Τον απολογισμό του έργου που έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκανε ο υφυπουργός κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος επισημαίνοντας τα θετικά αποτελέσματα που επήλθαν στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, στην ηλεκτροκίνηση, στα υδατοδρόμια, στις πράσινες μεταφορές, στην εφοδιαστική αλυσίδα και φυσικά, στην οδική ασφάλεια.
Μάλιστα στην συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ ο κ. Παπαδόπουλος αποκάλυψε ότι σε λιγότερο από 4 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ η ηλεκτροκίνηση έχει καταγράψει άνποδο 1.573% καθώς το 2018 πουλήθηκαν μόλις 405 καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ είχαν ξεπεράσει τις 6.770 μονάδες! Επίσης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Με την ιδιότητα και του Προέδρου της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής, θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ότι η Ελλάδα απέκτησε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια που προβλέπει σαφείς δράσεις από τους δημόσιους φορείς με σκοπό τη μείωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά 50% έως το 2030.
Είναι ένα εθνικό ζήτημα που προϋποθέτει την αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας και γι΄ αυτό επιτρέψαμε στους νέους να οδηγούν από την ηλικία των 17 ετών με συνοδό, ώστε να γίνει κτήμα τους ο σεβασμός στους κανόνες του ΚΟΚ.
Ψηφιοποιήθηκαν οι υπηρεσίες μεταφορών για την έκδοση προσωρινών αδειών οδήγησης, τα αντίγραφα και τις ανανεώσεις διπλωμάτων, τις μεταβιβάσεις και φυσικά αναπτύξαμε την εφαρμογή “wallet”, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα στοιχεία του διπλώματος υπάρχουν στο κινητό τηλέφωνο του πολίτη και αυτή είναι μια απτή απόδειξη της δουλειάς που έχει γίνει.
Μετρήσιμη είναι και η πρόοδος στην ηλεκτροκίνηση, όπου τα σημεία φόρτισης πολλαπλασιάστηκαν από μόλις 58 το 2019, σε περισσότερα από 2.000, σήμερα, σε όλη την Ελλάδα. Στην ΚΥΑ που συνυπογράψαμε πρόσφατα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος προβλέπονται άλλα 8.000 σημεία φόρτισης πανελλαδικά προσεχώς με απώτερο στόχο, το 2030 η Ελλάδα να διαθέτει 25.000 φορτιστές.
Προσθέτω, ότι από 405 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2018, φτάσαμε στις 4.731 το 2022 και έως τις αρχές Απριλίου ταξινομήθηκαν άλλα 2.045 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, άλλωστε, προβλέπεται υποχρεωτικά ως μια από αναγκαίες παρεμβάσεις σε κάθε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που υποβάλλουν οι Δήμοι στο Υπουργείο. Ο σχεδιασμός των αστικών παρεμβάσεων δεν γίνεται πλέον αποσπασματικά, αλλά κάθε πόλη οφείλει να ακολουθεί το μοντέλο της Βιώσιμης Κινητικότητας λαμβάνοντας μέριμνα για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς όπως το ποδήλατο, με βάση και τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής, που εκπονήσαμε.
Μαζί με την ηλεκτροκίνηση θέσαμε και τις βάσεις για την εισαγωγή του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών με τη δημοσίευση της ΚΥΑ για τη λειτουργία των πρατηρίων υδρογόνου.
Η συνέχιση αυτής της προσπάθειας είναι αναγκαία για τον μετασχηματισμό του ενεργειακού μείγματος στις μεταφορές, όπου η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει.
Το ίδιο ισχύει και για τα υδατοδρόμια, όπου απλοποιήθηκε το θεσμικό πλαίσιο και εγκρίναμε περισσότερες από 10 αδειοδοτήσεις με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο που θα επιτρέψει τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδροπλάνα, ένα νέο μέσο που θα προσδώσει άλλη δυναμική στον χάρτη των μεταφορών της Ελλάδας.
Ο σιδηρόδρομος συνδέεται με λιμάνια και ΒΙΠΕ και εκσυγχρονίζει το επίπεδο των υπηρεσιών του με έργα που ήδη υλοποιούνται είτε έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.»
Η ΝΔ έχει αποδείξει την αξιοπιστία της και χρειάζεται ισχυρή λαϊκή εντολή για να συνεχίσει στον δρόμο της ανάπτυξης, τόνισε επίσης ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έκανε πράξη περισσότερα απ΄ όσα υποσχέθηκε, παρά τις πρωτοφανείς κρίσεις που αντιμετώπισε και τίμησε την εμπιστοσύνη του ελληνικού λάου μειώνοντας τους φόρους, προσελκύοντας επενδύσεις, εκσυγχρονίζοντας το κράτος και ενισχύοντας την άμυνα της πατρίδας και τη διεθνή θέση της χώρας.
«Με αυτή την εμπειρία, η ΝΔ προτείνει στους Έλληνες ένα ρεαλιστικό κυβερνητικό πρόγραμμα που θα μας οδηγήσει σε έναν δρόμο ανάπτυξης και ασφάλειας, με καλύτερους μισθούς και περισσότερες ευκαιρίες, κυρίως για τους νέους ανθρώπους», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.
7η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλεια
Με αφορμή την 7η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε ότι: «Η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έθεσε ως προτεραιότητα την Οδική Ασφάλεια και η Ελλάδα απέκτησε για πρώτη φορά Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια (2021 – 2030), με στόχο τη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα κατά 50% έως το τέλος της δεκαετίας.
Συστάθηκε αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω, όπου κάθε συναρμόδιο Υπουργείο, οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, αναλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο ρόλο στον τομέα της ευθύνης τους προκειμένου να εργαστούμε όλοι μαζί, συντονισμένα, με σκοπό την επίτευξη του εθνικού αυτού στόχου.
Με νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως ο νέος νόμος για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών και τη θέσπιση κανόνων διαφάνειας στις εξετάσεις οδήγησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε το έναυσμα αυτής της προσπάθειας.
Βασική προϋπόθεση είναι να αλλάξουμε την κουλτούρα της οδηγικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα.
Σε αυτή την κατεύθυνση, δώσαμε την ευκαιρία στους νέους ηλικίας 17 ετών να διδάσκονται από νωρίς ότι η οδήγηση συνεπάγεται μια τεράστια ευθύνη για τη ζωή του οδηγού και των συνανθρώπων του.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολόγησε την κατασκευή μεγάλων οδικών έργων, όπως το βόρειο τμήμα του Ε – 65 και ο ΒΟΑΚ, που σε συνδυασμό με πολυάριθμες παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο όλης της χώρας, θα αναβαθμίσουν σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας στις οδικές υποδομές.
Κατά την προηγούμενη δεκαετία, η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση θυμάτων από τροχαία συμβάντα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αυτή η επίδοση δεν επιτρέπει εφησυχασμό. Οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω μείωση του αριθμού των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται στην άσφαλτο και ο οδικός χάρτης για να το πετύχουμε αυτό είναι η πιστή εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου. Είναι μια ευθύνη της Πολιτείας στην οποία πρέπει να γίνουν αρωγοί όλοι οι πολίτες».