Λίγα 24ωρα έμειναν για να αλλάξουν όλα στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς από την ερχόμενη εβδομάδα για να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας σε ένα τέτοιο όχημα θα πρέπει να προσκομιστεί υποχρεωτικά το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης! Σε διαφορετική περίπτωση οι κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών δεν θα μπορούν να εκδώσουν ελληνικές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας και η επανεξαγωγή του οχήματος θα αποτελεί μονόδρομο…
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr τις τελευταίες ημέρες οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν προβεί σε ένα μπαράζ εκτελωνισμού και ταξινομήσεων οχημάτων ώστε να μπορούν να εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματά τους χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης.
Ωστόσο το κόστος εκτελωνισμού και ταξινόμησης είναι υψηλό και κάποιοι ήδη στράφηκαν στον τραπεζικό δανεισμό για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις των τελωνείων.
Από την άλλη μεριά ο Αύγουστος παραδοσιακά αποτελεί έναν «νεκρό» μήνα για τις εμπορίες αλλά και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος τόνισε στο Carpress.gr ότι: «Η εφαρμογή της υποχρεωτικής κατάθεσης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης για την έκδοση των ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας κυκλοφορίας αποτελεί ένα παράλογο αίτημα της Πολιτείας καθώς όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνει το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αναγράφονται στις ξένες άδειες κυκλοφορίας. Το μόνο που θα καταφέρει το κράτος με την υποχρεωτική κατάθεση του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης θα είναι να κάνει πιο δύσκολες τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να οδηγήσει σε λουκέτο εκατοντάδες επιχειρήσεις του κλάδου προς όφελος των γνωστών-αγνώστων που εισάγουν καινούρια αυτοκίνητα.
Ο ΣΕΕΑΕ ήδη έχει ενημερώσει την Κομισιόν για τη νέα παραβατική συμπεριφορά της Ελλάδας έναντι των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και σύντομα το κράτος θα αντιληφθεί ότι τα πρόστιμα που θα καλεστούν να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες θα είναι υπέρογκα και θα επιβαρύνουν την Ελληνική οικονομία.
Παράλληλα η υποχρεωτικότητα κατάθεσης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης έχει οδηγήσει πολλούς εμπόρους στις εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες οι οποίες είτε ζητούν υπέρογκα ποσά (150-200 ευρώ) για… άμεση εξυπηρέτηση είτε μας ενημερώνουν ότι τα αιτήματά μας μπορούν να εξυπηρετηθούν μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου!
Με λίγα λόγια ή πληρώνεις αδρά για ένα Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης είτε η επόμενη πώλησή σου πραγματοποιείται μετά από ένα με ενάμιση μήνα!
Τώρα πως θα περάσει ο έμπορος αυτό το διάστημα και πως θα εξυπηρετήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προφανώς και δεν ενδιαφέρει την Πολιτεία…»
Η υπουργική Απόφαση
Η υπουργική Απόφαση αναγράφει ότι: «Κατά τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας ανάριθμων ιδιωτικής χρήσης οχημάτων κατηγορίας Μ1, Ν1 που εισάγονται μεταχειρισμένα στην Ελλάδα από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. ή και από τρίτες χώρες εφόσον έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά ως καινούρια σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πέραν των λοιπών δικαιολογητικών, προσκομίζεται και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος.
Εξαιρούνται τα οχήματα για τα οποία νομίμως ουδέποτε έχει εκδοθεί Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης από το εργοστάσιο παραγωγής, γεγονός που διαπιστώνεται με σχετική Βεβαίωση του Εθνικού Διανομέα της μάρκας στη χώρα μας και τα οχήματα το εργοστάσιο παραγωγής (μάρκα) των οποίων έχει αναστείλει τη λειτουργία του ή δεν εκπροσωπείται στη χώρα μας, γεγονός που διαπιστώνεται με σχετική βεβαίωση του ΣΕΑΑ. Στην πρώτη περίπτωση, ο Εθνικός Διανομέας θα πρέπει επίσης να βεβαιώσει την εκ κατασκευής αντιρρυπαντική τεχνολογία του οχήματος, τις εκπομπές CO2 (συνδυασμένος κύκλος) και τον κυβισμό, εφόσον διαθέτει αυτές τις πληροφορίες ή να δηλώσει ότι δεν είναι διαθέσιμες.
Άρθρο 2
Η απόφαση αυτή τίθεται σε ισχύ 30 ημέρες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παπάγου, 4 Ιουλίου 2022»