Επέστρεψε ο θρυλικός «μπόμπος» της Honda!

Το θρυλικό Monkey της Honda ετοιμάζεται να χαρίσει απλόχερα χαμόγελα το 2023. Εξοπλίζεται με έναν αερόψυκτο κινητήρα 124cc, κιβώτιο 5 σχέσεων, ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι, τροχούς 12” και ABS ελεγχόμενο από IMU. Full LED φωτισμός και LCD οθόνη συγκαταλέγονται στις premium τελικές πινελιές.

Για το 23YM το Monkey θα διατίθεται με νέο φινίρισμα Pearl Shining Black και ανανεωμένα Banana Yellow και Pearl Nebula Red που περιλαμβάνουν ασορτί σκελετό, πιρούνι, ψαλίδι και πίσω ελατήρια, καθώς και σέλα με κλασικό καρό κάλυμμα, κομψά ένθετα στο ρεζερβουάρ που παραπέμπουν στο κλασικό στυλ Monkey,από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. 

Ένα μοντέλο θρύλος

Το Honda Monkey είναι ίσως περισσότερο γνωστό ως ένα groovyicon της δεκαετίας του 1970, αλλά είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το TamaTech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η ελκυστική σχεδίαση σε συνδυασμό με τις μικροσκοπικές διαστάσεις και το πολύ μικρό βάρος ήταν παράγοντες που εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του για απολαυστικές, αστικές διαδρομές. Μέχρι το 1969 οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 η απήχησή του ακολούθησε περαιτέρω ανοδική πορείαχάρη στην προσθήκη ενός αποσπώμενου πιρουνιού με ταχυσύνδεσμο, ώστε να χωρά στοπορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978 – ένα χρονικό σημείο που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey–η μοτοσυκλέτα είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και λατρεύτηκε από κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που χρειάζονταν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και μετά, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων αναβατών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσυκλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Επειδή ήταν τόσο απολαυστικό και εύκολο στο χειρισμό, κατέστησε δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όπως και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

Το 2018, το Monkey επανήλθε στο προσκήνιο. Εμπνευσμένο από το ρετρό στυλ του αρχικού μοντέλου (αλλά και με την πρακτικότητα και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας 125cc του 21ου αιώνα) το ολοκαίνουργιο Monkey έφερε το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών. Για το 2022, το Monkey απέκτησε αναβαθμισμένο κινητήρα, μία έξτρα σχέση στο κιβώτιο, βελτιστοποιήσεις στις ρυθμίσεις ανάρτησης και βελτιώθηκε στις λεπτομέρειες, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του αναβάτη και αυξάνοντας την καθημερινή χρηστικότητα.

Τίποτα δεν αλλάζει από μηχανικής απόψεως για το 2023 (23YM) αλλά με τρεις ολοκαίνουργιες, ρετρό χρωματικές επιλογές στο ‘λιλιπούτειο’ Monkey, η απόλαυση αποκτά πιο όμορφο πρόσωπο από ποτέ.

Αερόψυκτος κινητήρας

Προερχόμενος από το MSX Grom, ο διβάλβιδος, αερόψυκτος κινητήρας του Monkey αποδίδει ισχύ 9,4 PS (6.9kW) με ροπή 11Nm. Είναι ανθεκτικός και εύκολος στη χρήση ενώ ένα 5-τάχυτο κιβώτιο προσφέρει νέα οδηγική αίσθηση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Το ατσάλινο πλαίσιο, το ανεστραμμένο πιρούνι USD, τα διπλά πίσω αμορτισέρ και οι τροχοί των 12 ιντσών επιτρέπουν την άνετη κύλιση. Για πρόσθετη ασφάλεια, το ABS είναι ελεγχόμενο μέσω Μονάδας Μέτρησης Αδράνειας [Inertial Measurement Unit (IMU)].

Μετά, υπάρχει ασφαλώς το απαράμιλλο στυλ Monkey, από το ψηλό τιμόνι μέχρι το ψηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης. Για το 23YM, το Monkey αποτίει φόρο τιμής στην έκδοση του 1967, με το καρό σχέδιο τη σέλας και το κλασικό στυλ Honda της εποχής. Αυτή ήταν η πρώτη έκδοση του Monkey που πωλήθηκε στην Ιαπωνία.

Κιβώτιο 5 σχέσεων

Το Monkey διαθέτει κινητήρα σχεδιασμένο για οδήγηση και απόλαυση: 124ccSOHC, με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 9,4 Ps(6,9kW) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.

Ένα στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ένα συμπαγής καταλύτης διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης είναι βελτιστοποιημένο σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ χρησιμοποιεί σχεδίαση ενός θαλάμου για πιο αποδοτικές επιδόσεις και πιο χαρακτηριστικό ήχο.

Το κιβώτιο 5-σχέσεων διευρύνει την κλιμάκωση για μεγαλύτερη άνεση και πιο ξεκούραστη οδήγηση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσυκλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.

Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 lit./100km (WMTCmode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ο έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκοράκια με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εγγυάται εξαιρετικά αποδοτική καύση.

Ατσάλινο πλαίσιο

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τις ποικίλες συνθήκες που συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο σχεδιαστικό θέμα, χωρίς έντονες ακμές, που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσυκλέτα.

Το μεταξόνιο είναι 1,145mmμε κάστερ και ίχνος στις 25° / 82mm αντίστοιχα, και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος πλήρες υγρών (Wetweight) είναι 104kg, και το ύψος σέλας 775mm. Η σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι μπροστά έχει διαδρομή 100mm και φέρει premiumφινίρισμα Alumite. Τα διπλά πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm.

Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται το σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (InertialMeasurementUnit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το κλασικό στυλ Monkey (ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης με χρωμιωμένο προστατευτικό κάλυμμα, φαρδιά ελαστικά, μαλακή σέλα και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας) αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο και προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν αναβάτες που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που αναπολεί το παρελθόν, αλλά και τη νέα γενιά.

Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και στην επαναστατικότητα της δεκαετίας του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσυκλέτα, ενώ οι νεότεροι, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν. Αυτό πάντως που ενώνει τους πάντες, είτε οδηγούν ένα Monkey ή απλώς περνούν δίπλα του, είναι ο παράγοντας ‘χαμόγελο’. Είναι το είδος μοτοσυκλέτας που σε κάνει να χαμογελάς.

Μία κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα – κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg– διατίθεται ως γνήσιο αξεσουάρ. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6Lφέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό τρισδιάστατο Classic Wing λογότυπο της Honda.

 

Στρογγυλή οθόνη LCD

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση: μία ψηφιακή full-DED στρογγυλή οθόνη περιλαμβάνει ταχύμετρο (που σας καλωσορίζει με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), χιλιομετρητές (ολικός και δύο μερικοί) και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων, ενώ ο φωτισμός είναι fullLED.

Ένα κλειδί κυματοειδούς κοπής (τύπου ‘wave’ που φέρει επίσης το έμβλημα ClassicWing ) περιλαμβάνει σύστημα εντοπισμού με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν, για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί με μία Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) για να περιορίζει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ένα ισχυρό φρενάρισμα.

Ορόσημα Monkey

1961 Z100

Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και τον κινητήρα 49cc ισχύος 3,1kW (4,2 PS) του SuperCub (C50).   Πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, τριγωνικό ρεζερβουάρ.

1963 CZ100

Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξαγωγές σε Β. Αμερική και Ευρώπη.

1967 Z50M

Το πρώτο μοντέλο για την Ιαπωνική αγορά – με σέλα, τιμόνι καιμαρσπιέ που δίπλωναν για να χωρά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου (επίσης προστέθηκε νέα τάπα καυσίμου για την αποφυγή διαρροών όταν αποθηκευόταν με το πλάι κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του). Φυγοκεντρικός συμπλέκτης.

1969  Z50A

Τηλεσκοπικό πιρούνι, εμπρός τροχοί 8”, χαμηλή εξάτμιση και φλας για πρώτη φορά.

1970 Z50Z

Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου. Κεντρικό σταντ για την υποστήριξη της μοτοσυκλέτας όταν αφαιρείται το πιρούνι.

1974 Z50J

Πίσω ανάρτηση και ανεξάρτητο ψαλίδι. Ντεμπούτο για ρεζερβουάρ και σχήμα τραπεζίου και block ελαστικά

1978 (Z50JI)

Το πρώτο μοντέλο με ρεζερβουάρ σχήμα σταγόνας σε στυλcustomμοτοσυκλέτας, με μεγαλύτερη χωρητικότητα 5L

1979 (Z50JI)

Επιχρωμιωμένη έκδοση

1984 (Z50JI)

Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’

1985 AZ50J

Πρώτη εμφάνιση του χειροκίνητου συμπλέκτη

1987 AAB22

Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο διπλής δοκού (twintube), μονή πίσω ανάρτηση και υδραυλικό δισκόφρενο μπροστά. Ζάντες 10”Comstarμεψαλίδι τετραγωνικής διατομής

1988 AZ50JΔύο καθρέπτες για πρώτη φορά  1991 AZ50JOff-road‘Baja’ μοντέλο με διπλούς προβολείς

2000

Μοντέλο χιλιετίας

2004 Freddie Spencer Special

Με χρώματα βασισμένα στηνCB750Fπου κέρδισε τοDaytona 100 με αναβάτη τονFreddieSpencer   2

2006 Επετειακήέκδοση40th Anniversary

2009 Monkey Limited Edition JBH-AB27

Η πρώτη έκδοση με ψεκασμό καυσίμου, με κοκοράκια βαλβίδων με ρουλεμάνκαι έκκεντρα τοποθετημένο (off-set) κύλινδρο. Ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα τραπεζίου    

2017 50thAnniversaryEditionΝέα έκδοση για την 50ή επέτειο πωλήσεων στην Ιαπωνία

2018 Monkey 125

Νέο Monkey 125, ανανεωμένο για τον 21ο αιώνα, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους

Tεχνικές Προδιαγραφές

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
Κυβισμός 124cc
Διάμετρος x Διαδρομή 50 x 63.1mm
Λόγος Συμπίεσης 10.0:1
Μέγιστη Ισχύς 9.4 PS (6.9Kw) / 6.750rpm
Μέγιστη Ροπή 11Nm/5,500rpm
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού 1.1 L
Επίπεδο θορύβου (dB) XXXXXX
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 5.6 L
Κατανάλωση καυσίμου 1.5 litres/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Μπαταρία 12V 3.5Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη Υγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου 5 σχέσεων
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο, τύπουραχοκοκαλιάς
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 1.710 x 755 x 1.030mm
Μεταξόνιο 1.145mm
Γωνία Κάστερ 25°
Ίχνος 82mm
Ύψος Σέλας 775mm
Απόσταση από το Έδαφος 175mm
Ακτίνα Στροφής 1.9m
Βάρος (πλήρες υγρών) 104kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τύπος Εμπρός Ανεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm
Τύπος Πίσω Διπλά πίσω αμορτισέρ, διαδρομή 102mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα Εμπρός 10 μπράτσα, χυτό αλουμίνιο
Ζάντα Πίσω 10 μπράτσα, χυτό αλουμίνιο
Ελαστικό Εμπρός 120/80-12M/C 65J
Ελαστικό Πίσω 130/80-12M/C 69J
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU)
Πίσω Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Προβολέας LED
Πίσω φως LED

 

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση.

Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.