Αντίστροφη μέτρηση για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς

Η 88η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης μονοπωλεί το ενδιαφέρον των φίλων της αυτοκίνησης εδώ και πολλές βδομάδες, με τις πύλες της να ανοίγουν επίσημα αύριο το πρωί ούτως ώστε οι εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου να δουν από κοντά τις νέες δημιουργίες των κατασκευαστών αφουγκραζόμενοι συγχρόνως τις νέες τάσεις της σύγχρονης αυτοκίνητης. Εντούτοις, λίγες ώρες πριν, και συγκεκριμένα στις 16:00 ώρα Ελλάδας, τα φώτα της δημοσιότητα πέφτουν στην ειδική εκδήλωση που πραγματοποιείται στην κοσμοπολίτικη Γενεύη από την οργανωτική επιτροπή του καταξιωμένου θεσμού Car of the Year, στα πλαίσια της οποίας θα ανακοινωθεί το φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.

Οι 7 φετινοί φιναλίστ που προκρίθηκαν στην τελική φάση του COTY 2018 είναι αλφαβητικά η Alfa Roneo Stelvio, το Audi A8, η BMW Σειρά 5, το Citroen C3 Aircross, το Kia Stinger, το Seat Ibiza και το Volvo XC40.

O θεσμός Car of The Year συστάθηκε για πρώτη φορά το 1964 από μια ομάδα έγκριτων δημοσιογράφων που ασχολούνταν επαγγελματικά μέσω του ειδικού αυτοκινητικού Τύπου της Ευρώπης με το χώρο της αυτοκίνησης. Αυτή τη στιγμή, τα μέλη της κριτικής επιτροπής του COTY ανέρχονται στα 60, με την αριθμητική εκπροσώπηση των 23 στο σύνολο χωρών στην κριτική Επιτροπή του να βασίζεται τόσο στο μέγεθος της αγοράς αυτοκινήτου κάθε «περιφέρειας», όσο και στη σπουδαιότητα κάθε μιας σε σχέση με τα ευρωπαϊκά και όχι μόνο αυτοκινητικά δρώμενα. Ως εκ τούτου λοιπόν, κάθε άλλο παρά… περίεργο είναι το γεγονός πως χώρες, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Μ. Βρετανία και η Ισπανία εκπροσωπούνται στο θεσμό με 6 εκλέκτορες η κάθε μια. Από τη μεριά της, η… μικρή Ελλάδα έχει την τιμή να εκπροσωπείται στο θεσμό σταθερά από το 1982 και μετά, με τον ιδρυτή του περιοδικού «4Τροχοί», Κώστα Καββαθά, να αποτελεί μόνιμο μέλος της Επιτροπής έως και το 2004 και τον διευθυντή του περιοδικού, Στράτη Χατζηπαναγιώτου, να παραλαμβάνει από την επόμενη κιόλας χρονιά τη σκυτάλη αποτελώντας μέχρι και σήμερα τη μοναδική «ελληνική φωνή» στον καταξιωμένο ευρωπαϊκό αυτό θεσμό.

Οι οργανωτικοί πυλώνες του θεσμού είναι αυτή τη στιγμή τα περιοδικά αυτοκινήτου Auto (Ιταλία), Autocar (Μ. Βρετανία), Autopista (Ιταλία) Autovisie (Ολλανδία), L’Automobile Magazine (Γαλλία), Stern (Γερμανία) και Vi BillAgare (Σουηδία). Αξίζει να σημειωθεί πως στο «Car of The Year» δεν υπάρχουν κατηγορίες ή επιμέρους κλάσεις, καθώς κάθε χρόνο μοναδικός στόχος της Επιτροπής είναι η ανάδειξη ενός αδιαφιλονίκητου νικητή ανάμεσα σε όλα τα υποψήφια μοντέλα. Αρχικά, η διευρυμένη λίστα των διαγωνιζομένων μοντέλων περιλαμβάνει όλα τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν μέσα στη χρονιά, ενώ μετά από ονομαστική ψηφοφορία όλων των μελών της Επιτροπής και με κριτήρια όπως είναι ο σχεδιασμός, η άνεση, η ασφάλεια, η οικονομία, οι επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση, αναδεικνύεται η τελική «7αδα» των μοντέλων (short list) που προκρίνονται στην τελική φάση από την οποία θα προκύψει ο νικητής. Με ποιο τρόπο; Κάθε ένας από τους 60 εκλέκτορες έχει στη διάθεσή του 25 βαθμούς τους οποίους οφείλει να διανέμει σε τουλάχιστον πέντε από τα επτά αυτοκίνητα της τελικής φάσης. Η ανώτατη δε ψήφος μπορεί να πάει σε οποιοδήποτε από τα 7 αυτά μοντέλα, με ανώτατο όμως όριο τους 10 βαθμούς.

Πηγή Πληροφοριών: 4Τροχοί