Από την 1η Μαΐου η θυγατρική του ομίλου Stellantis άλλαξε χέρια και με την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού πέρασε στη νέα εταιρεία ΟΡΝΟΣ ΑΕ που ανήκει κατά 51% στον όμιλο Βασιλάκη (Autohellas) και κατά 49% στον ισραηλινό όμιλο Samalet Motors.
Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η εταιρεία ΟΡΝΟΣ δεν είναι εκείνη που θα «τρέξει» την εισαγωγική επιχείρηση των αυτοκινήτων Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth και Fiat Professional αλλά κάποια άλλη εταιρεία! Για αυτό τον λόγο δεν υπήρχε και θέση Διευθύνοντος Συμβούλου και απλά στο ΓΕΜΗ υπήρχε πρόεδρος και απλά μέλη.
Όσον αφορά στο ομολογιακό δάνειο των 56 εκατ. ευρώ που «φημολογούνταν» ότι θα λάμβανε η εταιρεία ΟΡΝΟΣ τελικά τα δύο μέρη της νέας εισαγωγικής εταιρείας joint-venture αποφάσισαν να μην ληφθεί και μάλιστα είχε ήδη ξεκαθαριστεί ότι τα 56 εκατ. ευρώ δεν θα αφορούσαν κάποιο ομολογιακό δάνειο που θα καλύπτονταν από τράπεζα αλλά από τους ίδιους του μετόχους! Οπότε δεν υπάρχει και τραπεζικός δανεισμός.
Η Autohellas με την προσθήκη των νέων μαρκών στο χαρτοφυλάκιό της είναι πολύ πιθανό να «φλερτάρει» με τζίρους ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ καθώς πέρυσι ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 750 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 19,1% και ο κύκλος εργασιών της FCA Greece ξεπέρασε το 2021 τα 114 εκατ. ευρώ.
Η FCA Greece εισήγαγε και διέθετε στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional και Jeep, του ομίλου Stellantis ενώ πέρυσι στην ελληνική αγορά πούλησε σχεδόν 7.000 αυτοκίνητα χωρίς να έχουν συνυπολογιστεί τα επαγγελματικά οχήματα του ομίλου.
Η ΟΡΝΟΣ συστάθηκε με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 12 εκατ. ευρώ και αμέσως μετά τη σύστασή της και όπως αποκάλυψε το Carandmotor.gr η νέα εισαγωγική εταιρεία θα λειτουργήσει χωρίς τραπεζικό δανεισμό και τα 56 εκατ. ευρώ που εξετάζονταν να λάβουν μέσω κάποιου δανείου τελικά θα καλυφθούν από τους ίδιους του μετόχους.
Να υπενθυμίσουμε ότι η εξαγορά της FCA Greece έλαβε το πράσινο φως της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 18 Ιανουαρίου 2023 αλλά το τίμημα εξαγοράς της ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό.
Να σημειωθεί πως η συνεργασία των ομίλων Samelet και Autohellas και των εκπροσώπων τους Omer Levi και της οικογένειας του Ευτύχη Βασιλάκη αντίστοιχα, έχει τις ρίζες της στη μακροχρόνια φιλία των πατεράδων τους Omer Levi και Θεόδωρου Βασιλάκη.
Η ιστορία της Fiat στην Ελλάδα
Η ιστορία της Fiat στην Ελλάδα καταγράφει πάνω από 70 χρόνια και έκτοτε έχει αλλάξει αρκετά χέρια.
Ο πρώτος αντιπρόσωπος της Fiat στην Ελλάδα ήταν ο Παύλος Λάσκαρις με τον Παναγιώτη Λυκουρέζο που εισήγαγαν τα ιταλικά μοντέλα μέσω της εταιρείας ΕΤΑΛΛΑΣ ΑΕ το 1955.
Λίγο πριν την έλευση της δεκαετίας του ‘70 η εταιρεία μετονομάζεται σε ΤΡΑΚΤΕΛΛΑΣ και με μετόχους τους Α. Λάσκαρι, ο Χ. Πανόπουλο, και Θ. Πασχαλίδη ενώ δημιουργούνται νέες εισαγωγικές εταιρείες σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πελοπόννησο και Ήπειρο.
Οι εξελίξεις τρέχουν και η αγορά πολλαπλασιάζεται και το εργοστάσιο αποφασίσει να συμμετέχει στη νέα ελληνική εισαγωγική εταιρεία που ονομάζεται ΑΥΤOΤΕΧΝΙΚΑ ΑΒΕΕ η οποία κατόπιν μετονομάζεται σε ΠΑΝΕΛΛΑΣ.
Τον καλοκαίρι του 1984 η Fiat κοινοποίησε στην ΠΑΝΕΛΛΑΣ επιστολή στην οποία έγραφε ότι η σύμβαση αντιπροσώπευσης δε θα ανανεωνόταν για την επόμενη χρονιά και η μάρκα παραχωρήθηκε στο Ν. Παπαϊωάννου ΑΕ έως το 1988. Κατόπιν η Fiat ίδρυσε την Fiat Auto Hellas η οποία και μετονομάστηκε σε FCA Greece.
Πότε άλλαξε χέρια η Jeep
O όμιλος Συγγελίδη αποτελούσε τον εισαγωγέα των αυτοκινήτων Jeep όσο και των Lancia για την ελληνική αγορά από το 2011. Ωστόσο τον Απρίλιο του 2019 ο ελληνικός όμιλος και η FCA συμφώνησαν να τερματίσουν τις κοινές τους δραστηριότητες όσον αφορά στην εισαγωγή της μάρκας Jeep στην Ελλάδα, όσο και σε σχέση με τη διανομή των μαρκών Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Abarth και Mopar στην Ελλάδα.