τα πάρουμε από κοινού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares.
Τι απάντησε o ACEA
«Ενώ η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σέβεται την απόφαση της Stellantis να αποσύρει τη συμμετοχή της στην ένωση στο τέλος του τρέχοντος έτους, λυπούμαστε που θα την δούμε να αποχωρεί”, ανέφερε ο ACEA σε ανακοίνωσή της. “Παραμένουμε δεσμευμένοι να ενεργούμε ως ισχυρή κοινή φωνή των κατασκευαστών αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων με έδρα την ΕΕ» τονίζει ο ACEA.