Δοκιμάζουμε το Honda HR-V e:HEV με 131 ίππους!

Ξεχάστε ότι ξέρατε για το Honda HR-V καθώς η νέα γενιά αποτελεί ένα hitech υβριδικό SUV με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και βέβαια συνοδεύεται από την αξιοπιστία που διακρίνει τα ιαπωνικά μοντέλα.

Το πρώτο HR-V παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 ως ένα compact 3θυρο ή 5θυρο crossover με ξεχωριστή σχεδίαση και τονισμένη πρακτικότητα. Το 2013 εμφανίστηκε αρκετά μεγαλύτερο ενώ το τελευταίο μοντέλο της σειράς κυριολεκτικά έχει αποποιηθεί το παρελθόν του.

Ωστόσο εξαιτίας του πληθωρισμού οι τιμές όλων των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς αυξήθηκε και η τιμή στο νέο HR-V η οποία με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού ανέρχεται σε 33.800 ευρώ.

Βέβαια το χαμηλό κόστος χρήσης «χρυσώνει» το χάπι της τιμής

Εντελώς νέα σχεδίαση

Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, το νέο Honda HR-V εξελίχθηκε με γνώμονα τις ανάγκες του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού με αποτέλεσμα να κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Το μήκος του αγγίζει τα 4,34 μέτρα, ίδιο με του προκατόχου του, γεγονός που του εξασφαλίζει αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό, αλλά και αξιοσημείωτη ευελιξία όσον αφορά το δρόμο.

Η σχεδόν κάθετη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή ενισχύει την αίσθηση του πλάτους, κάτι που ισχύει και στο πίσω μέρος χάρη στο ενιαίο φωτιστικό σώμα, ενώ η κυρτή οροφή στο τελείωμά της του δίνει την σύγχρονη κουπέ διαμόρφωση, με την πίσω πόρτα που διαθέτει κρυφή χειρολαβή να δίνει την αίσθηση ενός 3θυρου και πιο σπορ αμαξώματος.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

To εσωτερικό του νέου HR-V αποτελεί μια καμπίνα που έγινε από λευκό χαρτί. Όλα δείχνουν όμορφα, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ωστόσο υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά που δεν καταφέρνουν να χαλάσουν την συνολική καλή εικόνα.

Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών με το αναβαθμισμένο infotainment HMI της Honda. Τα πειστικά γραφικά και το πιο εύχρηστο μενού του συστήματος infotainment συνδυάζεται άψογα με τους φυσικούς διακόπτες, που υπάρχουν πιο χαμηλά για το σύστημα κλιματισμού. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων με ταχύμετρο δεξιά, δείκτη ισχύος και ανάκτησης ενέργειας αριστερά και υποπίνακα πληροφοριών ανάμεσα.

Επίσης, ένα από τα χαρακτηριστικά της καμπίνας του νέου Honda HR-V είναι και το σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System) μέσω του οποίου μια ήπια ροή αέρα κατευθύνεται προς τους πίσω επιβάτες.

131 ίπποι

Κάτω από το καπό του νέου Honda HR-V έχει τοποθετηθεί μια παραλλαγή του υβριδικού συστήματος που πρωτοείδαμε στο νέο Jazz. Το σύστημα αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson» και δύο ηλεκτροκινητήρες. O θερμικός κινητήρας αποδίδει 107 PS/6.000-6.400 rpm και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 131 Nm/4.500-5.000 rpm. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δίνει κίνηση στους τροχούς, αποδίδει 131 PS και μέγιστη ροπή 253 Nm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελούνται από 60 στοιχεία έναντι 48 στο Jazz.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου CVT κιβωτίου μίας σχέσης, στο οποίο η τελική σχέση μετάδοσης είναι πιο «κοντή» συγκριτικά με αυτή στο Jazz. Τα προγράμματα που έχει διαθέσιμα ο οδηγός είναι: EV Drive (η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα), Hybrid Drive (ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, το οποίο με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης) και Engine Drive (ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Ο οδηγός επίσης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 λειτουργίες: Eco, Normal και Sport.

Χαμηλό κόστος χρήσης

Το νέο HR-V κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό εντός πόλης, δηλαδή με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 40 km/h. Μόλις ο ρυθμός ξεπεράσει το εν λόγω όριο, και μέχρι τα 80 km/h, ενεργοποιείται, όποτε χρειάζεται, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να φορτίζει τις μπαταρίες και δίνει κίνηση στους τροχούς μόνο σε έντονη επιτάχυνση ή σε κίνηση σε ανηφόρα. Όταν η ταχύτητα του οχήματος κυμαίνεται μεταξύ 80-120 km/h, η κίνηση στους τροχούς γίνεται από τον 1.5 VVT-i κατά κύριο λόγο, με τον ηλεκτροκινητήρα να έχει μικρό ποσοστό συμμετοχής. Τέλος, όταν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 120 km/h, την κίνηση αναλαμβάνει αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Honda HR-V απέδειξε ότι είναι απόλυτα οικονομικό και μπορεί να κινηθεί με όποιο ρυθμό επιλέξει ο οδηγός του χωρίς να τον προβληματίσει. Μάλιστα ακόμη και όταν κινείται κανείς με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι το Honda HR-V παραμένει ευθύβολο και σταθερό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το καλοζυγισμένο τιμόνι αλλά και το εξαιρετικά στιβαρό και άκαμπτο πλαίσιο, καθώς και η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης προσδίδουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Στην πόλη, το HR-V είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, ενώ τα 188 χλστ. από το έδαφος εξασφαλίζουν απρόσκοπτη αντιμετώπιση όλων των κακοτεχνιών της καθημερινότητας ακόμα και σε ένα χωματόδρομο. Τέλος η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Υβριδικό σύνολο

Κόστος Χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Κόστος αγοράς