Μετά από χρόνια ανάπτυξης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων απειλούν να προκαλέσουν κατάρρευση της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτου το επόμενο έτος. Σε μια πρόβλεψη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, ο ειδικός στα αυτοκίνητα Ferdinand Dudenhoffer εκτιμά ότι το 2024 θα πωληθούν μόλις 362.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από περίπου 720.000 πωλήσεις φέτος. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων θα μειωνόταν σχεδόν στο μισό από το σημερινό 27,8% σε 14%.
Στους λόγους μείωσης των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και το ανώτατο όριο των κρατικών επιδοτήσεων αλλά και οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που καθιστούν πιο δύσκολη την είσοδο των καταναλωτών στην τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων εξήγησε ο Dudenhoffer. Το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτων αναμένει 484.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πωληθούν το 2023, που θα αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 21,3%.
Το δοχείο χρηματοδότησης θα εξαντληθεί στα τέλη του 2023
Σύμφωνα με τις οδηγίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, τα plug-in υβριδικά μοντέλα δεν θα χρηματοδοτούνται πλέον καθόλου από το 2023. Για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τα το ποσό της επιδότησης ανά όχημα θα μειωθεί σε περίπου 4.500 έως και 6.750 ευρώ (από 7.500 έως 9.000 ευρώ) ανάλογα με την καθαρή τιμή καταλόγου.
Επιπλέον, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για την χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίσης θα περιοριστεί σύμφωνα με την εκτιμήσεις του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου το οποίο και αναμένεται να εξαντληθεί μέχρι το τέλος του 2023. Μάλιστα εκτιμάται ότι τον Σεπτέμβριο του 2023 το πρόγραμμα επιδότησης αναμένεται να καταργηθεί. Επιπλέον, σε σύγκριση με τις αρχές του 2022, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας θα τριπλασιαστούν σχεδόν και το κόστος παραγωγής για μπαταρίες θα αυξηθεί, προειδοποιεί ο Dudenhoffer.
Σε αντίθεση με τις κορυφαίες αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ, η Γερμανία χάνει σημαντικό χρόνο στον μετασχηματισμό του τομέα της κινητικότητας, σύμφωνα με τον Dudenhoffer ο οποίος προτείνει να διατηρηθεί η κρατική επιδότηση περισσότερο από ό,τι είχε προβλεφθεί. Ωστόσο μια μείωση των τιμών δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2025, όταν οι δυνατότητες παραγωγής κυψελών ιόντων λιθίου στην Ευρώπη θα έχουν αυξηθεί, οι οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν αποτέλεσμα και οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν μειωθεί…