Αλλαγές στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων προανήγγειλε ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Emmanuel Macron κατά την παρουσίαση του σχεδίου της «Πράσινης Βιομηχανίας» στο Μέγαρο των Ηλυσίων.
«Θα είμαστε η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που θα μεταρρυθμίσει τα κριτήρια για την κατανομή του μπόνους για την αυτοκινητοβιομηχανία για να ληφθεί καλύτερα υπόψη το αποτύπωμα άνθρακα στην παραγωγή οχημάτων. Βασικά, θα υποστηρίξουμε μπαταρίες και οχήματα που παράγονται στην Ευρώπη!», δήλωσε στο τέλος ο Emmanuel Macron μιας παρουσίασης σχεδόν δύο ωρών.
Οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές, αλλά αναμένεται να διευκρινιστούν στο νομοσχέδιο για την «Πράσινη Βιομηχανία».
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται από μια «βαθμολογία άνθρακα» που θα δείχνει το αποτύπωμα άνθρακα όπως ήδη υπάρχει για άλλες βιομηχανίες.
«Δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα των Γάλλων φορολογουμένων για να επιταχύνουμε τη μη ευρωπαϊκή εκβιομηχάνιση. Αυτό είναι θέμα κοινής λογικής και θα το κάνουμε», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Τίποτα δεν προσδιορίζεται σήμερα σχετικά με την ημερομηνία έναρξης ισχύος της μεταρρύθμισης αυτού του οικολογικού μπόνους στα αυτοκίνητα. Αλλά αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να γίνει πολύ γρήγορα, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής πριν από το τέλος του έτους.
Ο όμιλος Stellantis δεν άργησε να αντιδράσει στη νέα αυτή ανακοίνωση. Ο όμιλος δηλώνει έτσι ότι «Έχει δεσμευτεί να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2038 και χαιρετίζει κάθε μέτρο που ενθαρρύνει την κινητικότητα χωρίς άνθρακα». Ο όμιλος υπενθυμίζει τη δέσμευσή του να παράγει το 2025 πάνω από 12 ηλεκτρικά μοντέλα σε 12 γαλλικά εργοστάσια που θα κατασκευάζουν επίσης τα βασικά εξαρτήματα που είναι οι μπαταρίες γαλλικής τεχνολογίας, οι ηλεκτροκινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων!»
Ο όμιλος κατασκευάζει ήδη συγκεκριμένα στη Γαλλία τα DS 3 E-Tense, Opel Mokka-e στο Poissy και τα Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy, Opel και Vauxhall Vivaro-e.
Η ίδια δέσμευση θα προωθηθεί για όλες τις παραγγελίες που θα πραγματοποιεί το Δημόσιο από τον Ιούλιο του 2024, έναντι του 2026 που είχε αρχικά προγραμματιστεί. Θα ληφθεί υπόψη το περιβαλλοντικό κριτήριο «για τα βασικά προϊόντα απανθρακοποίησης».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ζήτησε επίσης μεταρρύθμιση των ευρωπαϊκών κανονισμών για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε πιο ήρεμα στην εκτέλεσή τους και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας στην Γηραιά Ήπειρο. Ωστόσο, θέλησε να προειδοποιήσει την ΕΕ για την παραγωγή μπαταριών που δεν θεωρεί αρκετά προστατευτική για την ευρωπαϊκή βιομηχανία.
«Δεν θέλω η Ευρώπη να μπορεί να βοηθήσει τις μπαταρίες που δεν παράγονται στην Ευρώπη γιατί ούτε οι Αμερικανοί ούτε οι Κινέζοι βοηθούν τις μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Γιατί να είμαστε ο μόνος χώρος που βοηθάει την παραγωγή των ανταγωνιστών μας;», πρόσθεσε.
Ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας μετέβη πρόσφατα και στη Δουνκέρκη, όπου η Verkor θα εγκαταστήσει ένα gigafactory.