Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 T2 με 129 ίππους!

To Volvo XC40 αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της σουηδικής εταιρείας στα SUV και μάλιστα θα λέγαμε ότι είναι και το πρώτο μοντέλο που έχει προσελκύσει νέους ανθρώπους στην συγκεκριμένη κατηγορία οι οποίοι δελεάζονται πρωτίστως από την κορυφαία τεχνολογία του αλλά και την ασφάλειά του.

Η βασική έκδοση Τ2 του Volvo XC40 καταφέρνει να προσελκύσει ακόμη περισσότερους καταναλωτές καθώς πέραν της κορυφαίας σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας που διαθέτει κατάφερε με έναν μικρό σε χωρητικότητα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα να συνδυάσει την δύναμη με την οικονομία.

Μάλιστα το Volvo XC40 T2 με τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 129 ίππων προσδίδει ικανοποιητική δύναμη και οικονομία ενώ το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Geartronic, ανανεώνει το εισαγωγικό SUV μοντέλο της εταιρείας και ενισχύει την εικόνα της στην κατηγορία χωρίς οι αγοραστές του να έχουν τον άγχος των φορολογικών βαρών που φέρουν τα δίλιτρα μοντέλα.

Το κόστος λοιπόν για την κορυφαία έκδοση του XC40 με τον μικρό υπερτροφορούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 129 ίππους ανέρχεται σε περίπου 40.500 ευρώ, τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 147,05 ευρώ και διαθέτει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.

Καθαρόαιμο SUV

To νέο σουηδικό μοντέλο που είχε ψηφιστεί και Αυτοκίνητο της Χρονιάς δεν κρύβει την συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo καθώς η σχεδίασή του μοιάζει τόσο στο κορυφαίο XC90 όσο και στο XC60.

Με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα, πλάτος, 1,65 μ., ύψος 1,65 και 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος το Volvo XC40 έρχεται να προκαλέσει «ταραχή» στα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών καθώς πέραν του βαρυσήμαντου τίτλου φέρει πολύ καλύτερη τεχνολογία και ισχυρότερους κινητήρες και όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που διατίθενται τα μοντέλα από άλλες μάρκες.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η σχεδίαση του XC40 μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών είτε κινούνταν είτε ήταν παρκαρισμένο. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ οι τονισμένες ακμές σε όλο το αυτοκίνητο εμπνέουν μια ιδιαιτερότητα.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ο μεγάλος προφυλακτήρας αλλά δεν υπάρχουν οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που θα έδιναν έναν περισσότερο σπορ τόνο στο σοβαρό XC40.

Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλες ζάντες με τα ελαστικά που διαθέτουν υψηλό προφίλ οπότε προσδίδουν πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και ενδείκνυται και για κίνηση σε χωματόδρομους ή πιο δύσβατους δρόμους.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Στο εσωτερικό του XC40 ο οδηγός και οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας που συναντά κανείς και στα άλλα δύο κορυφαία SUV της Volvo.

Φυσικά όπως και στα άλλα δύο μοντέλα έτσι και στο XC40 σημείο αναφοράς αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι σαν Tablet αλλά και ο τεράστιος και ψηφιακό πίνακας οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός.

Ο χειρισμός τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και των ενδείξεων μεταξύ των οργάνων είναι εύκολο και φιλικός προς τον χρήστη ενώ η κεντρική οθόνη λειτουργεί σαν iPad ή smart phone κάνοντάς παιχνιδάκι τον χειρισμό της.

Στα παραπάνω προσθέστε και χρήσιμα applications, όπως το Spotify, καθώς και τη συμβατότητα με Android Auto και CarPlay, και έχετε το πιο hitech εσωτερικό αυτοκινήτου που έχετε βρεθεί ποτέ με αυτό το κόστος απόκτησης.

Βέβαια πέραν της τεχνολογίας ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και ειδικότερα της καμπίνας επιβατών με πολύ μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για μικροαντικείμενα.

Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διέθεταν πολλαπλές ρυθμίσεις και αποδείχθηκαν άνετα και με καλή πλευρική στήριξη ενώ επίσης εξαιρετική ήταν και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις με μοναδική ένσταση την ορατότητα στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 460 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.

129 ίπποι

Το Volvo XC40 της δοκιμής μας κινούνταν από το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 129 ίππων ο οποίος διακρίνεται για την δύναμή του και την ζωντάνια του αλλά και την οικονομία του αν ο οδηγός του είναι εγκρατής.

Μάλιστα ο κινητήρας αποδίδει 129 ίππους με 245 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ., χωρίς την ύπαρξη κανενός συστήματος εξηλεκτρισμού.

Παρά την μείωση της ιπποδύναμης το σουηδικό μοντέλο κινείται αξιοπρεπώς ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αρκετά προγράμματα που αλλάζουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Μεταξύ των προγραμμάτων υπάρχουν το Eco που μειώνει την κατανάλωση, το Off Road για την εκτός δρόμου κίνηση και το Dynamic για πιο σπορ διαθέσεις.

Η απουσία ενός mild hybrid συστήματος δεν ευνοεί την κατανάλωση στην πόλη, που ανεβαίνει σχεδόν στα 8,9 λίτρα/100 χλμ., η οποία με ήπια οδήγηση μειώνεται σε περίπου 7,4 στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Η κίνηση μεταφέρεται στο εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση αλλά και χειροκίνητη λειτουργία.

Σουηδική άνεση

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 αποδείχθηκε μια σουηδική αμαξοστοιχία καθώς κινήθηκε με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου είχε ξεπεράσει τα 170 χλμ./ώρα και έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση πάντως που οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία κίνησης «εκτοξεύεται» καθώς μειώνεται αισθητά η μέση κατανάλωση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τα ελαστικά προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.

Επίσης το Volvo XC40 αφήνει θετική εντύπωση σε οδηγό και επιβάτες. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, γιατί απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να χαρακτηρίζεται μαλακή, και στη συνέχεια το δεύτερο είναι η απουσία των αεροδυναμικών θορύβων. Θα λέγαμε πως το μόνο που περνάει στην καμπίνα είναι ο θόρυβος από τα λάστιχα και τον κινητήρα, όταν όμως αυτός δουλεύει πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.

Αν βέβαια ο οδηγός πιέσει στα όρια τον κινητήρα τότε ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας γίνεται αισθητός αλλά όχι ενοχλητικός…

Μέσα στην πόλη το XC40 όπως προαναφέραμε μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί ένα μοντέλο για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν χωρίς να έχουν ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσουν.

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι ωστόσο ο οδηγός έχει περιορισμένη ορατότητα από το πλαϊνό μέρος πίσω εξαιτίας της μεγάλης κολώνας.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Τεχνολογίες

Κινητήρας

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω