Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει τους στόχους του εξηλεκτρισμού του στόλου των εταιρικών οχημάτων ως μέρος της πρωτοβουλίας Greening Corporate Fleets, επισημαίνει ένας συνασπισμός 30 κορυφαίων επιχειρήσεων και οργανισμών. Οι κορυφαίες επιχειρήσεις με μεγάλους εταιρικούς στόλους ένωσαν τις δυνάμεις τους, μεταξύ των οποίων οι όμιλοι Uber, Ikea, Coca Cola και LeasePlan για να ζητήσουν όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2030.
Η ηλεκτροκίνηση των στόλων αντιπροσωπεύει μια τεράστια ευκαιρία καθώς 6 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι εταιρικά ΙΧ, και οδηγούν την αγορά καθώς είναι περισσότερα από τις αντίστοιχες πωλήσεις λιανικής.
Οι αγοραστικές αποφάσεις των στόλων έχουν σημαντικό αντίκτυπο για την υπόλοιπη αγορά, καθώς τα εν λόγω οχήματα μετά από 3 έως 5 χρόνια εισέρχονται στην αγορά μεταχειρισμένων.
Ο Stef Cornelis, διευθυντής στην T&E, επισημαίνει ότι: «Οι κορυφαίες εταιρείες με μεγάλους στόλους αυτοκινήτων έχουν δεσμευτεί να γίνουν ηγέτες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και του κλίματος. Ζητούν τώρα από την Πρόεδρο Von der Leyen να διασφαλίσει ότι όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Για πάρα πολύ καιρό, τα εταιρικά αυτοκίνητα δεν ήταν στην ατζέντα της Ευρώπης. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αναγνωρίσει τις μεγάλες δυνατότητες εξηλεκτρισμού των στόλων όχι μόνο για το κλίμα αλλά και για τους πολίτες της, καθώς θα φέρει στην αγορά οικονομικά μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα».
Η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης των στόλων μπορεί να προσφέρει στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια ζωτική τριπλή νίκη που περιλαμβάνει ταχεία μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές, απογαλακτισμός της ΕΕ από τις ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου και τέλος, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, δημιουργείται μια ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων με προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι κορυφαίες επιχειρήσεις θέλουμε να παίξουμε τον ρόλο μας στο να κάνουμε την Ευρώπη πιο πράσινη και ενεργειακή ανεξάρτητη ήπειρο και πιστεύουν επίσης ότι οι επιδοτήσεις και οι φοροαπαλλαγές θα βοηθήσουν να επιταχυνθεί περαιτέρω η μετάβασή τους στα ηλεκτρικά οχήματα.
Επίσης θα τονώσει η προσφορά και η ζήτηση ενώ ταυτόχρονα στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, στις αυτοκινητοβιομηχανίες και σε άλλους κλάδους ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό και χρειαζόμαστε τις κατάλληλες συνθήκες πλαισίου για να αλλάξουμε ταχύτητες.
Ως εκ τούτου, οι εταιρείες με μεγάλους εταιρικούς στόλους καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει ένα κανονισμό έως τον Οκτώβριο του 2023, το αργότερο, με δεσμευτικό όρο τις μηδενικές εκπομπές CO2 για εταιρικούς στόλους. Επίσης οι επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει στους ακόλουθους στόχους ότι έως το 2030 όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και φορτηγά θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα και να οριστούν δεσμευτικοί στόχοι αγοράς στόλων. Αυτοί οι στόχοι πρέπει να είναι σύμφωνοι ότι όλα τα καινούρια βαριά φορτηγά θα εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035.
Επιπλέον, οι νομοθέτες στην ΕΕ θα πρέπει να συμφωνήσουν γρήγορα σε φιλόδοξους στόχους για δημόσιους και ιδιωτικούς υποδομής φόρτισης στα πλαίσια του Κανονισμού Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων και της Οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Επιπλέον, τα κράτη μέλη πρέπει να επιταχύνουν τη δράση τους σχετικά με τις χρεώσεις και να σχεδιάσουν ειδικά προγράμματα κινήτρων για φόρτιση των οχημάτων στους χώρους εργασίας και όχι μόνο…