Το 2020, σημειώθηκαν 19.102 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα, που ισοδυναμούν με 43 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους στην ΕΕ, και τουλάχιστον 935.555 τραυματισμοί στους δρόμους της ΕΕ (εξαιρουμένης της Ιρλανδίας). Τα δεδομένα δείχνουν ότι 112 από τις 239 περιφέρειες κατέγραψαν συχνότητα θανάτων από τροχαία ατυχήματα κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ , ενώ 123 (ή το 51,5% όλων των περιφερειών) είχαν υψηλότερη τιμή. Υπήρχαν τέσσερις περιφέρειες που είχαν τον ίδιο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους με τον μέσο όρο της ΕΕ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat.
Μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά εμφάνισης θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2020 καταγράφηκαν σε αγροτικές περιοχές, με τα υψηλότερα ποσοστά επίπτωσης να εντοπίζονται κυρίως στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Ελλάδα, τις εξόχως απόκεντρες περιοχές της Γαλλίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας. Αντίθετα, οι αστικές περιοχές έτειναν να αναφέρουν πολύ χαμηλότερη συχνότητα θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Αυτό μπορεί να συνδέεται με χαμηλότερες μέσες ταχύτητες: για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων μέσα και γύρω από μεγάλα αστικά κέντρα ενδέχεται να είναι συχνά συμφορημένα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στατιστικά τροχαίων ατυχημάτων περιλαμβάνουν θανάτους και τραυματισμούς σε οχήματα που διέρχονται από μια περιοχή, καθώς και θανάτους και τραυματισμούς μη κατοίκων που διαμένουν σε μια περιοχή για διακοπές, για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους. Ως εκ τούτου, οι περιοχές που διαθέτουν διαδρόμους διέλευσης ή περιοχές με μεγάλο αριθμό επισκεπτών μπορεί να εμφανίσουν υψηλότερη συχνότητα τραυματισμών και θανάτων.
Πέντε περιφέρειες ανέφεραν περισσότερους από 100 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους
Με περισσότερες λεπτομέρειες, υπήρχαν πέντε περιφέρειες με τουλάχιστον 100 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Το 2020, η υψηλότερη επίπτωση καταγράφηκε στη νότια πορτογαλική περιοχή Alentejo (135 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους). Οι άλλες τέσσερις περιφέρειες περιελάμβαναν δύο εξόχως απόκεντρες περιφέρειες της Γαλλίας – Γουαδελούπη (124) και Γουιάνη (115). Mazowiecki regionalny που περιβάλλει την περιφέρεια της πολωνικής πρωτεύουσας (123), και η νότια βελγική περιφέρεια Prov. Λουξεμβούργο (100).
Στην Ελλάδα ως ασφαλέστερη περιοχή παρουσιάζεται η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με 38 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων και η Αττική με 40. Πιο επικίνδυνες είναι η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με 89 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων και οι περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου, με 86 νεκρούς έκαστη.
Υπήρχαν 24 περιφέρειες σε όλη την ΕΕ όπου η συχνότητα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ήταν μικρότερη από 23 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2020. Υπήρχαν δύο περιφέρειες που δεν ανέφεραν καθόλου θανάτους από τροχαία ατυχήματα: η Valle d’Aosta/Vallée d’Aoste στη βόρεια Ιταλία και η σχετικά μικρή, νησιωτική περιοχή του Åland στη Φινλανδία. Ωστόσο, η πλειονότητα των 24 περιοχών με σχετικά χαμηλά ποσοστά θνησιμότητας ήταν κυρίως αστικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων 10 περιοχών πρωτευουσών. Αφήνοντας κατά μέρος τις δύο περιφέρειες χωρίς θάνατο το 2020, τα επόμενα χαμηλότερα ποσοστά επίπτωσης καταγράφηκαν στη σουηδική πρωτεύουσα της Στοκχόλμης (5 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους), στην περιφέρεια της αυστριακής πρωτεύουσας της Βιέννης (6) και στη βόρεια γερμανική περιφέρεια του Αμβούργου (8).