Στο πέμπτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2023, η Ducati παρουσιάζει τη νέα γκάμα Streetfighter V4 (link για το επεισόδιο εδώ). Με τις V4 και V4 S, καθώς και με την πιο exclusive και αποδοτική V4 SP2, η Ducati συνεχίζει την εξέλιξη της «Fight Formula» για να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας με ένα ασυναγώνιστο επίπεδο εξοπλισμού και αναλογίας ισχύος/ βάρους (για την έκδοση «SP2»).
Η Streetfighter V4, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό το 2020, είχε άμεσα μεγάλη επιτυχία και έθεσε νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία των γυμνών supersports μοτοσυκλετών. Η φυσική εξέλιξη είναι μια νέα μοτοσυκλέτα που δίνει νέα διάσταση στο πρότυπο της «FightFormula», που έχει ως βάση την Panigale V4, χωρίς φέρινγκ, με ψηλό και φαρδύ τιμόνι, με βάρος μόλις στα 178 κιλά, με κινητήρα Desmosedici Stradale 208 ίππων, διπλές πτέρυγες και το ηλεκτρονικό πακέτο τελευταίας γενιάς.
Η σχεδίαση της νέας Streetfighter V4 είναι επιθετική και ταυτόχρονα μίνιμαλ, με το μπροστινό full-LED προβολέα και τα DRL σε σχήμα V, να παραπέμπουν στην Panigale V4. Το ρεζερβουάρ έχει το ίδιο σχήμα με της Panigale V4 2022, προσφέροντας βέλτιστη στήριξη στον αναβάτη κατά το φρενάρισμα και στις στροφές. Έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (17 λίτρα) με νέα πλαϊνά καλύμματα.
Το νέο «Front Frame» και το Desmosedici Stradale διατηρούνται όσο το δυνατόν περισσότερο ακάλυπτα ώστε να τονίζονται οι ανάγλυφες γραμμές και το καθαρό σύνολο. Στην έκδοση V4 S, η Streetfighter 2023 είναι διαθέσιμη σε μια νέα απόχρωση GrayNero, που κάνει αντίθεση με τις διάφορες μαύρες αποχρώσεις στα καλύμματα, τονίζοντας εξαρτήματα όπως είναι τα φρένα και η ανάρτηση, με αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα να δείχνει ακόμη πιο «άγρια».
Ηλεκτρονικά
Η νέα Streetfighter ασπάζεται τις λειτουργίες PowerModes που έχουν ήδη εξελιχθεί στις Ducati Panigale V4 και V4 S, με βαθμονόμηση ειδικά για τον κινητήρα Desmosedici Stradale στις προδιαγραφές Streetfighter. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές λειτουργιών Power Modes του κινητήρα: οι Full, High, Medium, Low. Οι Full και Low έχουν υιοθετηθεί πρόσφατα, ενώ οι High και Medium έχουν αναθεωρηθεί στη χαρτογράφησή τους. Συγκεκριμένα, η λειτουργία Full Power επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει τα μέγιστα με καμπύλες ροπής χωρίς ηλεκτρονικά φίλτρα, αλλά με εξαίρεση την πρώτη ταχύτητα. Για τις λειτουργίες High και Medium, έχει εξελιχθεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης RidebyWire με ειδική βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι σχέσεις, έτσι ώστε ο αναβάτης να έχει πάντοτε τη βέλτιστη ώθηση κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι. Από την άλλη, η Low Power Mode έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 165 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα ήπια διαχείριση του γκαζιού.
Η νέα Streetfighter V4 εισάγει την ολοκαίνουργια λειτουργία Wet Riding για να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης. Ο βασικός εξοπλισμός στην έκδοση S, εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι κατά 1,7 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη και εξοπλίζει και την SP.
Το ταμπλό της νέας Streetfighter V4 ακολουθεί την εξέλιξη της Panigale V4. Τα γραφικά έχουν αναβαθμιστεί σε όλες τις επιλογές για να κάνουν τις πληροφορίες πιο απλές και ευδιάκριτες για ευκολότερη διαμόρφωση της παραμετροποίησης. Όπως και στη Panigale V4, η αλλαγή σχέσης υποδεικνύεται μέσω μίας πράσινης LED ένδειξης. Το ταμπλό διαθέτει ένδειξη της λειτουργίας «TrackEvo», η οποία αντιστοιχεί στη ρύθμιση που χρησιμοποιείται στο Moto GP Desmo sedici.
Η νέα Streetfighter V4 έχει αναβαθμιστεί και χάρη στο νέο λογισμικό Engine Brake Control (EBC) EVO 2 που εγγυάται καλύτερη σταθερότητα και κατευθυντικότητα στα φρεναρίσματα κατά την είσοδο στις στροφές προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια κινήσεων και καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη. Αυτή η λειτουργία διασφαλίζει διαφορετική βαθμονόμηση από σχέση σε σχέση, αλλά και για το καθένα από τα τρία επιλέξιμα επίπεδα, για τη βελτιστοποίηση της έντασης του φρένου της πέδησης του κινητήρα σε συνάρτηση με το φορτίο στον πίσω άξονα.
Η νέα Streetfighter V4 υιοθετεί μια νέα λειτουργία για το Ducati QuickShift (DQS) που βελτιώνει την εμπλοκή των σχέσεων σε κάθε βαθμό ανοίγματος του γκαζιού. Τόσο όταν αυτό είναι μερικώς ή εντελώς ανοιχτό, αντιμετωπίζοντας τις δύο διαφορετικές καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο. Στο μερικό άνοιγα του γκαζιού, η λειτουργία αυτή επεμβαίνει στο ψεκασμό ώστε να υπάρχει απροβλημάτιστη χρήση στο δρόμο δίχως σβήσιμο κινητήρα. Με πλήρως ανοιγμένο γκάζι, κάτι τυπικό για χρήση σε πίστα, η λειτουργία DQS εγγυάται μεγαλύτερη σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα και βέλτιστες επιδόσεις για καλύτερες χρονομετρήσεις γύρων.
Εκτός από αυτές τις αναβαθμίσεις, υπάρχει μια σημαντική για τον έλεγχο του ανεμιστήρα ψύξης για καλύτερη διαχείριση των θερμοκρασιών λειτουργίας. Επιπλέον, αυτή η λειτουργία διασφαλίζει καλύτερη άνεση για τον αναβάτη στις τυπικές ταχύτητες χρήσης του δρόμου.
Πλαίσιο και εργονομία
Στη νέα Streetfighter V4 το ίδιο το πλαίσιο ακολουθεί την εξέλιξη της Panigale V4 για να προσφέρει βελτιώσεις στη σταθερότητα του μπροστινού μέρους και στην ασφάλεια οδήγησης. Το πλαίσιο περιλαμβάνει Front Frame και ψαλίδι μονής όψης, και τα δύο από αλουμίνιο, με ανάποδο πιρούνι και μηχανικά ρυθμιζόμενο αμορτισέρ στην έκδοση V4.
Η Streetfighter V4 S διαθέτει ημι-ενεργητική ανάρτηση Öhlins (με ανάποδο πιρούνι 43 χλστ. NIX30 και αμορτισέρ TTX36) με διεπαφή Smart EC 2.0, για πιο εύκολη και γρήγορη στη ρύθμιση. Επιπλέον, στην έκδοση V4 S, οι ζάντες Marchesini είναι αλουμινένιες σφυρήλατες με πολλά πλεονεκτήματα που επιφέρει η μείωση βάρους της μη αναρτώμενης μάζας.
Όπως και στη Panigale V4, ο άξονας του ψαλιδιού της νέας Streetfighter V4 είναι τοποθετημένος 4 χλστ. ψηλότερα, βελτιώνοντας τη σταθερότητα, την ακρίβεια και την ικανότητα διατήρησης της τροχιάς κατά την έξοδο από στροφές και σε όλες τις καταστάσεις επιτάχυνσης.
Τέλος, η εργονομία επωφελείται από τη νέα διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου, το σχήμα του οποίου προσφέρει μεγαλύτερη στήριξη στον αναβάτη κατά το φρενάρισμα και τις στροφές. Το βάρος της νέας Streetfighter V4 S μαζί με τα υγρά είναι στα 197,5 κιλά.
Κινητήρας
Ο Desmosedici Stradale των 1.103 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 208 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. και 123 Nm στο πρότυπο Euro-5, έχει νέα χαρτογράφηση ώστε να ταιριάζει με τη μεγαλύτερη διάμετρο της εξόδου του σιλανσιέ για την μείωση της υποπίεσης στην εξαγωγή. Επιπλέον, στη δεξιά πλευρά υπάρχει το κάλυμμα συμπλέκτη της Panigale V4, το οποίο επιτρέπει την εύκολη τοποθέτηση του ξηρού συμπλέκτη και την προστασία του.
Streetfighter V4 SP2
Για ακόμη υψηλότερη απόδοση από όση προσφέρει η νέα Streetfighter V4 η Ducati παρουσιάζει την κορυφαία Streetfighter V4 SP2 σε περιορισμένη αριθμημένη έκδοση. Μια μοτοσυκλέτα που είναι έτοιμη να βγει στην πίστα, χάρη στον αποκλειστικό τεχνολογικό εξοπλισμό στο πρότυπο της «Fight Formula» με τις προδιαγραφές «SP».
Η Streetfighter V4 SP2 προσφέρεται στα χρώματα της «WinterTest», σχεδιασμένα από το CentroStile Ducati και εμπνευσμένα από τις μοτοσυκλέτες Ducati Corse που χρησιμοποιούνται κατά τις δοκιμές πριν από τη σεζόν των Πρωταθλημάτων MotoGP και SBK. Το ματ μαύρο του φέρινγκ, σε συνδυασμό με το ματ ανθρακόνημα στοφινίρισμα των ζαντών και των φτερών, έρχεται σε όμορφη αντίθεση με τις έντονες κόκκινες πινελιές και το γυμνό βουρτσισμένο αλουμινένιο ρεζερβουάρ. Η αρίθμηση της μοτοσυκλέτας είναι χαραγμένη με λέιζερ στο τιμόνι.
Η Streetfighter V4 SP2 είναι εξοπλισμένη με πεντάκτινες διαιρούμενες ζάντες από ανθρακόνημα, οι οποίες είναι 1,4 κιλά ελαφρύτερες από τις σφυρήλατες αλουμινένιες της Streetfighter V4 S. Χάρη σε αυτές μειώνεται η ροπή αδράνειας κατά 26% μπροστά και κατά 46% πίσω, καθιστώντας τη μοτοσυκλέτα πολύ πιο ευκίνητη και ελαφρύτερη. Οι μπροστινές δαγκάνες φρένων Brembo Stylema R εγγυώνται υψηλή ισχύς πέδησης, καθώς και εξαιρετικά σταθερή απόδοση ακόμη και στην σκληρή χρήση στην πίστα.
Στη Streetfighter V4 SP2, ο Desmo sedici Stradale είναι εφοδιάζεται με τον ξηρό συμπλέκτη STM-EVO SBK, ο οποίος εγγυάται καλύτερη λειτουργία ακόμη και στις πιο απαιτητικές αναβάσεις ή σε οριακές καταστάσεις στις πίστες.
Χρώματα και διαθεσιμότητα
Οι Streetfighter V4 και V4 S θα είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα από τον Μάρτιο του 2023, ενώ η έκδοση V4 SP2 θα είναι διαθέσιμη από τον Απρίλιο του 2023, μόνο κατόπιν ειδικής παραγγελίας. Η χρωματική γκάμα αποτελείται από το Ducati Red και το νέο χρώμα «Grey/Nero», το οποίο θα να είναι διαθέσιμο μόνο για την έκδοση «S».
Υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από αξεσουάρ, τα οποία επιτρέπουν την εξατομίκευση της Streetfighter V4 για ακόμη πιο σπορ προδιαγραφές, ξεκινώντας με την αγωνιστική εξάτμιση Ducati Performance by Akrapovič. Εξοπλισμένο με ειδικά σιλανσιέ, επιτρέπει τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 5 κιλά και ανεβάζει τη μέγιστη ισχύ στους 220 ίππους. Ο θόρυβος είναι εντός του ορίου των 105 dB (102 dB με εγκατεστημένο το «πνίχτη»).
Επίσης, ο κατάλογος αξεσουάρ περιλαμβάνει street-legal συστήματα, λασπωτήρες, αεροδυναμικά κιτ, προστατευτικά φέρινγκ και στροφαλοθαλάμου από ανθρακονήματα, αλουμινένια χειριστήρια, αλλά και θερμαντήρες ελαστικών καθώς και βάσεις για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη Streetfighter V4 στην πίστα.