Alfa Romeo και Monza. Δύο ονόματα άρρηκτα συνδεδεμένα με την ταχύτητα και το πάθος για τους αγώνες. Στο φετινό Ιταλικό Grand Prix, η Alfa Romeo τίμησε τα 100 χρόνια λειτουργείας της πίστας με δύο πολύ ξεχωριστές παρελάσεις. Μία στην ίδια τη Monza με 112 κλασσικές Alfa Romeo και μία στο ιστορικό κέντρο της μάρκας, το Arese, όπου μαζί με τα 112 κλασσικά αυτοκίνητα, 100 σύγχρονες Giulia GTA γέμισαν με τον ήχο τους τον Ιταλικό Βορά.
Αυτή τη χρονιά, το Ιταλικό Grand Prix, έδωσε την ευκαιρία στην Alfa Romeo τη δυνατότητα να γιορτάσει τον άρρηκτο δεσμό που την ενώνει με τη θρυλική πίστα της Monza, ένα μέρος όπου η μάρκα έχει γράψει μοναδικές στιγμές στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Φέτος, η Monza γιόρτασε τα 100α της γενέθλια, ενώ είναι η πίστα όπου η Alfa Romeo κατάκτησε τον πρώτο της παγκόσμιο τίτλο το 1925, αλλά και τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο στην ιστορία της Formula 1, στις 3 Σεπτεμβρίου του 1950 με την Tipo 158 “Alfetta” και οδηγό τον Nino Farina.
Η Alfa Romeo γιόρτασε αυτή τη σημαντική επέτειο με την εκδήλωση Tribe Days, συγκεντρώνοντας φίλους της από όλο τον κόσμο. Ξεχωριστή στιγμή ήταν παρέλαση 112 Alfa Romeo στην πίστα της Monza. Μία Alfa Romeo για κάθε ένα χρόνο ζωής της Ιταλικής μάρκας που ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1910. Οι κ.κ. Stefano Domenicali, CEO της Formula 1 και Jean Phillipe Imparato, CEO της Alfa Romeo, συμμετείχαν στη παρέλαση με δύο θρυλικά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν την ιστορία της Alfa Romeo και τη σύνδεση της με τους αγώνες.
–Η 6C 1750 Super Sport (1929), αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της εποχής της, το οποίο κατάφερε να κερδίσει τους περισσότερους φημισμένους αγώνες σε δρόμους και πίστες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στην παρέλαση με το αεροδυναμικό αμάξωμα που κατασκεύασε ο Zagato, άνηκε στην επίσημη ομάδα της Alfa Romeo και κατέκτησε σειρά νικών στην Ευρώπη με οδηγό τον Goffredo Zehender. Είναι το αστέρι μιας εποχής όπου η Alfa Romeo έγραψε εκπληκτικές σελίδες του μύθου της στους αγώνες, ξεκινώντας από την πίστα της Monza.
– Η GIULIA Sprint GTA (1965) αντιπροσωπεύει τις μεγάλες νίκες στους αγώνες την μεταπολεμική περίοδο και μέχρι σήμερα αποτελεί ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα της μάρκας. Βασισμένη στην Giulia Sprint GT είχε χαμηλότερο βάρος κατά 200 κιλά (για αυτό το λόγο και το «Α» στο όνομα που σημειώνει τη λέξη “Alleggerita” δηλαδή ελαφρωμένη). Μέχρι να πάρει την έγκριση τύπου της, έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο το 1965 στα «1000χλμ.» της Monza με δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία πρωτοτύπων. Το πραγματικό ντεμπούτο έγινε στις 4 Ore of Monza (4 ώρες της Monza) του 1966, έναν από τους πλέον σημαντικούς αγώνες στα αυτοκίνητα τουρισμού, με την Giulia Sprint GTA των De Adamich-Zeccoli να κυριαρχεί στον αγώνα και με ακόμα 6 Giulia GTA να ακολουθούν στις επόμενες θέσεις. Η Giulia GTA θριάμβευσε τέσσερις συνεχόμενες χρονιές στις 4 Ore of Monza, ενώ πολλές ακόμα νίκες ήρθαν σε εθνικούς και πανευρωπαϊκούς αγώνες με τις Giulia Sprint GTA-SA και GTA 1300 Junior. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στην παρέλαση προετοιμάστηκε από την Autodelta, το επίσημο αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo. Αγωνίστηκαν μαζί της εκτός των άλλων και οι Ignazio Giunti και Giorgio Pianta.
Την ημέρα του αγώνα, τα 112 κλασσικά αυτοκίνητα, ενώθηκαν με 100 σύγχρονες Giula GTA, ξεκινώντας από το μουσείο της μάρκας στο Arese για να καταλήξουν μέσω της πόλης του Μιλάνο στην πίστα της Monza για το Ιταλικό Grand Prix. Αυτή η ξεχωριστή πομπή των 212 αυτοκινήτων αναστάτωσε με θετικό τρόπο τον Ιταλικό Βορά και έφερε κοντά εκατοντάδες φίλους της Alfa Romeo απ’ όλη την Ευρώπη.