Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid με 140 ίππους!

Το best seller των οικογενειακών SUV, το νέο Nissan Qashqai επέστρεψε με «άγριες» διαθέσεις και θεαματική βελτίωση σε όλους τους τομείς με σκοπό να ηγηθεί της κατηγορίας που ουσιαστικά καθιέρωσε!

Άλλωστε από το 2007 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου αυτομάτως δημιουργήθηκε μια νέα γενιά αυτοκινήτων που οι ανταγωνιστές ζήλεψαν και έσπευσαν αμέσως να δημιουργήσουν τα δικά τους μοντέλα. Αλλά η πρωτοκαθεδρία του Nissan Qashqai ήταν ξεκάθαρη.

Για αυτό, άλλωστε, έχει σημειώσει μια εξαιρετική πορεία στις πωλήσεις παγκοσμίως με περισσότερα από 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 2007 μέχρι σήμερα!

Βέβαια από τότε πολλά έχουν αλλάξει, ο ανταγωνισμός είναι υψηλός αλλά όπως αποδείχθηκε το νέο Nissan Qashqai δεν θα επιτρέψει στους ανταγωνιστές να ηγηθούν της κατηγορίας καθώς το νέο μοντέλο διαθέτει μοναδική σχεδίαση, υψηλή δόση τεχνολογίας και νέους υβριδικούς κινητήρες που υπόσχονται χαμηλό κόστος χρήσης.

Το νέο Qashqai είναι διαθέσιμο σε τέσσερα εξοπλιστικά επίπεδα με την αρχική τιμή του να ορίζεται από 30.690 ευρώ, στην έκδοση Elite με τον ήπια υβριδικό κινητήρα της δοκιμής μας ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 100,2 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.

Δυναμική εμφάνιση

Η σχεδιαστική ομάδα του νέου Qashqai κατάφερε να δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο που είναι ελκυστικό και πολύ μοντέρνο, διατηρώντας ωστόσο τους δεσμούς του με το παρελθόν και παράλληλα απέκτησε μια άκρως δυναμική εμφάνιση. Οι δεσμοί με το παρελθόν συνεχίζονται με τη V-Motion μάσκα στο εμπρός μέρος, ωστόσο αυτή τη φορά πλαισιώνονται από τα αιχμηρά λεπτά LED φωτιστικά σώματα και έναν επιθετικό προφυλαχτήρα, τα οποία συνολικά δίνουν ένα επιθετικό look.

Ο δυναμισμός τονίζεται ακόμη περισσότερο στο πλαϊνό μέρος με την έντονη νεύρωση στο κάτω μέρος των θυρών, ενώ πίσω συναντούμε μια πιο επίπεδη σχεδιαστική λογική με προεξάρχον στοιχείο τα νέα φωτιστικά λεπτότερα σώματα, το όνομα του μοντέλου που πλέον κοσμεί ολογράφως την πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα.

Μοντέρνο και hitech

H καμπίνα του νέου Qashqai δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο καθώς οι σχεδιαστές της Nissan προτάσσουν μια νέα μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και μια αναβαθμισμένη αισθητική. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, τα επιμέρους πλαστικά έχουν στιβαρή συναρμολόγηση, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε λεπτομέρειες.

Στην έκδοση της δοκιμής δεν υπήρχε υπήρχε όλο το ψηφιακό πακέτο, με τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών αλλά υπήρχε η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 9,0 ιντσών η οποία έχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, όντας επίσης συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay ενώ προσφέρει την δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi.

Οι εσωτερικοί χώροι του Nissan Qashqai είναι μεγαλύτεροι δίνοντας επιπλέον αέρα στους επιβάτες. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 436 έως 504 λίτρα ανάλογα της έκδοσης, τιμή που ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσης οικογένειας ενώ το πλάτος και το μήκος του ενισχύουν την πρακτικότητά του.
140 ίπποι
Ο 1,3 turbo του νέου Nissan Qashqai είναι γνωστός από μοντέλα της Renault και της Mercedes-Benz, αλλά εδώ συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα. Στο μοντέλο της δοκιμής αποδίδει 140 ίππους με μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.650 έως τις 4.000 σ.α.λ. τίμια ροπή και σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών, οπότε η καταφυγή στον ακριβή, αλλά αρκετά σφιχτό επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου δεν χρειάζεται να είναι συχνή. Το πως ανταποκρίνεται ο κινητήρας στο πάτημα του γκαζιού εξαρτάται ιδιαίτερα από το ποιο πρόγραμμα έχει επιλεχθεί.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα (Eco, Normal και Sport). Η λειτουργία Eco μειώνει αισθητά την απόκριση όμως η κατανάλωση πέφτει πολύ χαμηλά ακόμα και γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ με τη βοήθεια και της ήπια υβριδικής τεχνολογίας.
Στο πρόγραμμα Sport η απόκριση είναι πολύ άμεση με αποτέλεσμα την ενίσχυση των επιδόσεων αλλά και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου σε πάνω από 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Βελτιωμένο είναι και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο για ακόμα καλύτερη αίσθηση και πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.
Στιβαρό και άνετο

Το νέο Nissan Qashqai αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και οδηγικά καθώς εμφανίζεται ιδιαίτερα στιβαρό και άνετο καταρρίπτοντας το κατεστημένο που είχαν δημιουργήσει τα μοντέλα άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ωστόσο το σημείο αναφοράς κατά την κίνηση του Nissan Qashqai αποτελεί η κορυφαία ποιότητα κύλισης που διαθέτει το ιαπωνικό μοντέλο θυμίζοντας άλλα πολύ πιο premium μοντέλα που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω από το Qashqai.

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Qashqai παραμένει απόλυτα σταθερό και ασφαλές ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Παράλληλα ο θόρυβος του αέρα που προκαλείται από την κίνηση έχει μειωθεί και κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες και η αίσθηση που λαμβάνεις σε πιο πιεστικές καταστάσεις είναι σαφώς πιο ευχάριστη, ειδικά αν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Sport που οξύνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.

Μέσα στην πόλη το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση και αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση καθώς τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια κίνησης του πατώματος ακόμα και σε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες. Πάντως μην ξεθαρρεύεστε καθώς η έλλειψη τετρακίνησης θα διαπιστωθεί όταν είναι αργά…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Κινητήρας

ΚΑΤΑ

Έλλειψη GPS