Την Τρίτη 6 Μαρτίου θα δικαστούν, οι 14 οδηγοί της Uber, οι οποίοι συνελήφθησαν το βράδυ της Παρασκευής στην Αθήνα. Η δικογραφία είναι κοινή και αφορά και τους 14.
Για ποιον λόγο έγιναν οι συλλήψεις
Τα αυτοκίνητα που εργάζονται για την πολυεθνική, εκτός του ότι προσφέρουν χαμηλότερα κόμιστρα από τα ισχύοντα και δεν χρεώνουν διπλή ταρίφα μετά τα μεσάνυχτα, καλύπτονται, σύμφωνα με την εταιρεία, από τον τουριστικό νόμο. Ο συγκεκριμένος νόμος, όμως, έχει ένα… κενό. Σύμφωνα με την νομοθεσία μπορούν να παίρνουν πελάτη κάθε έξι ώρες. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που έγιναν συλλήψεις από την αστυνομία.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, δε, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, έκρινε ότι η Uber δεν περιορίζεται στο να είναι απλά μια υπηρεσία διαμεσολάβησης, και αποφάνθηκε ότι αυτή η υπηρεσία πρέπει να θεωρηθεί ότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας “συνολικής υπηρεσίας” της οποίας κύριο στοιχείο είναι η “υπηρεσία μεταφοράς” και, ως εκ τούτου, δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται “υπηρεσία της κοινωνίας της πληροφορίας”, αλλά “υπηρεσία στον τομέα των μεταφορών”. Επομένως, στο παρόν στάδιο εξέλιξης του δικαίου της Ένωσης, εναπόκειται στα κράτη μέλη να ρυθμίζουν τους όρους παροχής τέτοιων υπηρεσιών, τηρώντας τις γενικές αρχές της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πώς έγιναν οι συλλήψεις των οδηγών
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, οι συγκεκριμένες συλλήψεις της Παρασκευής, έγιναν στα πλαίσια οργανωμένης επιχείρησης, με αστυνομικούς ντυμένους με πολιτικά, οι οποίοι προσποιούμενοι τους πελάτες, καλούσαν οχήματα για τη δήθεν μεταφορά τους. Όταν έφτανε το αυτοκίνητο της Uber για την παραλαβή του “πελάτη”, ο αστυνομικός προχωρούσε στην σύλληψη του οδηγού και την κατάσχεση του κινητού τηλεφώνου, με την εφαρμογή της εταιρείας, στο οποίο είναι περασμένα όλα τα στοιχεία των διαδρομών αλλά και το “ταμείο” που έχει κάνει ο κάθε οδηγός.
Χθες, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ επιβεβαίωσε στον Realfm 97,8 τις συλλήψεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά: “Μετά από αλλεπάλληλες καταγγελίες που κάνουν τα μέλη μας ανά λεπτό και επειδή το τελευταίο καιρό έχει εξελιχθεί σε μία μάχη που “αλληλοχτυπιούνται” οι οδηγοί μας με αυτούς της Uber, προφανώς, γι’ αυτό έγιναν συλλήψεις οδηγών της Uber”, ανέφερε ο κ. Λυμπερόπουλος.
“Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο έχει βγάλει μια απόφαση, την οποία ουσιαστικά εγώ προκάλεσα και έχουμε δικαιωθεί πλήρως. Θα πρέπει κάθε τέτοια εταιρεία να εναρμονίζεται με την νομοθεσία του κράτους.”
Το enikos.gr επικοινώνησε με εκπροσώπους και συνεργάτες της Uber, οι οποίοι ανέφεραν ότι η εταιρεία επιθυμεί να κρατήσει, προς το παρόν χαμηλούς τόνους όσο αφορά την υπόθεση.
Ωστόσο, πηγές από πλευράς της Uber μεταφέρουν στο enikos.gr ότι όσον αφορά το θέμα της φορολογίας που θίγει ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, είναι καθ’ όλα νόμιμοι, πληρώνοντας κανονικά τα χρηματικά ποσά τους σε φόρους που τους αναλογούν, προκειμένου να μπορούν να έχουν τα οχήματα στο δρόμο υπό τη συγκεκριμένη μορφή λειτουργίας, ενώ διαθέτουν και ειδική άδεια, βάσει της νομοθεσίας.
Πηγή Πληροφοριών: enikos.gr