Δοκιμάζουμε το Cupra Formentor VZ e-Hybrid με 245 ίππους!

Το Cupra Formentor κατάφερε να έχει ανακηρυχθεί ως το πιο δυναμικό σε εμφάνιση και σίγουρα το πιο σπορ σε οδηγικά χαρακτηριστικά crossover της κατηγορίας του. Τώρα με την plug-in έκδοσή του προσθέτει οφέλη σε όσους αναζητούν ένα διαφορετικό εταιρικό αυτοκίνητο ενώ παράλληλα οι ιδιώτες καταναλωτές θα απολαμβάνουν επίσης των φοροελαφρύνσεων εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα αλλά και των εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών CO2.

Τα 40.890 ευρώ που κοστίζει ακούγονται εκ πρώτης όψεως αρκετά χρήματα, όμως τα δικαιολογεί το πλούσιο τεχνολογικό του υπόβαθρο, αλλά και ο αντίστοιχος plug-in ανταγωνισμός που όμως στερείται του χαρακτήρα από τον οποίο ξεχειλίζει το Formentor. Αν βέβαια συμπληρώσει κανείς και περίπου 3.000 ευρώ θα πάρει και την κορυφαία έκδοση VZ που δοκιμάσαμε και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη είτε βρίσκεται σταθμευμένο το αυτοκίνητο είτε κινείται…

Το Cupra Formentor VZ e-Hybrid έχει μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και εγγύηση τεσσάρων ετών για τα μηχανικά μέρη με όριο τις 80.000 km, ενώ το υβριδικό σύστημα καλύπτεται από οχτώ χρόνια.

Επιθετική όψη

Το Cupra Formentor τραβάει τα βλέμματα. Το αιχμηρό εμπρόσθιο μέρος και το μοναδικό σήμα στο χρώμα του χαλκού, με πολλές ακμές και κουπέ στυλ στο τελείωμα της οροφής πραγματικά αποτελούν χαρακτηριστικά που δεν συναντά κανείς εύκολα σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Όταν δε πρόκειται για την έκδοση VZ με τους 245 ίππους και μοναδικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες τότε το αυτοκίνητο αποκτά πιο επιθετική όψη.

Βέβαια η έκδοση plug-in προδίδεται μόνο από το πορτάκι στο εμπρός αριστερό φτερό που κρύβει την πρίζα φόρτισης.

Η συγκεκριμένη έκδοση VZ έχει κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως οι πολύ όμορφες 19άρες ζάντες με “χρυσές” δαγκάνες της CUPRA, τα διακοσμητικά στοιχεία του χαλκού.

Σπορ εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του Cupra Formentor VZ e-Hybrid διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως είναι ο πλήρως διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, η μεγαλύτερη οθόνη των 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, αλλά και τα όμορφα μπάκετ εμπρόσθια καθίσματα με την βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Όπως συμβαίνει και στο εσωτερικό των υπολοίπων Formentor, έτσι και εδώ η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική, ενώ την όλη ατμόσφαιρα αναβαθμίζουν τα ημιδερμάτινα καθίσματα με τις χάλκινες ραφές, τις οποίες συναντούμε και στο μαλακό πλαστικό του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών.

Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, λόγω της παρουσίας της μπαταρίας για το υβριδικό σύστημα κίνησης, μειώνει αισθητά τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ στα 345 λίτρα από 450 λίτρα στα υπόλοιπα Formentor.

245 ίπποι

Οι 245 ίπποι του Cupra Formentor VZ e-Hybrid προέρχονται συνδυαστικά από τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου απόδοσης 150 ίππων και του ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 116 ίππων.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που λειτουργεί ως σειριακό μόνο με paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διάφορων προφίλ όπως Comfort, Sport και CUPRA (υπάρχει φυσικά και αυτό που διαμορφώνεις ανάλογα με τα γούστα σου που ονομάζεται Individual). Βέβαια η επιλογή της λειτουργίας Cupra αποτελεί μονόδρομο αν θέλεις να «παίξεις».

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι φυσικά η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης για 45 πραγματικά χιλιόμετρα η οποία βέβαια βοηθά και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία ανήλθε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Γονίδια Cupra

Το Cupra Formentor VZ e-Hybrid με τα 245 ίππους σίγουρα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και πλούσια εξοπλισμένο plug-in υβριδικό με ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και γονίδια Cupra!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Cupra Formentor VZ e-Hybrid απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί απόλυτα οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ ενώ ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα παραμένει ευθύβολο και σταθερό εμπνέοντας ένα μοναδικό αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση φροντίζουν να περιορίσουν τις κλίσεις του αμαξώματος και να αυξήσουν την πρόσφυση.

Μέσα στην πόλη το Cupra Formentor VZ e-Hybrid μαγνητίζει τα βλέμματα αλλά ο οδηγός θα απολαύσει την ηρεμία της ηλεκτροκίνησης αλλά και την ανάρτησης που απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Ωστόσο οι 19άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή γιατί σκίζονται εύκολα και κοστίζουν ακριβά

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Αίσθηση φρένων