Την… ανακατασκευή ή καλύτερα το «φρεσκάρισμα» των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για υπηρεσίες leasing προώθησε μια γαλλική εταιρεία χρονομίσθωσης με αποτέλεσμα ο τζίρος της να εκτοξευθεί σε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ και να έχουν περάσει από τη γραμμή «παραγωγής» των 7 μονάδων της περισσότερα από 80.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!
Ο λόγος της μεγάλης αύξησης που καταγράφουν οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας leasing εστιάζεται στο γεγονός ότι οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί δύο φορές πιο γρήγορα από το εισόδημα των νοικοκυριών ενώ παράλληλα οι καταναλωτές δεν φοβούνται μήπως αποκτήσουν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα με γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακαρισμένο ή κακοσυντηρημένο με το οποίο θα επισκέπτονται συχνά τα συνεργεία και δεν θα έχει καμία απολύτως μεταπωλητική αξία.
Μάλιστα σύμφωνα με μελέτη από εταιρεία αναλύσεων στη Γαλλία η μέση τιμή ενός αυτοκινήτου μεταξύ 2010 και 2022 εκτινάχθηκε από τις 19.800 ευρώ στις 32.000 ευρώ!
Ο λόγος της μεγάλης ανόδου των τιμών στα καινούρια αυτοκίνητα εστιάζεται στο γεγονός ότι ο σχεδιασμός των οχημάτων είναι πιο περίπλοκος, ο εξοπλισμός πολύ πιο πλούσιος, το κόστος απόκτησης των πρώτων υλών έχει αυξηθεί όπως επίσης και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. «Σε κάθε περίπτωση, από φέτος, παρατηρούμε μια μετατόπιση από τις αγορές ιδιοκτητών δανείων αυτοκινήτων (72% το 2011, έναντι 43% το 2022) σε οχήματα που χρηματοδοτούνται με τύπο ενοικίασης (23% το 2011, έναντι 52% το 2022). Και αυτό, σε ισότιμη βάση μεταξύ ατόμων και εταιρειών», επισημαίνουν οι αναλυτές.
Διατήρηση της αγοραστικής δύναμης
Ενοικίαση με δικαίωμα αγοράς, μακροχρόνια μίσθωση ή χρηματοδοτική μίσθωση (για εταιρείες), δεν είναι οι υπηρεσίες που απευθύνονται σε απλούς καταναλωτές. Ωστόσο η άνοδος των τιμών έχει οδηγήσει πολλούς ιδιώτες καταναλωτές σε χρηματοδοτούμενες λύσεις, ώστε να μειώσουν το κόστος απόκτησης ή να το επιμερίσουν στην 5ετία.
Παράλληλα η άνοδος των τιμών των καυσίμων αλλά και οι αλλαγές στην ελεύθερη πρόσβαση τύπων αυτοκινήτων στις πόλεις αποτελούν και άλλους δύο σημαντικούς λόγους που οδηγούν τους καταναλωτές στο leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε πέραν τους κόστους να μειώσουν και τον κίνδυνο να μην μπορούν να κινηθούν ελεύθερα με το αυτοκίνητό τους μέσα σε κάποια πόλη.
«Με την επικείμενη άφιξη των ζωνών χαμηλών εκπομπών (ZFE), οι οδηγοί βλέπουν το LOA ως έναν τρόπο να μην αναλαμβάνουν μακροπρόθεσμη δέσμευση για την επιλογή του καυσίμου. Διατηρούν έτσι μια επιλογή εξόδου εάν το ντίζελ δεν γίνεται πλέον αποδεκτό στην πόλη τους», διευκρινίζει η Marie Laloy, διευθύντρια marketing και υπηρεσιών της Aramisauto, μιας πλατφόρμας για την αγορά και πώληση νέων οχημάτων και leasing ανακαινισμένων μεταχειρισμένων οχημάτων στα επτά εργοστάσιά της στην Ευρώπη. Η Aramis πέτυχε κύκλο εργασιών 1,7 δισ. ευρώ το 2022 και απασχολεί σχεδόν 1.000 άτομα.
Φέτος, η εταιρεία έχει παρασκευάσει 80.000 οχήματα, και έχει εκμισθώσει επίσης πάνω από 12.000 καινούρια οχήματα. «Η επιχείρησή μας με ανακαινισμένα οχήματα εκτινάχθηκε καταγράφοντας άνοδο 56,2%! Επομένως, ανοίξαμε ένα δεύτερο εργοστάσιο ανακαίνισης στο Saint-Pierre-lès-Neumours (Seine-et-Marne)», εξηγεί η Marie Laloy, της οποίας τα νέα οχήματα ανέρχονται στο 85% στο LOA και τα μεταχειρισμένα οχήματα στο 22%.
Επέκταση της LLD σε μεταχειρισμένα οχήματα
Σύμφωνα με το βαρόμετρο 2022 του στόλου αυτοκινήτων του Arval Mobility Observatory, μία στις δύο εταιρείες στη Γαλλία (49%), λένε ότι θέλουν να αναπτύξουν τη μακροχρόνια μίσθωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή να τη χρησιμοποιήσουν τα επόμενα τρία χρόνια. Μάλιστα η μακροχρόνια μίσθωση επεκτείνεται πλέον στα μεταχειρισμένα οχήματα. Ένα νέο όχημα leasing βάσει σύμβασης τριών έως πέντε ετών μπορεί επομένως να βιώσει μια δεύτερη ζωή στη μακροχρόνια μίσθωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για έως και τρία επιπλέον έτη, δηλαδή συνολική διάρκεια ζωής έξι έως οκτώ ετών.
«Πρόκειται για οχήματα για τα οποία διαθέτουμε από καινούρια και έχουμε και πλήρες αρχείο συντήρησης», υπογραμμίζει ένας διευθυντής της γαλλικής ALD Automotive, η οποία, από την αρχή του έτους, προσφέρει τη μακροχρόνια ενοικίαση για μεταχειρισμένα οχήματα τόσο για εταιρείες όσο και για ιδιώτες.
Αυτή η νέα φόρμουλα ενοικίασης επιτρέπει στους οδηγούς να αποκτήσουν ένα σχετικά νέο και «καθαρό» όχημα πολύ γρήγορα τη στιγμή που οι χρόνοι παράδοσης στα νέα οχήματα διαρκώς αυξάνονται. «Αυτή η τάση θα τονιστεί ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα ειδικά αφού η υπολειμματική τους αξία παραμένει υψηλή ενώ τα μηχανικά εξαρτήματα φθείρονται ελάχιστα. » τονίζουν οι αναλυτές.