Σε Γερμανία και Ολλανδία βρίσκεται το 50% των σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ωστόσο υπογραμμίζεται ότι τα δύο κράτη-μέλη αποτελούν μόλις το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ ενώ το υπόλοιπο 50% των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται διασκορπισμένο στις υπόλοιπες 25 χώρες που καλύπτουν το 90% της επιφάνειας της Γηραιάς Ηπείρου.
Μάλιστα η Ολλανδία -η χώρα με τις περισσότερες υποδομές- σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA έχει περίπου 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές την Κύπρο με μόλις 57 σημεία φόρτισης. Δηλαδή η Ολλανδία έχει τόσους φορτιστές όσους διαθέτουν 23 κράτη-μέλη μαζί! Αντίθετα στην τελευταία θέση βρίσκεται η Κύπρος με μόλις 57 φορτιστές.
Η Ελλάδα βρίσκεται επίσης στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ, (6η χειρότερη επίδοση στην ΕΕ) με μόλις 610 φορτιστές και μάλιστα τοποθετείται κάτω από την Βουλγαρία η οποία φαίνεται ότι έχει την 7η χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη…
Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου.
Για παράδειγμα, μια μεγάλη χώρα όπως η Ρουμανία -κάπου 6 φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία– έχει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ.
Αν και έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), ο συνολικός αριθμός (307.000) υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που απαιτείται.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι, έως το 2030, θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια.
Ο κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) -που προτάθηκε από την Κομισιόν το 2021- έχει σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Ωστόσο, «το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές», σύμφωνα με την ACEA.
«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», σχολίασε ο γενικός διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema, συμπληρώνοντας ότι «οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους AFIR που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Προτρέπουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν το AFIR, ώστε να μπορέσει να επιτύχει τον στόχο της δημιουργίας ενός πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, που εκτείνεται από Βορρά προς Νότο και από Ανατολή προς Δύση».
Top 5: Χώρες με τους περισσότερους φορτιστές
- Ολλανδία (90.284)
- Γερμανία (59.410)
- Γαλλία (37.128)
- Σουηδία (25.197)
- Ιταλία (23.543)
Top 5: Χώρες με τους λιγότερους φορτιστές
- Κύπρος (57)
- Μάλτα (98)
- Λιθουανία (207)
- Εσθονία (385)
- Λετονία (420)