Το δημοφιλές μικρό μοντέλο πόλης της Toyota που φέρει το λογότυπο Aygo άλλαξε εμφάνιση, απέκτησε πολύ τεχνολογία και crossover χαρακτήρα με την προσθήκη ενός «Χ»!
Ο λόγος για το νέο Toyota Aygo X το οποίο κυριολεκτικά έχει αλλάξει ριζικά και αποδεικνύεται ότι οι μηχανικοί και σχεδιαστές της ιαπωνικής μάρκας μπορούν να εξελίξουν ένα best-seller μοντέλο με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει τόσο διαφορετικό από την «πολιτική» του έκδοση.
Μάλιστα η Toyota πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της εποχής και επένδυσε στην μικρή κατηγορία οχημάτων όπου για πολλούς ανταγωνιστές κατασκευαστές αποτελεί παρελθόν καθώς τα περιθώρια κέρδους στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι περιορισμένα…
Η τιμή του Toyota Aygo X για την βασική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο κυμαίνεται σε 14.370 ευρώ ωστόσο η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο, τα 6 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και η υψηλή μεταπωλητική αξία κάνουν άκρως δελεαστική την απόκτησή του…
«’Αγριες» διαθέσεις
Το Aygo Χ διατηρεί τα στοιχεία εκείνα που διαθέτουν τα αυτοκίνητα πόλης με ένα διαφορετικό στιλ που προσδίδει «άγριες» διαθέσεις. Το νέο Aygo X βασίζεται στην πλατφόρμα του Yaris και Yaris Cross, με αποτέλεσμα οι διαστάσεις του να αυξηθούν όπως επίσης και οδική του συμπεριφορά.
Οι διαφορές στο design σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι επίσης σαφώς πιο άμεσα αντιληπτές. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την ενιαία κλειστή μάσκα και η γρίλια είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη ενώ υπάρχουν αρκετές διχρωμίες. Επίσης έχουν τοποθετηθεί νέοι LED προβολείς και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους τονίζουν, σε συνδυασμό πάντα με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα και την crossover εμφάνιση, του Aygo X.
Οι μεγάλοι τροχοί που ξεκινούν από τις 17 και φτάνουν έως τις 18 ίντσες, και η ικανή απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζουν την απαραίτητη πια crossover αισθητική στο νέο Aygo X. Το μόνο κοινό σχεδιαστικό σημείο με την προηγούμενη γενιά εντοπίζεται στα γραφικά των κάθετων πίσω φώτων και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ.
Hitech εσωτερικό
Εντελώς νέα είναι η εικόνα στην καμπίνα επιβατών με το Toyota Aygo X να προσφέρει πλέον ένα από τα καλύτερα εσωτερικά στην κατηγορία. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και μαζί με τον κυκλικό πίνακα οργάνων πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι, αλλά και την άριστα ενσωματωμένη, στην ελλειψοειδή διαμόρφωση του ταμπλό, οθόνη αφής, όλα είναι συνθέτουν έναν καθόλα σύγχρονο διάκοσμο. Τις εντυπώσεις τονίζει ο εξοπλισμός του μοντέλου δοκιμής (Limited) ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την έξτρα κεντρική οθόνη των 9 ιντσών, ηχοσύστημα JBL, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση κινητού και καπιτονέ καθίσματα.
Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα πόλης ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή τους είναι κυριολεκτικά άψογη.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 231 λίτρα (60 επιπλέον σε σχέση με παρελθόν), ενώ μπορεί να φτάσει και έως τα 829 λίτρα, με πεσμένες τις πίσω θέσεις.
72 ίπποι
Το Toyota Aygo X είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα και δύο συστήματα μετάδοσης. Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας τον κινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων το οποίο προσδίδει οικονομία καυσίμου και «ζωηρές» επιδόσεις.
Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 998 κ.εκ. με 12 βαλβίδες, προδιαγραφών Euro 6D, αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ.
Στην πράξη κινεί με άνεση το αμάξωμα του Aygo X ωστόσο διακρίνει κανείς την έλλειψη δύναμη όταν το στροφόμετρο εισέρχεται στα κόκκινα. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Toyota Aygo X δεν είναι ένα μοντέλο επιδόσεων αλλά ένα αυτοκίνητο πόλης με στόχο τις οικονομικές και άνετες μετακινήσεις.
Το κιβώτιο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση και οι 5 σχέσεις κρίνονται ιδανικές για την ιπποδύναμη του κινητήρα.
Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε κάτω από 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. χωρίς να κινούμαστε «οικονομικά» οπότε με λίγη προσοχή τα 4,5 λίτρα είναι μια εφικτή επίδοση στην κατανάλωση καυσίμου.
Ευχάριστο και ευέλικτο
Τα οφέλη από τη νέα πλατφόρμα και τις νέες διαστάσεις του νέου Toyota Aygo X γίνονται αμέσως αντιληπτά από τον οδηγό από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης με το αυτοκίνητο. Παράλληλα το ιαπωνικό μοντέλο διατήρησε την άνεση και ευελιξία που προσδίδουν τα αυτοκίνητα πόλης ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενδείκνυται για «αναρριχήσεις» σε ψηλά πεζοδρόμια.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει κυριολεκτικά την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός του Toyota Aygo X δεν θα νιώσει άβολα καθώς η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας ενώ το αυξημένο ύψος του αμαξώματος δεν επηρεάζει καθόλου την πορεία του ιαπωνικού μοντέλου ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Aygo X θα εντυπωσιάσει τον οδηγό από τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσδίδουν οι 18άρηδες τροχοί, από την πληροφόρηση και την αμεσότητα που παρέχει το τιμόνι αλλά και από την ζωντάνια του τρικύλινδρου κινητήρα που ωστόσο στις υψηλές στροφές παράγει τον χαρακτηριστικό θόρυβο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Εργοστασιακή εγγύηση
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα