Πιο δύσκολη από ποτέ εξελίσσεται η εξίσωση όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου καθώς όπως αποδεικνύεται από τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ συρρικνώθηκαν αρκετά τον έκτο μήνα του 2022.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η έλλειψη σε υλικά που έχει προκαλέσει ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες έχουν δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες ώστε να παραταθεί και να ενταθεί το πρόβλημα που υπάρχει στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων το οποίο να τονίσουμε ότι είναι έντονο σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ και εντονότερο σε «φτωχότερα» μέλη της ΕΕ.
Ο Ιούνιος θα αποδειχθεί ένας πολύ «κακός» μήνας για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και ίσως να καταγραφεί αρνητικό ρεκόρ 10ετίας.
Στην Ελλάδα τα πράγματα ακολουθούν τα ευρωπαϊκά δρόμενα με τις πωλήσεις να σημειώνουν μεγάλη πτώση και τις εισαγωγικές εταιρείες να προβληματίζονται έντονα για το άμεσο μέλλον καθώς από τη μία μεριά καθυστερούν περαιτέρω οι παραδόσεις των νέων ΙΧ ενώ από την άλλη μεριά το υψηλό ενεργειακό κόστος έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούνιο στην Ελλάδα ανήλθαν σε περίπου 11.000 μονάδες με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις κυμαίνονται σε 55.000 μονάδες σημειώνοντας πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Την πρώτη θέση στον πίνακα των πωλήσεων τον Ιούνιο του 2022 κατέλαβε η Toyota και ακολουθούν η Hyundai, η Fiat, η VW, η Mercedes-Benz, η Peugeot, η Kia, η Opel, η Nissan, και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Dacia.