Περαιτέρω ενίσχυση των υβριδικών μοντέλων αλλά και πτώση των βενζινοκίνητων, diesel, υγραεριοκίνητων αλλά και αεριοκίνητων μοντέλων είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που καταγράφηκαν στις πωλήσεις νέων ΙΧ του Νοεμβρίου 2022.
Πάντως τον 11ο μήνα του 2022 αποδεικνύεται ότι έχει αρχίσει ο εξορθολογισμός της αγοράς με τις διακυμάνσεις στα ποσοστά των πωλήσεων στα αυτοκίνητα ανά καύσιμο να είναι μικρές σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Το εντυπωσιακό στοιχείο στις πωλήσεις Νοεμβρίου έχει να κάνει με την σημαντική άνοδο που κατέγραψαν μόνο τα υβριδικά μοντέλα σε ποσοστό 6,6% καθώς το Νοέμβριο κατέλαβαν την 2η θέση με ποσοστό 32,4% έναντι 25,8% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Στην πρώτη θέση βρέθηκαν τα βενζινοκίνητα μοντέλα καταλαμβάνοντας το 40,7% και σημειώνοντας πτώση 0,2%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 13,7% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας πτώση 2,8%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 9,2% σημειώνοντας πτώση 2,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν πτώση 0,7% καταλαμβάνοντας το 3,3% των πωλήσεων ενώ επίσης τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 0,4% καταλαμβάνοντας το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων.
Σε επίπεδο 11μηνου οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αφορούσαν στο 45,1% του συνόλου χάνοντας 4,6 μονάδες σε σχέση με το 49,7% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όμως πέραν της πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα βενζίνης, πτωτική πορεία αλλά με πολύ μικρό ποσοστό (-1,6%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel, περιορίζοντας τις απώλειες των προηγούμενων μηνών, καθώς στο 11μηνο κατέλαβαν το 16,1% έναντι 17,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στο 11μηνο αφού κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 4,9 μονάδες καταλαμβάνοντας το 27,8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 23% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων στο 11μηνο σημείωσαν άνοδο 1,1% και ανήλθαν σε 7,6% έναντι 6,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,7%) καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,3% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,7% καθώς στο 11μηνο κατέλαβαν το 2,8% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Άνοδος του ποσοστού των SUV μοντέλων
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 50,1% εκ των οποίων το 25,1% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31,9% εκ του οποίου το 21,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 10,5% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8,8% εκ του οποίου τα SUV που είναι λιγοστά μοντέλα είναι μόλις 1,5%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 7% (5,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,7% (0,6 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,2% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 1%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV το Νοέμβριο κατέλαβαν το 54,2% καταγράφοντας άνοδο 1,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 ενώ σε επίπεδο 11μηνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 54,3% σημειώνοντας άνοδο 7,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.