Συνεχίστηκε το καλό κλίμα στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων και τον Απρίλιο με τις πωλήσεις να καταγράφουν θετικό πρόσημο ωστόσο είναι πλέον εμφανής η «κόπωση» της ανάπτυξης και ήδη στα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών έχουν σημάνει συναγερμό!
Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο κατάφεραν να ξεπεράσουν τις 10.000 μονάδες σημειώνοντας άνοδο περίπου 9% ενώ στο τετράμηνο οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις 43.000 μονάδες σημειώνοντας άνοδο πάνω από 38%.
Πρωταθλήτρια Απριλίου αναδείχθηκε η Toyota η οποία κατάφερε να ξεπεράσει τις 1.200 μονάδες ενώ η Opel βρέθηκε στη δεύτερη θέση με πάνω από 1.000 αυτοκίνητα. Αυτές οι δύο ήταν οι μοναδικές μάρκες που κατάφεραν να «σπάσουν» το φράγμα των 1.000 μονάδων.
Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η VW με πάνω από 850 αυτοκίνητα και ακολουθούν η Citroen-DS με σχεδόν 800 μονάδες, η Peugeot με πάνω από 600 ΙΧ, η BMW με περίπου 550 μονάδες, η Kia με πάνω από 520 οχήματα, η Fiat με σχεδόν 500 αυτοκίνητα, η Renault με πάνω από 430 ΙΧ και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ford με πάνω από 400 μονάδες.
Σε επίπεδο τετραμήνου η Toyota βρίσκεται στην πρώτη θέση με πάνω από 5.000 μονάδες και ακολουθεί η Opel με πάνω από 4.500 αυτοκίνητα.
Το ανησυχητικό στοιχείο των πωλήσεων αφορά στη μεγάλη πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις λιανικής καθώς τον Απρίλιο περιορίστηκαν σε μόλις 35% ενώ το υπόλοιπο 65% αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις.
Η μεγάλη πτώση των πωλήσεων λιανικής έχει ανησυχήσει ιδιαίτερα τις εξουσιοδοτημένες μονάδες καθώς τους στερεί σημαντική ρευστότητα στα ταμεία τους και πλέον τα έσοδά τους περιορίζονται στα συνεργεία και ανταλλακτικά και σε κάποια μεταχειρισμένα που τους έχουν μείνει.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση οι εξουσιοδοτημένες αντιπροσωπείες θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και βέβαια μην ξεχνάμε ότι έχουν βρεθεί ήδη αντιμέτωπες με την αύξηση των επιτοκίων και του πληθωρισμού με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί περαιτέρω η ρευστότητά τους αλλά και οι επισκέψεις των ιδιοκτητών αυτοκινήτων…