Το πιο δυνατό Ford, που λανσαρίστηκε επίσημα επί ευρωπαϊκού εδάφους είναι ηλεκτρικό SUV και φέρει το θρυλικό όνομα Mustang πριν από το Mach-E. Ωστόσο η εταιρεία δεν σταμάτησε εκεί καθώς έφερε στην αγορά μια πιο σπορ έκδοση της Mach-E που φέρει το λογότυπο GT…
Η Mustang Mach-E GT με μοναδική σχεδίαση, 487 ίππους, 860 Nm ροπής, επιδόσεις supercar ρίχνει το γάντι στους ανταγωνιστές και προκαλεί σοκ και δέος στους λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Βέβαια για να αποκτήσει κανείς την κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E GT θα πρέπει να καταβάλλει λίγο πάνω από τις 85.700 ευρώ…
Ξεχωριστή σχεδίαση και χρώμα
Η Mustang Mach-E GT διαθέτει πιο δυναμική σχεδίαση σε σχέση με τις πιο «απλές» εκδόσεις ενώ σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη εξαιτίας του εντυπωσιακού «Cyber Orange» χρώματος που αποτελεί μια αποκλειστικότητα για την έκδοση GT όπως και το Grabber Blue χρώμα.
Οι εντυπωσιακές 20 ιντσών ζάντες αλουμινίου κρατούν στο ύψος του το premium SUV υψηλών επιδόσεων των 4,71 μέτρων, που ολοκληρώνουν με όμορφο τρόπο τα αεροδυναμικά βοηθήματα περιμετρικά του αμαξώματος.
Η μπροστινή γρίλια δεν είναι πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά σε ένα σκούρο γκρι τρισδιάστατης απεικόνισης. Το πιο επιθετικό μπροστά προφίλ τονίζουν ακόμα περισσότερο οι αεροδυναμικές εισαγωγές και το σπόιλερ στον ανασχεδιασμένο προφυλαχτήρα.
Η πληθωρική του σιλουέτα ολοκληρώνεται από την ειδική γυαλιστερή μάσκα και τις βαμμένες σε κόκκινη –Colorado Red– απόχρωση δαγκάνες της Brembo. Ακόμα, έχουν βαφτεί σε μαύρο χρώμα οι εξωτερικοί καθρέφτες και στην περίπτωση που το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και πανοραμική ηλιοροφή.
Hitech εσωτερικό
Στην καμπίνα επιβατών οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά και τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει η κάθετης διάταξης οθόνη αφής, η οποία με τη διαγώνιο των 15,5 ιντσών καθιστά μάταια την όποια προσπάθεια να τραβήξεις το βλέμμα και την προσοχή σου από πάνω της.
Απουσία φυσικών διακοπτών, η συντριπτική πλειονότητα των λιγότερο ή περισσότερο κρίσιμων ρυθμίσεων πραγματοποιείται μέσω της ψηφιακής οθόνης.
Στο εσωτερικό υπάρχουν κάποιες αλλαγές με στόχο να τονίσουν το σπορτίφ χαρακτήρα όπως τα μπάκετ καθίσματα και οι ενθέσεις δερματίνης στο τιμόνι. Η ποιότητα είναι προσεγμένη και υψηλού επιπέδου, ωστόσο υπάρχουν και κάποια σκληρά πλαστικά στο ταμπλό…
Ο χώροι είναι υπεράνετοι ακόμα και για 5 μεγαλόσωμους επιβάτες, τη στιγμή που το κλασσικό πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 402 λίτρων και κανονικό σχήμα. Λέμε κλασσικό, γιατί υπάρχει και έξτρα χώρος 100 λτ. κάτω από το μπροστινό καπό, με τάπα αποστράγγισης.
487 ίπποι!
Η κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E GT διαθέτει μια μεγάλη μπαταρία 98 kWh, αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει στα 487 άλογα και η ροπή είναι κυριολεκτικά κτηνώδης με 860 Nm από τα πρώτα κιόλας χιλιοστά διαδρομής του πεντάλ «γκαζιού».
Το πως επιταχύνει η Mustang Mach-e GT είναι μια πραγματική εμπειρία, ειδικά αν έχεις επιλέξει το ακραίο πρόγραμμα «Untammed» καθώς η δύναμη περνά στον κινητήρα χωρίς ίχνος σπιναρίσματος ελέω τετρακίνησης με τον οδηγό της να νιώθει αρχικά το στομάχι να κολλάει στην… πλάτη!
Μη φανταστείτε πως τα άλλα δύο προφίλ, Whisper και Active πάνε πίσω, καθώς η δύναμη του αυτοκινήτου δεν μπορεί να κρυφτεί επεμβαίνοντας στην απόκριση του γκαζιού αλλά και στην κατανομή της ροπής στους άξονες.
H μικτή αυτονομία που καταγράψαμε πάντως ήταν γύρω στα 430 χιλιόμετρα η οποία αυξάνεται στην αστική χρήση και μειώνεται αισθητά στον ανοιχτό δρόμο και ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.
Η Mach-E GT είναι εξοπλισμένη με την extended range μπαταρία (88 kWh ωφέλιμη), προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ. (κατά WLTP), ενώ η φόρτιση σε παροχή με ισχύ 150 kW μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο αυτονομία 99 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά περίπου, ενώ η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής της από 10%, σε 45 λεπτά.
Απίστευτη εμπειρία
Η νέα Mustang Mach-E GT δεν είναι απλά γρήγορη. Είναι πραγματικά τρομερά γρήγορη! Ο οδηγός και οι επιβάτες θα το αντιληφθούν μόλις το γκάζι πιεστεί προς το πάτωμα και τα πρώτα 100χλμ. από στάση να έρχονται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα.
Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, ενώ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τετρακίνησης παρέχει ανεξάρτητα πρόσθετη ισχύ, ροπή και ελκτική πρόσφυση στους εμπρός τροχούς για ομαλή επιτάχυνση και άριστες επιδόσεις στις στροφές.
Στον δρόμο, η Mustang Mach-E GT είναι σαφώς πιο σφιχτή και απόλυτη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις και αυτό οφείλεται στο γενικό set-up των αναρτήσεων και των 20άρων τροχών με ελαστικά διαστάσεων 245/45. Τη διαφορά κάνει όμως το MagneRide, που είναι τα ειδικά αμορτισέρ με μαγνητοροϊκή τεχνολογία για μεταβολή του βαθμού απόσβεσης μέσα σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου.
Η ποιότητα κύλισης έχει αμβλυνθεί λόγω και των 245/45 R20 ελαστικών, η πρόσφυση όμως έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο και ο οδηγός νιώθει ότι το βαρύ αυτοκίνητο των 2,3 τόνων κρατάει πεισματικά!
Μέσα στην πόλη η Mustang Mach-E GT μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένη και ο οδηγός δύσκολα θα συγκρατηθεί να μην πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα «χορεύοντας» με το κορυφαίο μοντέλο στους ολισθηρούς δρόμους της πόλης…
Σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές η Mach-E GT παραμένει ακλόνητη στην πορεία της.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Αυτονομία
Εξοπλισμός
Σχεδίαση
Επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Βάρος