Επενδύσεις-μαμούθ 180 δισ. ευρώ ετοιμάζει ο όμιλος Volkswagen με στόχο την άμεση μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την δημιουργία πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι επενδύσεις αυτές θα αφορούν την παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών, όπως και τις δραστηριότητές της στη Βόρεια Αμερική. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται κι ενώ οι ΗΠΑ έχουν εξαγγείλει τον Νόμο κατά του Πληθωρισμού ο οποίος προσφέρει οικονομικά κίνητρα σε εταιρείες εγχώριες και μη για δραστηριότητες στην πράσινη οικονομία.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων να φθάσουν στο 50% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030 και στο πλαίσιο αυτό τα δύο τρίτα του πενταετούς πλάνου επενδύσεων θα κατευθυνθεί στην ηλεκτροκίνηση και στην ψηφιοποίηση από 56% που προβλεπόταν στον περυσινό σχεδιασμό.
Βάσει του νέου σχεδιασμού, 15 δισ. ευρώ θα διατεθούν για μονάδες κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και πρώτες ύλες για αυτές και η εξασφάλιση των απαραίτητων προμηθειών των πρώτων υλών θα προηγείται της κατασκευής των μονάδων.
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Τόμας Σμαλ, ανακοίνωσε την κατασκευή μονάδας παραγωγής στο Καναδά με σκοπό τη λειτουργία της το 2027, που θα είναι η πρώτη στη Βόρεια Αμερική. Παράλληλα, όπως ξεκαθάρισε δεν υπάρχουν σχέδια για νέες μονάδες στην Ευρώπη, καθώς οι τρεις υπάρχουσες καλύπτουν τις ανάγκες της εταιρείας.
Η Volkswagen θέλει να κορυφωθεί η παραγωγή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2025 και κατόπιν σταδιακά να συρρικνώνεται, βάσει του δεκαετούς πλάνου που παρουσίασε τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Όλιβερ Μπλουμ όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του διευθύνοντα συμβούλου.
Αργότερα, η Volkswagen θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα μιας εικονικής άσκησης βάσει της οποίας όλες οι εταιρείες του ομίλου (Porsche, Audi, Bentley μεταξύ άλλων) εισέρχονται στο χρηματιστήριο.
Παράλληλα, θα παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα βελτιώσει τη λειτουργία της μονάδας λογισμικού Cariad.