Δίχως τέλος φαίνεται να είναι οι αλλαγές που εξετάζονται στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) καθώς πριν καλά καλά λειτουργήσει η πλατφόρμα από τις 16 Ιανουαρίου ήδη ανακοινώθηκε η πρώτη μεγάλη αλλαγή.
Ο λόγος για το Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) το οποίο και ανεστάλη για 6 μήνες η σύνδεσή του με το ΜΕΜΟ μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το αν οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών πρέπει να υπογράψουν συμβάσεις με τις εταιρείες ανακύκλωσης ελαστικών, μπαταριών αλλά και την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ).
Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τα συναρμόδια Υπουργεία μπορεί να αποσύνδεσαν το ΜΕΜΟ από το ΕΜΠΑ ωστόσο εξετάζεται το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων να συνδεθεί με το Τέλος Ταξινόμησης!
Δηλαδή αν δεν δηλωθεί το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή φορτηγό στο ΜΕΜΟ να μην μπορεί να εκτελωνιστεί…
Με αυτό τον τρόπο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί εκτιμούν πως θα ελέγχεται ένα όχημα πριν εισέλθει στην χώρα μας από το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, αν διαθέτει τον εξοπλισμό που αναγράφει, αν έχει ξένο ΚΤΕΟ σε ισχύ και βέβαια αν υπάρχουν ανακλήσεις που δεν έχουν υλοποιηθεί.
Ειδικά για τα φορτηγά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί εκτιμούν ότι θα μπει επιτέλους μία τάξη καθώς η συντριπτική πλειοψηφία τους εισάγεται από Βουλγαρία και Ρουμανία όπου κυριολεκτικά επικρατεί ένα χάος στα μεταχειρισμένα επαγγελματικά οχήματα και κάποιοι επιτήδειοι πριν την έναρξη του ΜΕΜΟ αναζητούσαν και έβρισκαν οχήματα σε κακή κατάσταση και χωρίς ΚΤΕΟ σε ισχύ σε πολύ χαμηλές τιμές. Στη συνέχεια τα «σαραβαλάκια» κατευθύνονταν στην Ελλάδα όπου και πωλούνταν ως… «ευκαιρίες» σε ανυποψίαστους επαγγελματίες…
Παράλληλα η κατάθεση των εγγράφων στο ΜΕΜΟ πριν την Ταξινόμηση του οχήματος θα προκαλέσει και τον αυτόματο έλεγχο των εισαγωγέων είτε αφορά σε ιδιώτη καταναλωτή είτε σε έμπορο. Βασικός στόχος των ελεγκτικών μηχανισμών είναι η αποκάλυψη των εκατοντάδων ή ίσως και χιλιάδων παράνομων εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων οι οποίοι λειτουργούν μέσω των Social Media ή ιστοσελίδων με αγγελίες μεταχειρισμένων οχημάτων και βέβαια χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές, φορολογία, ΦΠΑ ή άλλους λογαριασμούς που πληρώνουν οι νόμιμοι συνάδελφοί τους με παραδοσιακά καταστήματα. Μάλιστα ο αθέμιτος ανταγωνισμός που τους προκαλούν είναι τόσο υψηλός που σε καμία περίπτωση οι νόμιμοι έμποροι δεν μπορούν να τους ανταγωνιστούν και τους οδηγούν όλο και πιο κοντά στο λουκέτο.
Πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε πως το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) λειτουργεί κανονικά από τις 16 Ιανουαρίου 2023 και οι έμποροι αλλά και ιδιώτες καταναλωτές που εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο όχημα έχουν περιθώριο 40 ημέρες ή έως τα τέλη Φεβρουαρίου να τα δηλώσουν στην πλατφόρμα ενώ μετά τα τέλη Φεβρουαρίου το χρονικό περιθώριο της δήλωσης των οχημάτων θα πρέπει να γίνεται το αργότερο σε 20 ημέρες.
Αν πάλι κάποιος δεν αναρτήσει τα απαραίτητα έγγραφα στην πλατφόρμα του ΜΕΜΟ τότε θα τους επιβληθεί πρόστιμο από 500 ευρώ έως και 2.000 ευρώ.
Πάντως θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων λειτουργεί κανονικά και τόσο οι έμποροι όσο και οι ιδιώτες καταναλωτές που εισάγουν κάποιο όχημα θα πρέπει να αναρτούν τα έγγραφα που ζητάει το σύστημα κανονικά και το μόνο που δεν λειτουργεί είναι το Εθνικό Μητρώο Παραγωγών.