Ποιος Δήμος αποκτά ποδηλατόδρομο και διάδρομο για πατίνια

    Ακόμη ένας Δήμος πρόκειται να αποκτήσει «πράσινες» μετακινήσεις καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το σχέδιο που έχει καταρτήσει. Ειδικότερα με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου χαρακτηρίστηκε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Πετρούπολης.

    Ο Δήμος Πετρούπολης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της υλοποίησης του ΣΒΑΚ και των παρεμβάσεων που προβλέπονται στην πρόταση που έχει υποβάλλει, στο πλαίσιο της νομοθεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να βελτιωθεί το περιβάλλον κινητικότητας στην πόλη.

    Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον ν. 4784/2021, υπόχρεοι για την κατάρτιση ΣΒΑΚ είναι οι Δήμοι με μόνιμο πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων, καθώς και οι Δήμοι που εμπίπτουν στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, ανεξαρτήτως πληθυσμού. Την υποχρέωση να καταρτίσουν ΣΒΑΚ έχουν, επίσης, όλες οι Περιφέρειες της χώρας.

    Μεταξύ άλλων, στο ΣΒΑΚ του Δήμου Πετρούπολης προβλέπονται δράσεις για:

    -Διευκόλυνση των μετακινήσεων των πεζών και των συνθηκών μετακίνησης για ευάλωτες κατηγορίες μετακινούμενων (ΑμεΑ)

    -Διαμόρφωση ποδηλατόδρομων και διαδρόμων οχημάτων μικροκινητικότητας

    -Αύξηση των μετακινήσεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με πύκνωση δρομολογίων της υφιστάμενης  δημοτικής συγκοινωνίας και δημιουργία νέας γραμμής

    -Αποτροπή της παράνομης στάθμευσης

    -Μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και ανάπλαση της 25ης Μαρτίου

    -Εκπόνηση Σ.Φ.Η.Ο. και πολιτικές προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

    Με αφορμή την έκδοση της απόφασης για το ΣΒΑΚ του Δήμου Πετρούπολης, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Ένας από τους μεγαλύτερους Δήμους της Αττικής προστίθεται στον κατάλογο των περιοχών που έχουν εκπονήσει ΣΒΑΚ και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την υλοποίηση παρεμβάσεων βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Τα έργα που προβλέπονται στον σχεδιασμό θα ενισχύσουν τις ήπιες μορφές κινητικότητας στην Πετρούπολη, αλλά και τη σύνδεση της περιοχής με τις υποδομές του κεντρικού συστήματος των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας».