Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Κάποια μέρα μέσα σε ένα γνωστό καφέ με πολλούς επώνυμους επιχειρηματίες έτυχε να γνωρίσουμε ένα εισαγωγέα αυτοκινήτων ο οποίος δεν μπορούσε να πιστέψει πως το movenews.gr γράφει τέτοια θέματα και μάλιστα δεν δίστασε να μας ρωτήσει αν μας έχουν προσεγγίσει ακόμα με διάφορους τρόπους για να σωπάσουμε…
Πέραν όμως των ερωτήσεων του εισαγωγέα αυτοκινήτων ήρθε και η δική μας σειρά να ρωτήσουμε και να λάβουμε απαντήσεις που τουλάχιστον μας άφησαν άφωνους.
Αρχικά λοιπόν ο εισαγωγέας αυτοκινήτων μας μετέφερε στην δεκαετία του ’80 όποτε και η αγορά αυτοκινήτου ξεκινούσε τα πρώτα της μεγάλα άλματα.
Όπως ανέφερε μιλώντας στο movenews.gr εκείνη την εποχή τα αυτοκίνητα πληρώνονταν σε δολάρια και επειδή το κόστος εκτελωνισμού ήταν πάρα πολύ υψηλό οι εισαγωγείς προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να μειώσουν την τιμή απόκτησης.
Η μείωση της τιμής μπορούσε να επιτευχθεί με πάρα πολλούς τρόπους ωστόσο ο εισαγωγέας αυτοκινήτων θυμήθηκε πως οι βασικοί παράμτεροι που μείωναν την τιμή περιελάμβαναν:
Την πέμπτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι περισσότεροι εισαγωγείς παράγγελναν στοκ οχημάτων με 4 ταχύτητες για να μειωθεί το κόστος.
Το πίσω τζάμι δεν ήταν θερμαινόμενο.
Έλειπαν οι ζώνες ασφαλείας.
Έλειπε ο δεξιός καθρέπτης.
Επίσης τα καθίσματα και τα ελαστικά αποτελούσαν προϊόντα στοκ και η ποιότητά τους ήταν υποδεέστερη των ακριβότερων καθισμάτων και ελαστικών.
Μόνο από τα παραπάνω οι εισαγωγείς κέρδιζαν εκατομμύρια δραχμές και βέβαια όσοι ήθελαν περισσότερα αξεσουάρ κέρδιζαν πάρα πολλά χρήματα.
Μια περίοδο μάλιστα κάποιος υπουργός Οικονομικών «διέρρευσε» στους εισαγωγείς αυτοκινήτων πως η χρήση της ζώνης ασφαλείας θα γίνονταν υποχρεωτική με αποτέλεσμα όλοι οι εισαγωγείς να σπεύσουν να εισάγουν εκατομμύρια ζώνες ασφαλείας που τις αγόρασαν έναντι μερικών εκατοντάδων δραχμών (117 δραχμές) και τις μεταπούλησαν έναντι πολλών δεκάδων χιλιάδων δραχμών!
Αυτή η πληροφορία του υπουργού Οικονομικών κατάφερε να φέρει κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων σε κάποιους εισαγωγείς αυτοκινήτων…
Το επόμενο κομμάτι από την κουβέντα μας με τον εισαγωγέα αυτοκινήτων θα αφορά στο περιθώριο κέρδους από τις πωλήσεις καινούριων ΙΧ αλλά και τα έντοκα «δάνεια» με γραμμάτια…