Ανατροπή των δεδομένων είχαμε τον Αύγουστο στα καύσιμα που επέλεξαν οι καταναλωτές καθώς την υψηλότερη άνοδο σημείωσαν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα και ακολούθησαν τα βενζινοκίνητα, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ενώ το μικρότερο ποσοστό ανόδου σημείωσαν τα οχήματα που κινούνται και με υγραέριο.
Αντίθετα τα υβριδικά και εκείνα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση τον Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Όπως φαίνεται ξεκάθαρα και στα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τον όγδοο μήνα του 2022 τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα σημείωσαν άνοδο 2,8%, τα βενζινοκίνητα 1,6%, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά 0,4% και όσα κινούνται και με υγραέριο 0,3%. Αντίθετα τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν πτώση 3,2% και εκείνα που κινούνται και με φυσικό αέριο (-1,9%).
Πάντως τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέλαβαν το 48,1% του συνόλου των πωλήσεων και ακολουθούν τα υβριδικά με 23,1%, τα diesel με 19%, τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά με 6,7%, τα υγραεριοκίνητα με 2,3% και τελευταία τα αεριοκίνητα με ποσοστό 0,8%.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η άνοδος που σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τον Αύγουστο οφείλεται στις παραδόσεις των εργοστασίων που είχαν καθυστερήσει για αρκετούς μήνες και πλέον το ποσοστό τους συνεχώς θα αυξάνεται εξαιτίας της ανόδου των τιμών στα καύσιμα…
Σε επίπεδο οκταμήνου οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel αφορούσαν στο 15,3% του συνόλου χάνοντας σχεδόν 2,7 μονάδες σε σχέση με το 18% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όμως πέραν της πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα diesel στο 8μηνο πτωτική πορεία (-4,2%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης καθώς κατέλαβαν το 47,2% του συνόλου έναντι 51,4% που είχαν καταλάβει το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στο 8μηνο καθώς κατέγραψαν αύξηση 5% σε σχέση με τον αντίστοιχο διάστημα του 2021. Ειδικότερα τα υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 27,1% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 22,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν επίσης ανοδική πορεία κατά 1,2% στο 8μηνο καθώς κατέλαβαν το 7,2% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 5,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σε επίπεδο 8μήνου οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων σημείωσαν άνοδο 1,5% και ανήλθαν σε 7,1% έναντι 5,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,7%) καταλαμβάνοντας στο 8μηνο του 2022 το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) στο 8μηνο σημείωσαν άνοδο 1% καθώς κατέλαβαν το 2,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Ποιες κατηγορίες οχημάτων κέρδισαν τους Έλληνες
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 54,4% εκ των οποίων το 29,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 32,2% εκ του οποίου το 22,5% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 9,7% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,1% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 3,4%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 3,5% (2,7% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,1% (0,1% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Αύγουστο κατέλαβαν το 58,2% καταγράφοντας άνοδο 7,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.