Η αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή των νέων δεδομένων στην ολοκλήρωση των διαδικασιών στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά όπως αποδεικνύεται όχι μόνο έτοιμη δεν είναι η αγορά αλλά είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα!
Ο λόγος για την έκδοση των πινακίδων κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οι οποίες για να εκδοθούν από τις 6-7 Αυγούστου θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος (ιδιώτης καταναλωτής ή έμπορος) να προσκομίσει στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης. Χωρίς αυτό δεν θα μπορεί να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας και ο κάτοχος ενός τέτοιου οχήματος θα καλείται είτε να το πετάξει είτε να το επανεξαγάγει προς το κάποιο άλλο κράτος-μέλος.
Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carpress.gr πριν καλά καλά ξεκινήσει να εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία φαίνεται ότι το timing εφαρμογής της δεν είναι και το καλύτερο με αποτέλεσμα η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να κινδυνεύει να τιναχθεί κυριολεκτικά στον «αέρα».
Ο λόγος εστιάζεται στην αδυναμία κάποιων εισαγωγικών εταιρειών να διεκπεραιώσουν τα αιτήματα καταναλωτών και εμπόρων για προμήθεια Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης.
Μάλιστα σύμφωνα με τα αποκλειστικά στοιχεία που δημοσιεύει το Carpress.gr κάποιες εισαγωγικές μπορούν να επανεκδίδουν Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης από τα τέλη Αυγούστου και κάποιες άλλες από τις αρχές ή τα μέσα Σεπτεμβρίου! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς όποιος έχει εισάγει κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που ανήκει στις παραπάνω εταιρείες δεν είναι εφικτό να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας καθώς η εισαγωγική αδυνατεί να εκδώσει Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης πριν τα τέλη Αυγούστου.
Βέβαια όπως και σε όλες τις αγορές έτσι και στην αγορά αυτοκινήτου παρατηρούνται και φαινόμενα αισχροκέρδειας καθώς κάποιες άλλες εισαγωγικές μπορούν άμεσα να εκδώσουν το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αλλά με διπλασιασμό του κόστους απόκτησης. Δηλαδή αντί για 90 ευρώ το κόστος «απογειώθηκε» στα 180 ευρώ για κάθε ένα Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης…
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος τόνισε στο Carpress.gr ότι: «Με τη νέα Απόφαση που προβλέπει την υποχρεωτική κατάθεση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το κυβερνητικό επιτελείο ουσιαστικά θέτει σε αναστολή έναν ολόκληρο κλάδο! Πριν μερικά χρόνια ο κλάδος χτυπήθηκε ανελέητα από την οικονομική κρίση, έπειτα ήρθε ο κορωνοϊός και τα lockdown και πάνω που λέμε ότι ανακάμπτει η αγορά έρχεται η υποχρεωτικότητα του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης να ανατρέψει τα πάντα! Ο ΣΕΕΑΕ θα δώσει ακόμη μια σκληρή και άνιση μάχη για το δίκαιο καθώς από τις αρχές Αυγούστου ο κλάδος μπαίνει στο… ψυγείο με ανυπολόγιστες συνέπειες για χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενους.
Ήδη πολλές εισαγωγικές εταιρείες παραπέμπουν την επανέκδοση των Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης για μετά το καλοκαίρι ενώ κάποιες άλλες το βλέπουν ως ευκαιρία για αισχροκέρδεια!
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκονται κυριολεκτικά στο έλεος κάποιων εισαγωγέων και αν δεν τεθεί από το κράτος το χρονικό περιθώριο έκδοσης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης αλλά και το πλαφόν στην τιμή του τότε να είστε σίγουροι ότι η Ελλάδα θα βρεθεί στο Ευρωδικαστήριο για ένα ακόμη σοβαρό παράπτωμα.
Άλλωστε ο Ευρωπαϊκός Νόμος είναι ξεκάθαρος και ορίζει ότι το κόστος επανέκδοσης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης ορίζεται στο κόστος ενός φωτοαντίγραφου! Δηλαδή μεταξύ 0,10 έως 0,20 ευρώ! Στην Ελλάδα αντίθετα κάποιες εισαγωγικές για το αντίγραφο του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης απαιτούν έως και 250 ευρώ!
Επίσης αν δεν αλλάξει κάτι στην Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «παγώνουν» με ότι και αν σημαίνει αυτό για την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα…»