To μεσαίο, σπορ / GT scooter της Honda αποκτά μία κομψή, εκλεπτυσμένη αισθητική αναβάθμιση, ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και δύο μοντέρνα χρώματα για το 23YM.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει κινητήρα Smart Power+ (eSP+), HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type-C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, φωτισμό full LED και λειτουργία Smart Key.
Το 23YM HONDA FORZA 350 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από την τιμή των 6.790 ευρώ.
Το όνομα Forza αποτελεί εδώ και καιρό κραταιά δύναμη στη γκάμα μοτοσυκλετών της Honda. Η ιστορία του ως premium, μεσαίου μεγέθους scooter χρονολογείται από το 2000: το πρώτο μοντέλο έθεσε τα πρότυπα με τη ζωηρή συμπεριφορά του, τον άφθονο αποθηκευτικό χώρο και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Το Forza έτυχε ευρείας αποδοχής στην Ευρώπη, καθώς οι πελάτες εκτίμησαν την πολύπλευρη προσωπικότητά του σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας. Από την άφιξη του Forza 125 το 2015, πάνω από 160.000 αντίτυπα της οικογένειας Forza έχουν πωληθεί στην Ευρώπη στις εκδόσεις 125, 350 και 750.
Διατηρώντας το μίγμα των σπορ και GT χαρακτηριστικών, που αποτελούν σήμα κατατεθέν του μοντέλου, το μεσαίου κυβισμού Forza εξελίσσεται συνεχώς, με στόχο να ξεπερνά τις προσδοκίες των ιδιοκτητών του με κάθε αναβάθμιση. Ήδη, από το 04YM απέκτησε μετάδοση SMATIC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission) της Honda, σύστημα SmartKey, εξαιρετικά αποδοτικό ψεκασμό καυσίμου PGM-FI και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα. Το 05YM προστέθηκε σύστημα ABS και, το 08YM, στοιχεία πολυτέλειας όπως ένα πακέτο ηχοσυστήματος με ηχεία και αναβαθμισμένο σύστημα SMATIC (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και φρένα με συνδυασμένη λειτουργία ABS.
Το 16YM το Forza κάνει την εμφάνισή του διαθέτοντας μια νέα, ‘sit-in’ σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν άνετα, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το 18YM σηματοδότησε την έλευση ενός ριζικά ανανεωμένου Forza 300. Ακολουθώντας τα χνάρια του μικρότερου αδελφού του, Forza 125, το Forza 300 έγινε ελαφρύτερο, πιο συμπαγές, πιο αιχμηρό και σπορ, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο τα πλεονεκτήματα του ‘GT’ χαρακτήρα του. Ένα μοντέλο ‘Limited–Edition’ με χρώματα Grey/Gloss Black και ασορτί Smart to pbox προστέθηκε ως αποκλειστική επιλογή το 20YM.
Το 21YM ήρθε η ώρα για ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός: το Forza 350. Ταχύτερο, ακόμα πιο πρακτικό – με νέα χαρακτηριστικά όπως συνδεσιμότητα Bluetooth και το σύστημα Honda Smartphone Voice Control – και, ασφαλώς, ακόμα πιο ελκυστικό στυλ.
Για το 23YM το Forza 350 συνεχίζει την πορεία του με μία κομψή νέα εμφάνιση και δύο νέες premium χρωματικές επιλογές.
Το ολοκαίνουργιο εμπρός φέρινγκ χαρίζει στο Forza 350 μία νέα, ακόμα πιο κομψή και εκλεπτυσμένη ταυτότητα με στιλιστικά γνωρίσματα δανεισμένα απευθείας από το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Forza 750. Με κυρίαρχο στοιχείο τους νέους, διπλούς προβολείς LED, το νέο εμπρός τμήμα μεταφέρει την εκρηκτική φυσιογνωμία του Forza 350 στη σύγχρονη εποχή.
Το στυλ ανανεώνεται και η εξαιρετική πρακτικότητα παραμένει. Η ηλεκτρική ζελατίνα διαθέτει ρύθμιση σε μια διαδρομή μήκους 180mm που μεγιστοποιεί την αίσθηση ελευθερίας ή την προστασία από τον αέρα, ανάλογα με την επιθυμία του αναβάτη. Μία θύρα USB Type-C στο ντουλαπάκι προσφέρει ένα εύχρηστο σημείο φόρτισης, με τη λειτουργία SmartKey να αυξάνει την άνεση, ενώ υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα.
Το αξιόπιστο πλαίσιο παραμένει ίδιο, όπως και ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας SOHC χωρητικότητας 330 κ.εκ. που συνεργάζεται με το Honda Selectable Torque Control (HSTC) για τη διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Αποδίδοντας ισχύ 29,2 PS (21.5kW) και ροπή 31,5Nm, εξασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ζωηρή επιτάχυνση και τελική ταχύτητα 137km/h.
Ο πίνακας οργάνων έχει ανανεωθεί με τον αναβάτη του Forza 350 να απολαμβάνει επίσης τη δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone του μέσω Bluetooth και του συστήματος Honda Smartphone Voice Control, το οποίο για το 23YM είναι επίσης συμβατό με συσκευές IOS και Android.
Το 23YM Forza 350 θα διατίθεται με τις ακόλουθες χρωματικές επιλογές:
- Pearl Siena Red
- Matt Robust Gray Metallic
- Matt Pearl Pacific Blue μενέεςζάντες Bronze
- Matt Cynos Gray Metallic
- Pearl Falcon Gray
Ισχυρός κινητήρας
Ο κινητήρας eSP+ του Forza 350 συνδυάζει άριστα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά με υψηλή ιπποδύναμη χάρη στην ολοκληρωμένη εφαρμογή μέτρων μείωσης τριβών.
Ο υδρόψυκτος κινητήρας ψεκασμού 330 κ.εκ με μονό Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ/SOHC) και 4 βαλβίδες, αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) στις 7.500 σαλ., με μέγιστη ροπή 31,5Nm στις 5.250 σαλ. Η τελική ταχύτητα είναι 137km/h, ενώ επιταχύνοντας από στάση, το Forza 350 μπορεί να καλύψει 200m σε 10,4 δευτ.
Η διάμετρος του κυλίνδρου είναι 77mm με διαδρομή 70,8mm και η σχέση συμπίεσης στα 10.5:1. Έχοντας κοκοράκια με ρουλεμάν, κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών και στεγανό στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και τις ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,8 λίτρα.
Ο αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων σε ένα σώμα ψεκασμού 36mm. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αυξημένη ροή και στροβιλισμό στο κύλινδρο για πιο ομοιόμορφη καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται μέσω μιας εξαγωγής ευθείας διατομής, και για μείωση της πίεσης των καυσαερίων (backpressure), το σιλανσιέ αποτελείται από δύο ξεχωριστούς θαλάμους.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιείτους κραδασμούς και συμβάλλει στην ομαλή, απολαυστική οδήγηση.
Ο αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει ένα κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για δυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.
Ο κινητήρας του διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της διαχείρισης του ψεκασμού καυσίμου, για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα διαχειρίζεται την πρόσφυση.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 29.4km/l (WMTCmode), με το ρεζερβουάρ των 11,7L να παρέχει δυνατότητα αυτονομίας έως 340km+.
Με μια ματιά το Honda Forza 350:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | 4χρονος, 4βάλβιδος, υδρόψυκτος |
Χωρητικότητα | 330cc |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 70.8mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 29,2 PS (21.5kW)στις 7.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή | 31.5Nm @ 5.250 σαλ. |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1.8L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lurban 73.8dB / Lwot 80.1dB |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 11.7L |
Εκπομπές CO2WMTC | 79g/km |
Κατανάλωση καυσίμου | 29.4km/L (3.4L/100km) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση (Μίζα) | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-8.6 AH |
Ισχύς ACG | 340W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος, ξηρός, φυγοκεντρικός |
Τύπος κιβωτίου | CVT |
Τελική μετάδοση | Ιμάντας V-Belt |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2145mm x 754mm x 1360mm |
Μεταξόνιο | 1510mm |
Γωνία Κάστερ | 26.5° |
Ίχνος τροχού | 89mm |
Ύψος σέλας | 780mm |
Απόσταση από το έδαφος | 145mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 186kg |
Ακτίνα στροφής | 2.4m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm, διαδρομή 125mm |
Πίσω | Διπλά αμορτισέρ, διαδρομή 130mmtravel |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | 15” από χυτό αλουμίνιο |
Ζάντα Πίσω | 14” από χυτό αλουμίνιο |
Ελαστικό Εμπρός | 120/70-15MC 56P |
Ελαστικό Πίσω | 140/70-14MC 68P |
ΦΡΕΝΑ | |
ABS | 2-κάναλο |
Εμπρός | Διπίστονη δαγκάνα τηςNissin. Δισκόφρενο 256mm |
Πίσω | Μονοπίστονη δαγκάναNissin.Δισκόφρενο 240mm |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | FullLCD, ρολόι, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού, δείκτης κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη HondaSMARTKey. |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
Συνδεσιμότητα | Ναι |
USB | Ναι |
Σύστημα απομακρυσμένου χειρισμού | Honda Smart Key |
Πρόσθετα χαρακτηριστικά | SmartKey, HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ESS |