Το 8% των Γάλλων σκέφτεται να κινηθεί προς ένα ηλεκτρικό όχημα για την επόμενη αγορά του όμως η τιμή του γίνεται πλέον σημείο μπλοκαρίσματος αφού το 56% δεν είναι έτοιμο να πληρώσει πάνω από 30.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης.
Μάλιστα σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Deloitte παρά το γεγονός ότι αυξάνονται τα διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά το 43% των Γάλλων σκέφτεται να αποκτήσει κάποιο υβριδικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο και μόλις το 8% να αποκτήσει κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
«Το ερώτημα που τίθεται για την ευθραυστότητα του ηλεκτρικού οχήματος σήμερα, είναι αν θα διατηρηθούν τα ευνοϊκά μέτρα και οι επιδοτήσεις. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό ζήτημα σταθερότητας που δίνεται στους καταναλωτές ώστε να αισθάνονται έτοιμοι να πραγματοποιήσουν αυτήν την επένδυση», προειδοποιεί ο Guillaume Crunelle, υπεύθυνος κινητικότητας και αυτοκινήτου στην Deloitte France.
30.000 ευρώ το πολύ για ένα ηλεκτρικό!
Η αξία απόκτησης κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου επηρεάζει την τελική απόφαση των καταναλωτών. Το 56% από αυτούς δεν θέλει να πληρώσει πάνω από 30.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης και της επιδότησης) για ένα ηλεκτρικό όχημα και μόλις το 25% εκτιμά ότι μπορεί να διαθέσει πάνω από 30.000 ευρώ και έως 50.000 ευρώ.
Ως εκ τούτου, η συνέχεια της κρατικής επιδότησης παραμένει βασική προϋπόθεση για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Επίσης σημαντικός παράγοντας για την απόκτηση κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου αφορά και ο χρόνος φόρτισης. Αν καταφέρουν να τοποθετήσουν ταχυφορτιστές που φορτίζουν το 80% της μπαταρίας σε μισή ώρα σε χαμηλή τιμή σίγουρα θα ενισχύσει την ηλεκτροκίνησης.
Παράλληλα οι διαφορετικοί τρόπου πληρωμής της φόρτισης και οι πολλές εφαρμογές που πρέπει να κατεβάσει κανείς στο κινητό του τηλέφωνο προκειμένου να μπορεί να φορτίζει σε όλους τους σταθμούς αποτελεί ένα ακόμη «αγκάθι» της ηλεκτροκίνησης.
Από την άλλη μεριά βέβαια η απόκτηση του ηλεκτρικού οχήματος από τους καταναλωτές δεν είναι πλέον τόσο προφανής και το 49% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα ακύρωναν την απόφασή τους να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο εάν ένα «καθαρό» συνθετικό καύσιμο ήταν συμβατό με το θερμικό τους όχημα!
«Αν θέλουμε να ενισχύσουμε την κίνηση προς την ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να άρουμε πολλούς περιορισμούς. Ωστόσο, οι Γάλλοι αρχίζουν να ενσωματώνουν την ιδέα ότι πρόκειται να αγοράσουν ένα πιο ακριβό όχημα, αλλά θέλουν επίσης η διάρκεια ζωής του να είναι μεγαλύτερη. Μια τάση που επιβεβαιώνεται από την προσοχή στην υπολειμματική αξία των οχημάτων που αγοράζονται. Επειδή το 44% των ερωτηθέντων θέλει να ενημερωθεί για την υπολειμματική αξία του μελλοντικού νέου τους οχήματος…» τονίζει ο Guillaume Crunelle.