Η X Shore AB σχεδιάζει να πουλήσει ένα νέο ηλεκτρικό σκάφος σε παρόμοια τιμή με τα παραδοσιακά σκάφη που κινούνται με κινητήρες βενζίνης ή diesel, επιδιώκοντας να αλλάξει τα δεδομένα όπως συνέβη με την Tesla στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διευρύνοντας σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών σκαφών στη μεσαία οικονομική τάξη και όχι μόνο στους πλούσιους.
Το X Shore 1 ξεκινά από 99.000 δολάρια προ φόρων, πολύ φθηνότερο από άλλα ηλεκτρικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του Eelex 8000 της X Shore, το οποίο ξεκινά από 329.000 δολάρια, δήλωσε σε συνέντευξή της η διευθύνουσα σύμβουλος Jenny Keisu με έδρα τη Στοκχόλμη.
«Θα μπορούσαμε εύκολα να συνεχίσουμε να πουλάμε 40 σκάφη ετησίως σε πολύ πλούσιους ιδιώτες. Αλλά τα παραδοσιακά σκάφη πρέπει να αντικατασταθούν και για να συμβεί αυτό τα ηλεκτρικά σκάφη πρέπει να γίνουν φθηνότερα» » είπε η Keisu.
Η X Shore είναι μία από τις πολλές εταιρείες που ωθούν τη βιομηχανία σκαφών να αρχίσει να αντικαθιστά τα σκάφη αναψυχής με κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά σκάφη που κινούνται με μπαταρίες. Η Keisu παρομοίασε το λανσάρισμα του X Shore 1 με μια πιθανή «στιγμή Tesla» στην αγορά ηλεκτρικών σκαφών.
«Όταν η Tesla κυκλοφόρησε το Model 3 της και μείωσε την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο ίδιο επίπεδο με αυτή ενός κανονικού, άλλαξαν τα πάντα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες», είπε χαρακτηριστικά η διευθύνουσα σύμβουλος της X Shore.
Η Keisu, η οποία εργάστηκε στο παρελθόν για την εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Nordic Capital και ίδρυσε τη Summa Equity και έχει ξεκαθαρίσει ότι σκοπεύει να παράγει ένα σκάφος μηδενικών εκπομπών CO2 με πολύ μεγάλη αυτονομία έως το 2030. Η σχετικά μεγάλη διάρκεια ζωής ενός σκάφους σημαίνει ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου κινητήρων εσωτερικής καύσης από ό,τι για τα αυτοκίνητα.
«Αν δείξετε στους ανταγωνιστές ότι κάτι είναι δυνατό, δεν έχουν εναλλακτική λύση», είπε η Jenny Keisu.
Για να αυξήσει γρήγορα την παραγωγή του νέου μοντέλου, η X Shore θα χρειαστεί να συγκεντρώσει επιπλέον κεφάλαια, είπε ο Keisu. Ο τελευταίος γύρος συγκέντρωσης κεφαλαίων τον Απρίλιο πρόσθεσε 50 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές όπως ο Peter Carlsson, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας ανάπτυξης μπαταριών Northvolt AB.
Η X Shore πρέπει επίσης να κάνει σημαντικές επενδύσεις για να εξασφαλίσει την πρόσβαση σε εξαρτήματα εν μέσω των παγκόσμιων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο Keisu είπε ότι είναι πιθανό η X Shore να χρειαστεί να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια μέσα σε ένα χρόνο. Πρόσθεσε ότι εάν «το συμβούλιο καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει να βγούμε στο χρηματιστήριο και η αγορά είναι ανοιχτή γι’ αυτό, θα μπορούσαμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα».