Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona N με 280 ίππους!

Τετρακίνητο, turbo, μοναδική εμφάνιση, απίστευτος ήχος κινητήρα που σε παρασύρει και άκρως δελεαστική τιμή είναι τα βασικά συστατικά του επιτυχημένου κορυφαίου μοντέλου της Hyundai που φέρει το λογότυπο Kona N!

Μπορεί η ΕΕ να έχει διαφορετική άποψη για τα σπορ αυτοκίνητα ωστόσο κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να συγκριθεί με το Kona N το οποίο αν και χρειάζεται συχνές στάσεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων ο χρόνος ανεφοδιασμού διαρκεί ελάχιστα λεπτά και επιστρέφει δριμύτερο στην άσφαλτο!

Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς το Hyundai Kona N θα πρέπει να καταβάλει 43.990 ευρώ αλλά πέραν των εκρηκτικών επιδόσεων και του υπερπλήρη εξοπλισμού το κορεάτικο μοντέλο συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής!

Μοναδική σχεδίαση

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, το Kona N διαφοροποίησε αισθητά την εικόνα του για μπει στη γκάμα των μοντέλων «Ν». Οι βασικές αλλαγές περιλαμβάνουν κυψελωτή μάσκα, έντονους θόλους, σπορ προφυλακτήρες με μεγάλες εισαγωγές, πίσω διαχύτη και δύο τεράστιες μπούκες εξατμίσεων, χαμηλωμένη απόσταση από το έδαφος, πίσω αεροτομή, κόκκινες γραμμές χαμηλά στο αμάξωμα και κόκκινες δαγκάνες για τα τεράστια δισκόφρενα, που βγάζουν μάτι πίσω από τις 19άρες σφυρήλατες σκουρόχρωμες ζάντες.

Το Hyundai Kona N είναι εκρηκτικό και φροντίζει να περνάει το σχετικό μήνυμα με το καλημέρα, ειδικά στο γαλάζιο χρώμα του πολέμου, όπως το μοντέλο δοκιμής ενώ τα θεόρατα αυτοκόλλητα διαλύουν και τις τελευταίες αμφιβολίες των λίγων αδιάβαστων οδηγών…

Hitech εσωτερικό

Εξίσου «πολεμική» είναι η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό με τα κορυφαία μπάκετ καθίσματα και τις επιπλέον ψηφιακές ενδείξεις της κεντρικής οθόνης.

Ωστόσο τις εντυπώσεις κερδίζει το σπορ τιμόνι Ν, με τα δυο κουμπιά Ν (ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις) δίνουν και στο Kona N το παρόν, όπως και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Το κόκκινο στρογγυλό κουμπί που βρίσκεται επίσης στο τιμόνι είναι για το N Grin Shift που για 20 δευτερόλεπτα αναγκάζει τον κινητήρα και το κιβώτιο να τα «δώσουν» όλα!

Εντυπωσιακό είναι το εξελιγμένο HUD, για να φτάνουν στα μάτια του οδηγού όλες οι απαραίτητες πληροφορίες.

Επίσης ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την ύπαρξη κανονικού χειρόφρενου και όχι ηλεκτρικού…

Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, το Performance Driving Data System που παρακολουθεί και διατηρεί στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία του κινητήρα, το οδηγικό στυλ και το γυρολόγιο, όταν το Kona N κυνηγά δέκατα στην πίστα. Το χρονόμετρο και οι ρυθμίσεις σε κινητήρα, αμορτισέρ και κιβώτιο κατά τη βούληση του οδηγού, επίσης είναι στάνταρ.

Σε επίπεδο χώρων το Kona N προσδίδει ευρυχωρία για 4 επιβάτες και διαθέτει 361 λίτρα χώρου αποσκευών.

280 ίπποι

Κάτω από το καπό του Hyundai Kona N έχει τοποθετηθεί ο γνώριμος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και επιπλέον 10 ίππους με τη λειτουργία του N Grin Shift.

Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ροπή των 392 Nm παραμένει σταθερή σε μεγάλο εύρος στροφών (2.100 – 4.700 σ.α.λ.).

Οι επιδόσεις του ειδικά με επιλεγμένο το Sport ή το ακραίο N πρόγραμμα λειτουργίας θυμίζουν καταιγίδα!

Τα σκασίματα και ο ήχος από τις εξατμίσεις με επιλεγμένα τα «ανήθικα» προγράμματα λειτουργίας τονίζουν τις συγκινήσεις και την οδηγική έξαψη.

Στο θέμα της κατανάλωσης, το Hyundai Kona N θα κινηθεί με υψηλό κόστος αν ο οδηγός έχει το πεντάλ του γκαζιού κολλημένο στο πάτωμα αλλά και οικονομικά αν έχει επιλέξει το πρόγραμμα Eco.

Εμείς σε μεικτές συνθήκες είδαμε μια μέση κατανάλωση κοντά ανάμεσα στα 11-12 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ με μεγάλη αυτοσυγκράτηση η κατανάλωση έπεσε στα 7,8 λίτρα!

Πύραυλος παντός εδάφους

Ο οδηγός του Hyundai Kona N με το που θα πιέσει το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα αμέσως θα αντιληφθεί πως βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός μοναδικού οχήματος. Μάλιστα με το που θα πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα διαπιστώσει ότι το πάρτι μόλις ξεκίνησε…

Όταν δε ο οδηγός υπερβάλλει το ελεγχόμενο διαφορικό τιθασεύει με μαεστρία την υποστροφή. Σύμμαχοι και τα 4 τεράστια αεριζόμενα δισκόφρενα, που έχουν εξαιρετική απόδοση, αίσθηση και διάρκεια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kona N μπορεί να κινηθεί απίστευτα οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ και απίστευτα γρήγορα μέχρι και τα 240 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το κορεάτικο μοντέλο μετατρέπεται σε πολεμική μηχανή στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού.

Μέσα στην πόλη το εντυπωσιακό Kona N μαγνητίζει τα βλέμματα (σε βαθμό που μπορεί να το… ματιάσουν) ωστόσο ο οδηγός αισθάνεται την δύναμη του αυτοκινήτου και πολλές φορές προκαλεί πανικό στους περαστικούς με το πάτημα του γκαζιού προς το πάτωμα. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι με την βοήθεια της κάμερας οπισθοπορείας.

Εκτός δρόμου το Kona N προσφέρει και τέσσερα προγράμματα οδήγησης που αφορούν σαθρές επιφάνειες (Snow, Mud, Sand, Deep Sand), αλλά δύσκολα θα επιχειρήσει ο οδηγός του να κάνει μια off-road διαδρομή με τόσο μεγάλα ελαστικά επιδόσεων για άσφαλτο…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τετρακίνηση

Ιπποδύναμη

Εγγύηση

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης