Τα φορτηγά και τα λεωφορεία έχουν εισέλθει για τα καλά στο στόχαστρο των ελέγχων της Τροχαίας και μάλιστα σε μόλις 7 ημέρες βεβαιώθηκαν χιλιάδες παραβάσεις!
Η πιο δημοφιλής παράβαση σχετίζονταν με τον ταχογράφο και με το ωράριο ανάπαυσης ενώ δεν έλειπαν κρούσματα επέμβασης με συσκευές που παρακάμπτουν το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης SCR ή τοποθέτηση μαγνήτη στον αισθητήρα κίνησης (δότη) προκειμένου να παραποιούνται – αλλοιώνονται οι καταγραφόμενες ενδείξεις του ταχογράφου…
Επίσης σε λεωφορεία που χρησιμοποιούνται από σχολεία για τις εκδρομές και μετακινήσεις των μαθητών και ελέγχθηκαν διαπιστώθηκε ότι κινούνται με ελαστικά του 2016 και του 2017 τα οποία προφανώς δεν έχουν καμία πρόσφυση και είναι άκρως επικίνδυνα για τις ζωές των παιδιών που μεταφέρουν αλλά και των λοιπών οχημάτων που κινούνται πλησίον τους.
Ειδικότερα στο πλαίσιο διενέργειας στοχευμένων και συστηματικών τροχονομικών ελέγχων, Αστυνομικοί των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, καθώς και των Α΄ και Β΄ Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Αττικής, πραγματοποίησαν από 11 έως 17-3-2023 ειδικούς ελέγχους σε λεωφορεία και φορτηγά οχήματα.
Συνολικά βεβαιώθηκαν 1.762 παραβάσεις (705 σε λεωφορεία και 1.057 σε φορτηγά).
Στα λεωφορεία οι 467 αφορούσαν σε ταχογράφους, οι 196 σε παραβίαση ωραρίων ανάπαυσης, οι 26 σε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, οι 2 για οδήγησης από από οδηγούς οι οποίοι δεν χρησιμοποιούσαν κάρτα ψηφιακού ταχογράφου, οι 7 για φθαρμένα ελαστικά, οι 2 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, η 1 για αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου, η 1 για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και οι 3 σε λοιπές παραβάσεις τροχαίας νομοθεσίας.
Στα φορτηγά οι 702 παραβάσεις αφορούσαν σε ταχογράφους, οι 255 σε παραβίαση ωραρίων-ανάπαυσης, οι 34 για αντικανονική χρήση της κάρτας ταχογράφου οδηγού, οι 15 παραβάσεις για φθαρμένα ελαστικά, οι 13 για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, οι 7 για οδήγηση από οδηγούς οι οποίοι δεν χρησιμοποιούσαν κάρτα ψηφιακού ταχογράφου, οι 7 για σκόπιμη επέμβαση με συσκευές που παρακάμπτουν το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης SCR (μη χρήση ADBLUE), οι 3 για ΚΤΕΟ, οι 3 σε χρήση κάρτας ταχογράφου έτερου οδηγού, οι 3 σε παραβίαση σφράγισης της συσκευής του ταχογράφου, οι 2 σε ανασφάλιστα οχήματα, οι 2 σε σκόπιμη επέμβαση στη συσκευή ταχογράφου με τοποθέτηση μαγνήτη στον αισθητήρα κίνησης (δότη) προκειμένου να παραποιούνται – αλλοιώνονται οι καταγραφόμενες ενδείξεις του ταχογράφου (χρόνος οδήγησης, διαλείμματα κ.τ.λ.), οι 2 για στέρηση άδειας ικανότητας οδηγήσεως, η 1 για επισφαλή φόρτωση, η 1 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και οι 7 λοιπές παραβάσεις τροχαίας νομοθεσίας.
Τα οχήματα οδηγήθηκαν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, στα οποία αντικαταστάθηκαν ο αισθητήρας κίνησης με αντιμαγνητική θωράκιση και εκδόθηκε νέα βεβαίωση καλής λειτουργιάς ταχογράφου.
Η Τροχαία προειδοποιεί ότι παρόμοιες ειδικές δράσεις θα προγραμματισθούν και θα πραγματοποιηθούν εκ νέου, προκειμένου να διασφαλιστεί υψηλό επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: