Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.6 Τ-GDI 7DCT με 180 ίππους!

H Kia τάραξε για τα καλά τα νερά της κατηγορίας των SUV μοντέλων με το νέο Sportage, παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωτικά διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με το απερχόμενο διαθέτοντας επίσης και μια μοναδική σχεδιαστικά πρόταση που δεν συναντά κανείς σε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Άλλωστε το νέο Kia Sportage προκάλεσε αίσθηση από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του με τις αλλαγές να εστιάζονται σε ένα πιο «ευρωπαϊκό» προφίλ.

Το κορεάτικο μοντέλο της δοκιμής μας αφορούσε στην ισχυρή έκδοση των 180 ίππων η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT.

Η αρχική τιμή για το νέο Kia Sportage είναι στα 30.490 ευρώ με τον ήπια υβριδικό 1.600άρη κινητήρα των 150 ίππων που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο iMT στο εξοπλιστικό επίπεδο Dynamic. Τώρα, όσον αφορά στην έκδοση της δοκιμής μας, με τους 180 ίππους, το κόστος ανεβαίνει στα 32.790 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος με clima τριών ζωνών, αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής και ζάντες αλουμινίου. Παράλληλα το Sportage συνοδεύεται με 7-ετή εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service προσθέτοντας αξίας στο όλο πακέτο.

Μοναδική σχεδίαση

H μοντέρνα εμφάνιση του Kia Sportage 1.6 T-GDi 180 PS 48V 2WD υπακούει στο νέο σχεδιαστικό δόγμα της Kia με την ονομασία Opposites United ή (Συνύπαρξη των Αντιθέτων) που παντρεύει τα κλασσικά χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας όπως είναι η μάσκα με τις μοντέρνες τάσεις όπως αυτές εκφράζονται με τα LED φωτιστικά σχήματος μπούμερανγκ στις ακμές του αμαξώματος.

Οι προβολείς ενσωματώνονται ουσιαστικά στον προφυλακτήρα, σε έναν ρόμβο που αυτός σχηματίζει με τα εμπρός φτερά.

Στο πίσω μέρος συναντάμε μια παραλλαγή των φωτιστικών σωμάτων, αλλά και του σχήματος στην τρίτη κολώνα, από το EV6. Το GT Line της δοκιμής (από 39.220 ευρώ) ξεχωρίζει από την παρουσία διαχύτη και τις 19άρες ζάντες, ενώ και μπροστά το οπτικό φινίρισμα του προφυλακτήρα είναι πιο επιθετικό.

Το Kia Sportage πάντως μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών καθώς οι σχεδιαστές του έχουν επιλέξει να δείχνει ογκώδες, ψηλό και προκλητικό.

Άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία

Οι σχεδιαστές του Kia Sportage συνέχισαν τις ριζικές ανατροπές και στην καμπίνα επιβατών όπου συναντάμε μια ενιαία διαμόρφωση του ψηφιακού πίνακα οργάνων και κεντρικής οθόνης του συστήματος πολυμέσων, νέους αεραγωγούς και πολλούς διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη αλλά και δίπλα στο στρογγυλό διακόπτη επιλογής των ταχυτήτων.

Το μεταξόνιο του Kia Sportage αγγίζει τα 2,68 μέτρα, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος και ενδεικτικός της τάσης της Kia για να ξεχωρίσει στον τομέα των χώρων. Αυτό είναι ξεκάθαρα το πρώτο μεγάλο ατού με τους πίσω επιβάτες να μην καταπιέζονται σε καμία περίπτωση.

Αντίστοιχα ο χώρος για τις αποσκευές κυμαίνεται από 536 μέχρι και 587 λίτρα (ανάλογα με την έκδοση υβριδικού συστήματος). Στο ίδιο μήκος κύματος οι επιβάτες δεν θα στερηθούν εντός της καμπίνας το νεράκι τους, τις τσάντες ή τα μικροαντικείμενα, με τον απαραίτητο hi-tech τόνο να συμπληρώνει την παρουσία τους σε ένα μεγάλο ταξίδι (θύρες USB και θερμαινόμενα καθίσματα πίσω στην έκδοση GT Line).

Premium είναι και τα υλικά, που απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από αφρό. Πολύ λίγες επιφάνειες δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο προνόμιο, αλλά και αυτές είναι εξαιρετικά καλομονταρισμένες.

180 ίπποι

Κάτω από το καπό του Kia Sportage της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm, δεχόμενος τη συνδρομή 17 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα του 48Volt του υβριδικού συστήματος. Στην πράξη ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το 100% της ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. (και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.), απολαμβάνοντας μεστό τράβηγμα και υπερεπάρκεια ισχύος όποτε κι αν τη χρειαστεί.

Το 7άρι DCT συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, κατεβάζοντας σχέση όποτε κριθεί απαραίτητο και ανεβάζοντας κατά τις διαθέσεις του οδηγού ο οποίος έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα (Sport, Eco και Normal) και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα κυμαίνεται και η κατανάλωση καυσίμου που στην προκειμένη η μέση τιμή της κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 7,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ποιοτική κύλιση

Ένας τομέας στον οποίο οι Κορεάτες έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση είναι εκείνος της ποιότητας κύλισης του αυτοκινήτου η οποία πραγματικά είναι ποιοτική όταν κινείται στην άσφαλτο ή σε κακοτράχηλους δρόμους.

Στον αυτοκινητόδρομο το Kia Sportage 1.6 T-GDi 180 PS 48V 2WD παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι και το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα. Επίσης εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης καθώς κυριαρχεί απόλυτη ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Kia Sportage απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ παράλληλα το αμάξωμα δεν παρουσιάζει αυξημένες κλίσεις.

Μέσα στην πόλη η ορατότητα είναι πολύ καλή ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δείχνει πολύ καλό χαρακτήρα στις αστικές συνθήκες και αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα.

Η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ηχομόνωση κρατά έξω από την καμπίνα τους ενοχλητικούς θορύβους.

Η διαδικασία παρκαρίσματος αποτελεί παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό καθώς υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Κόστος κτήσης

Εργοστασιακή Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Αίσθηση τιμονιού