Η Hyundai Motor Company πραγματοποίησε σήμερα την Παγκόσμια Διαδικτυακή Πρεμιέρα του ολοκαίνουργιου KONA, του αναβαθμισμένου multiplayer στην κατηγορία των B-SUV, με κορυφαία μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (EV) που προσφέρει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης και κορυφαία αυτονομία.
Η δεύτερη γενιά του KONA προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης γκάμας συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τις εκδόσεις EV (βασική ή μεγάλης αυτονομίας), τις πλήρως υβριδικές (HEV), αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.
Σε μια αντισυμβατική κίνηση, η Hyundai Motor εξέλιξε το νέο KONA αρχικά ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας τον Μάρτιο του 2022 για επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού που προβλέπει 11 νέα Hyundai EV στην αγορά έως το 2030.
Με την στιβαρή, δυναμική σχεδίαση και τις αναβαθμισμένες διαστάσεις του, το ολοκαίνουριο KONA διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα, υποστηρίζοντας το lifestyle όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Το νέο Hyundai Kona μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις έναντι της απερχόμενης γενιάς και ακροβατεί πλέον μεταξύ των B-SUV και των μικρομεσαίων μοντέλων. Το νέο crossover είναι 150 χλστ. μακρύτερο από το απερχόμενο με το μήκος να βρίσκεται στα 4.355 χλστ. Αυξημένο κατά 25 χλστ. είναι και το πλάτος που φτάνει στα 1.825 χλστ., όπως και το μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., ενώ το ύψος βρίσκεται στα 1.575 χλστ.
Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει διαφορετική σχεδίαση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις και στη σχεδίασή του έχει ενσωματωθεί και το πορτάκι που δίνει πρόσβαση στο σύστημα φόρτισης της μπαταρίας.
Για το ολοκαίνουριο KONA, η Hyundai Motor απομακρύνθηκε από τη συμβατική διαδικασία εξέλιξης που έχει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και ξεκίνησε από το ηλεκτροκίνητο (EV) KONA. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό αμάξωμα που τονίζει το καθαρό σχήμα ενός SUV με πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27, το νέο KONA υπερέχει στην αεροδυναμική απόδοση και προσδίδει περισσότερο στιλ με το παραμετρικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και την πίσω λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp.ι εκδόσεις N Line διαθέτουν μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή και προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.
Η βασική έκδοση του Kona Electric (Standard Range) φέρει συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 48,4 kWh με το ηλεκτρικό μοτέρ να αποδίδει 155 ίππους και 255 Nm ροπής.
Στην επόμενη έκδοση Long Range, το Hyundai Kona παραμένει δικίνητο, ωστόσο η ισχύς που παράγει ο ηλεκτρικός του κινητήρας ανεβαίνει στους 217,5 ίππους με την ροπή να παραμένει στα 255 Nm. Και για τις δύο εκδόσεις η Hyundai δεν έκανε λόγο για τις επιδόσεις που συνοδεύουν τις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις.
Η μέγιστη αυτονομία που μπορεί να επιτευχθεί με την μεγάλη μπαταρία, ξεπερνά σύμφωνα με τη Hyundai τα 490 χιλιόμετρα. Παράλληλα, σε ταχυφορτιστή η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 0% έως και το 80% σε διάστημα 41 λεπτών.
Χάρη στις αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και τη καινοτόμο αρχιτεκτονική που προέρχεται από το ΚΟΝΑ EV, η Hyundai Motor κατάφερε να σχεδιάσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης». Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου ηλεκτροκίνητου KONA, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.
Ο φωτισμός καμπίνας υποστηρίζεται επίσης από ενημερώσεις OTA για συντήρηση και νέες δυνατότητες. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 466 λίτρα (με βάση το πρότυπο VDA) με βελτιωμένη ευκολία φόρτωσης. Η φόρτωση, από αποσκευές έως σακούλες με ψώνια, γίνεται ευκολότερη από ποτέ χάρη στη βολική προσαρμόσιμη έξυπνη ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μπορεί να υποστηρίξει και τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών παρέχοντας 3,13 kVA επί ευρωπαϊκού εδάφους με θύρα και στην καμπίνα.
Η Hyundai σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο διαθέτει νέα λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ, λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27. Οι αγοραστές θα βρουν επίσης ένα σύστημα προετοιμασίας μπαταριών, αλλά και μία ειδική τεχνολογία που επιτρέπει στο όχημα να φορτίζει κανονικά, ακόμα και εάν η εξωτερική θερμοκρασία έχει πέσει στους -30°C.
Το Hyundai Kona Electric 2024 προσφέρει επίσης λειτουργίες όπως το Surround View Monitor που εμφανίζει βίντεο από το περιβάλλον του οχήματος, το σύστημα ήχου Bose Premium και τις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA).