Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Μπαράζ συμμετοχών σε δημοπρασίες του ελληνικού Δημοσίου πραγματοποιεί η Mercedes-Benz Hellas προφανώς σε μια προσπάθεια να μειώσει τις ζημίες που έχει της έχει προκαλέσει η καταβολή των προστίμων ύψους περίπου 85 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr η γερμανική θυγατρική συμμετέχει σχεδόν σε όλες τις δημοπρασίες του Δημοσίου έχοντας προσλάβει και ειδικούς συνεργάτες ώστε να παρίστανται σε όλους τους διαγωνισμούς.
Ειδικότερα η Mercedes-Benz Hellas καταθέτει προσφορές για ασθενοφόρα, φορτηγά και άλλα επαγγελματικά οχήματα μέχρι και ειδικά οχήματα για πολύ δύσκολες «αποστολές».
Παράλληλα η ομάδα κρούσης της γερμανικής θυγατρικής έχει αναλάβει και το δύσκολο έργο «ξεψαχνίσματος» των διαγωνισμών και προσπαθούν να βρουν αιτίες οι οποίες είναι βάσιμες ώστε να μειώσουν τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Ωστόσο σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έχει προκύψει ηθικό θέμα σίγουρα αν όχι και νομικό καθώς η υπόθεση των Υποτιμολογήσεων εκτιμούν πως δεν έχει τελειώσει καθώς τα πρόστιμα σύμφωνα με όσα είχαν διαρρεύσει τα στελέχη από το ΣΔΟΕ ανέρχονταν σε πάνω από 700 εκατ. ευρώ και όπως ανακοινώθηκε πληρώθηκαν μόλις τα 133 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα πέραν των χρηματικών προστίμων υπάρχει δίωξη για λαθρεμπορία από κοινού κατ’ εξακολούθηση και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα από κοινού κατ’ εξακολούθηση και την υπόθεση χειρίζεται ο τακτικός ανακριτής.
Επειδή λοιπόν δεν έχει εκδικαστεί η δίωξη για λαθρεμπορία από κοινού κατ’ εξακολούθηση αλλά ούτε και η νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα στελέχη από άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες επισημαίνουν στο movenews.gr πως δεν γνωρίζουν αν μπορούν οι συγκεκριμένες εταιρείες να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου από την στιγμή που δεν έχει εκδικαστεί η δίωξη. Εκτός και αν υπάρχει «άτυπο συμβιβασμός» μεταξύ κυβέρνησης και των Γερμανικών εργοστασίων ώστε μετά την καταβολή των 133 εκατ. ευρώ να… σταματήσουν όλα!
Τι κάνουν τα πολιτικά κόμματα
Η υπόθεση Mercedes-Benz και BMW έχει απασχολήσει για πάνω από 6 χρόνια τις Αρχές για το θέμα των υποτιμολογήσεων ενώ εδώ και 5 χρόνια μια άλλη υπόθεση ερευνάται από τις Αρχές που αφορά προς το παρών αποκλειστικά και μόνο τη BMW.
Ωστόσο κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών τα πολιτικά κόμματα της χώρας φαίνεται να μην… ενδιαφέρονται για τις υποθέσεις και όποιος και αν τους καταγγέλλει κάτι για κυρίως για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απλά σφυρίζουν… αδιάφορα.
Κάποιοι αναφέρουν πως δεν θέλουν να ασχοληθούν εξαιτίας της παντοδυναμίας της Γερμανίας στην ΕΕ, κάποιοι άλλοι αναφέρουν πως οι πολιτικοί μας φοβούνται να τα… βάλουν με κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας και υπάρχουν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι εκτιμούν που οι πολιτικοί τα… παίρνουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όπως και να έχει το ζήτημα υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες φωνές στο ελληνικό Κοινοβούλιο αλλά και στην Ευρωβουλή που δεν διστάζουν να αναφέρουν τις λέξεις Mercedes-Benz και BMW αλλά και την φοροδιαφυγή που πραγματοποιούσαν.
Πάντως μέχρι σήμερα κανένα απολύτως πολιτικό κόμμα στην Ελλάδα δεν έχει τολμήσει να κάνει ερώτηση για το θέμα των Υποτιμολογήσεων εκτός από τον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Νικολόπουλο ο οποίος φαίνεται ότι αποτελεί εξαίρεση.
Τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής μεταξύ των οποίων και τα κόμματα της συγκυβέρνησης, η ΝΔ, το ΚΚΕ, η Χρυσή Αυγή, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το θέμα παρά τις ενοχλήσεις που ενημερώσεις που υπήρξαν από πολιτικούς και οικονομικούς συντάκτες.
Όσον αφορά στην Ένωση Κεντρώων και τον Βασίλη Λεβέντη ήταν ξεκάθαρος όταν σχολίασε δημοσίευμα εφημερίδας που ανέφερε την τεράστια φοροδιαφυγή από Mercedes-Benz και BMW στην Ελλάδα λέγοντας ότι: «Κακώς βγαίνουν τέτοια δημοσιεύματα τα οποία κάνουν κακό στην Ελλάδα!».
Τα συμπεράσματα δικά σας…
Πρόστιμα 133 εκατ. ευρώ αντί 700 εκατ. ευρώ!
Όταν είχε ολοκληρώσει το ΣΔΟΕ το πόρισμά του σχετικά με την υπόθεση των Υποτιμολογήσεων από Mercedes-Benz και BMW έκαναν λόγω για πρόστιμα ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ. Ξαφνικά μέσα στις γιορτές το οικονομικό επιτελείο μέσω απάντησης στον ανεξάρτητο βουλευτή κ. Νικολόπουλο επιβεβαίωσε πως έχουν εισπραχθεί μόλις 133 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό «κουρέματος» των προστίμων ήταν υψηλότερο από 80% τη στιγμή που εκατομμύρια Έλληνες χρωστούν στην Εφορία πάνω από 100 δις. ευρώ και σε εκείνους δεν υπάρχει καμία προοπτική «κουρέματος» όχι 80% αλλά ούτε 10%!
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο συμβιβασμός που έχει επέλθει μεταξύ κυβέρνησης και Mercedes-Benz και BMW περιλαμβάνει και την απόλυτη «σιγήν ισχύος» από τα εμπλεκόμενα μέρη.
Παράλληλα μόνο τυχαία δεν θεωρείται και η διάλυση της ομάδας του ΣΔΟΕ που πέτυχαν να φέρουν εις πέρας την έρευνα για τις Υποτιμολογήσεις από Mercedes-Benz και BMW και να τους επιβάλλουν πρόστιμα. Μάλλον κάποιοι δεν επιθυμούν να ανακαλύψουν άλλα σκάνδαλα με Υποτιμολογήσεις από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες…