Η Renault δεν αλλάζει στρατηγική. Μετά από ένα σταθερό οικονομικό έτος 2022, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να στοιχηματίζει στη δημιουργία αξίας στην κατηγορία C, την ηλεκτροκίνηση αλλά και στις πωλήσεις λιανικής το 2023. Και τα εμπορικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου φαίνεται να επικυρώνουν αυτή τη στρατηγική.
Πράγματι, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε άνοδο πωλήσεων παγκοσμίως κατά 9%, σε 354.545 μονάδες (PC και LCV) με «οδηγό» της κούρσας την Ευρώπη, όπου η ανάπτυξη ανήλθε σε 20%, ξεπερνώντας τις 231.125 μονάδες. Σε αυτό το περιβάλλον, τα προϊόντα της κατηγορίας C αυξήθηκαν κατά 51% στις 62.000 μονάδες και καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο χώρο στις συνολικές πωλήσεις αντιπροσωπεύοντας το 38% των ηπειρωτικών παραδόσεων από 29% που είχαν καταλάβει το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Ομοίως, τα ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκαν επίσης κατά 24%, αντιπροσωπεύοντας το 38% των πωλήσεων (+3 μονάδες).
Οι πωλήσεις λιανικής εξακολουθούν να κυριαρχούν στο σύνολο των πωλήσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας καταλαμβάνοντας το 54%, ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε κατά 3 μονάδες επειδή οι παραδόσεις LCV αυξήθηκαν.
Εξαιρετική απόδοση από το Austral
Όσον αφορά τα προϊόντα, ο Fabrice Cambolive, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Renault, υπογραμμίζει τις καλές επιδόσεις του Austral, που αντιπροσωπεύει 15.500 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ του Arkana (18.500 μονάδες) και του Mégane E-Tech (11.000 μονάδες) συνεχίζουν να αυξάνονται. Αξιοσημείωτη είναι και η απόδοση των LCV με αύξηση 25,9%, στις 87.678 μονάδες.
Ο CEO της Renault, ωστόσο, ανέφερε ότι η μάρκα θα μπορούσε να τα πάει ακόμα καλύτερα χωρίς κάποιες δυσκολίες υλικοτεχνικής υποστήριξης και παραγωγής. «Τα πράγματα βελτιώνονται και στους δύο τομείς, αλλά δεν έχουν διευθετηθεί όλα ακόμη», παραδέχεται ο Fabrice Cambolive.
Όσον αφορά έναν πιθανό πόλεμο τιμών, ειδικά στα ηλεκτρικά με τις διαδοχικές περικοπές της Tesla, ο Fabrice Cambolive είναι επιφυλακτικός, ενώ δηλώνει ότι οι παραγγελίες για το Mégane E-Tech παραμένουν υψηλές επισημαίνοντας ότι: «Αναλύουμε, ανά χώρα, ποιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας πρέπει να έχουμε».
Για ολόκληρο το 2023, η Renault εκτιμά ότι η παγκόσμια αγορά θα πρέπει να αναπτυχθεί κατά 5%, και η ευρωπαϊκή αγορά κατά 10%. «Η δυναμική θα συνεχιστεί», εκτιμά ο Fabrice Cambolive.