Μπορεί ακόμη να μην έχει ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για το Fuel Pass 2 ωστόσο τόσο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου προανήγγειλαν το Fuel Pass 3 το οποίο αναμένεται να ισχύσει από τις αρχές Οκτωβρίου και έως τα τέλη του 2022.
Την αρχή έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν θα συνεχιστεί η επιδότηση στα καύσιμα και μετά τα τέλη Σεπτεμβρίου ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι: «Βεβαίως και θα συνεχιστεί εφόσον χρειαστεί, γιατί αν είμαστε αντιμέτωποι με τέτοιες τιμές ενέργειας, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε τη στήριξη για όσο διάστημα χρειαστεί. Και γι’ αυτό και είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στο πώς παρεμβαίνουμε, έτσι ώστε να μην αναλώσουμε όλα τα δημοσιονομικά “πυρομαχικά” τα οποία έχουμε και βρεθούμε στη συνέχεια χωρίς δυνατότητα στήριξης της κοινωνίας. Διότι πρέπει να προβλέψουμε και το χειρότερο σενάριο, το οποίο είναι ότι αυτός ο πόλεμος θα συνεχιστεί και ότι τα πράγματα στην αγορά ενέργειας θα γίνουν χειρότερα πριν γίνουν καλύτερα.»
Σχετικά με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι: «Για τον Eιδικό Φόρο Κατανάλωσης θα το πω πολύ έτσι απλά και μπορεί να ακουστεί και λίγο κυνικό. Γιατί να ωφεληθεί ο επισκέπτης ο οποίος έρχεται στην Ελλάδα- και είναι πάρα πολλοί επισκέπτες οι οποίοι έρχονται και οι οποίοι μπορεί να νοικιάζουν αυτοκίνητα το καλοκαίρι και να κινούνται, που προφανώς γι΄ αυτούς το κόστος αυτό είναι ένα σχετικά περιορισμένο; Μια οριζόντια μείωση του Ειδικού Φόρου ή του ΦΠΑ θα σήμαινε απώλεια εσόδων και από κάποιους οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν έχουν καμιά δυσκολία να καταβάλλουν αυτό το τίμημα. Προτιμώ λοιπόν το δημοσιονομικό περιθώριο να το κατανείμω σε αυτούς οι οποίοι έχουν πραγματική ανάγκη κι εκεί ακριβώς κατατείνω. Το Fuel Pass σημαίνει ότι για 60 λίτρα το μήνα, οι καταναλωτές θα πληρώσουν πολύ χαμηλότερη τιμή τελικά στην αντλία, εμμέσως ή αμέσως. Αυτή είναι μια παρέμβαση στοχευμένη. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος ο οποίος έχει εισόδημα 100.000 ή 150.000 ευρώ και ο οποίος έχει τρία μεγάλα πολύ ενεργοβόρα αυτοκίνητα θα πρέπει να καρπώνεται και εκείνος τα οφέλη από μία μείωση στον Ειδικό Φόρο. Τώρα και κάτι ακόμα, οι μειώσεις στον Ειδικό Φόρο και στο ΦΠΑ, εκεί που εφαρμόστηκαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, δεν δούλεψαν. Γιατί το όφελος χάθηκε τελικά στην ίδια την αλυσίδα. Και τελικά έβγαλαν λεφτά κάποιοι εις βάρος των καταναλωτών.»
Ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σχετικά με την επιδότηση στα καύσιμα δήλωσε επίσης ότι: «Ο δημοσιονομικός χώρος που θα δημιουργηθεί θα επιστρέψει στο σύνολό του στην κοινωνία. Εκτιμούμε ότι τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μία καλή εικόνα. Έχουμε εκκρεμότητα να δούμε τι θα κάνουμε με τα καύσιμα του τελευταίου τριμήνου του έτους. Υπενθυμίζω ότι οι παρεμβάσεις μας είναι 600 εκατ. ευρώ μέχρι το Σεπτέμβριο. Άρα να δούμε πώς θα είναι τα καύσιμα τότε.»
Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ο οποίος κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είπε σχετικά με το Fuel Pass 3 ότι: «Όσο διαρκούν οι ανατιμήσεις και όσο διαρκεί η κρίση, η κυβέρνηση θα εξαντλεί κάθε δυνατότητα που υπάρχει για να στέκεται στο πλευρό της κοινωνίας. Ήδη τρέχουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα στήριξης για την ακρίβεια στην ηλεκτρική ενέργεια στην Ευρώπη και έχουμε κάνει πολύ ουσιαστικές παρεμβάσεις, στοχευμένες σε ό, τι αφορά τα καύσιμα. Ήδη τρέχει το πρόγραμμα για τα καύσιμα έως τέλος του καλοκαιριού. Από εκεί και πέρα όσο διαρκεί το πρόβλημα, τόσο η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να στέκεται στο πλευρό της κοινωνίας.»
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η τρίτη επιδότηση καυσίμων αναμένεται να ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο και η επιδότηση θα αφορά στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους δηλαδή τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο.