Μόνο τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατάφεραν να σημειώσουν άνοδο τον Δεκέμβριο του 2022 και όλα τα υπόλοιπα καύσιμα να καταγράψουν πτώση σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Μάλιστα το ποσοστό ανόδου των diesel οχημάτων ανήλθε σε 5,9% και μόνο τα ηλεκτρικά και τα plug-in Hybrid αλλά και τα βενζινοκίνητα κατάφεραν να καταγράψουν οριακή μείωση.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η άνοδος των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων οφείλεται σε δύο λόγους οι οποίοι περιλαμβάνουν την μεγάλη αυτονομία κίνησης με ένα ρεζερβουάρ και την παράδοση πολλών παραγγελιών που είχαν πραγματοποιηθεί τους προηγούμενους μήνες. Όπως και να έχει το ζήτημα πάντως θεωρείται δεδομένο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πραγματικά διανύουν πολλά χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ και επίσης έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 γεγονός που τα απομακρύνει από πιθανά μελλοντικά… χαράτσια!
Το εντυπωσιακό στοιχείο στις πωλήσεις Δεκεμβρίου έχει να κάνει με το αρνητικό πρόσημο όλων των υπόλοιπων καυσίμων.
Ειδικότερα τα βενζινοκίνητα μοντέλα σημείωσαν επίσης οριακή πτώση 0,2% με το ποσοστό τους να ανέρχεται σε 40,3%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 23,9% και σημειώνοντας πτώση 3%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 18,8% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας άνοδο 5,9%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 12,9% σημειώνοντας πτώση 0,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν πτώση 1,4% καταλαμβάνοντας το 3,7% των πωλήσεων ενώ επίσης και τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 1% καταλαμβάνοντας το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αφορούσαν στο 44,8% του συνόλου χάνοντας σχεδόν 4,4 μονάδες σε σχέση με το 49,2% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όμως πέραν της μεγάλης πτώσης που σημείωσαν τα αυτοκίνητα βενζίνης, πτωτική πορεία αλλά με πολύ μικρό ποσοστό (-1,1%) κατέγραψαν και οι πωλήσεις αυτοκινήτων diesel, περιορίζοντας τις απώλειες των προηγούμενων μηνών, καθώς στο 12μηνο κατέλαβαν το 16,3% έναντι 17,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στο 2022 αφού κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 4,4 μονάδες καταλαμβάνοντας το 27,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 23,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων στο 12μηνο σημείωσαν άνοδο 1% και ανήλθαν σε 7,9% έναντι 6,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν οριακή μεταβολή (-0,7%) καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 1,3% τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν άνοδο 0,9% καθώς στο 12μηνο κατέλαβαν το 2,9% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Σάρωσαν τα SUV μοντέλα το 2022
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 45,8% εκ των οποίων το 24,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 39,2% εκ του οποίου το 27,6% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 11,6% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία D με ποσοστό 8,8% εκ του οποίου τα SUV είναι 7,2%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία Α με 4,2% (1,4% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,5% (0,5 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,8% (0,4% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Δεκέμβριο κατέλαβαν το 61,3% καταγράφοντας οριακή άνοδο 0,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 ενώ σε επίπεδο 12μηνου το ποσοστό των SUV ανήλθε σε 54,8% σημειώνοντας άνοδο 6,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.