Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους στη Βαρκελώνη, τη γόμα C1 ως P Zero λευκή σκληρή, τη γόμα C2 ως P Zero κίτρινη μέση και τη γόμα C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
Η πίστα του Μοντμελό τροποποιήθηκε φέτος. Το τελευταίο σικέιν (στροφές 14 και 15) που δημιουργήθηκε το 2007 αφαιρέθηκε και η πίστα επέστρεψε στην παλιά της διαμόρφωση. Υπήρξαν και άλλες βελτιώσεις στην πρώτη στροφή με αύξηση του χώρου διαφυγής και νέες μπαριέρες.
Η αλλαγή στην τελευταία στροφή είναι κομβική καθώς η πίστα αποκτά συνεχή ροή και φθείρει λιγότερο τα ελαστικά, στη φάση της επιτάχυνσης. Οι αριστερές στροφές είναι αργές και οι δεξιές είναι γρήγορες.
Πέρυσι ο νικητής Max Verstappen με Red Bull έκανε 3 αλλαγές ελαστικών από μαλακή σε μέση γόμα, όπως και οι περισσότεροι αντίπαλοί του. Με την υιοθέτηση της νέας σκληρής γόμας προστίθενται περισσότερες επιλογές στρατηγικής.
Ο κ. Mario Isola τόνισε ότι: «Παραδοσιακά η πίστα της Βαρκελώνη είναι ένας από τους πιο δημοφιλής προορισμούς για δοκιμές: Τόσο για τα μονοθέσια όσο και για τα ελαστικά. Είναι μια ολοκληρωμένη διαδρομή με πολλές στροφές διαφορετικού τύπου και ταχύτητας. Διαθέτει επίσης μια πολύ μεγάλη ευθεία. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αεροδυναμική απόδοση να αποτελεί κλειδί για να είσαι ανταγωνιστικός. Το τελευταίο τμήμα άλλαξε φέτος, επιστρέψαμε στην παλιά σχεδίαση, χωρίς το τελικό σικέιν. Αυτό προσδίδει εκ νέου στην πίστα τη συνεχή ροή της και αυξάνει την ταχύτητα εισόδου στην μεγάλη ευθεία. Υπάρχουν δυο στροφές οι 3 και 9 που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές όσον αφορά στα πλευρικά φορτία που ασκούνται στα ελαστικά. Διαλέξαμε τις ίδιες γόμες με τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν. Είναι σημαντικό όμως να τονίσουμε ότι η φετινή γόμα C1 είναι καινούργια και δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή γόμα της γκάμας (πλέον την ονομάζουμε C0) και τη C2. Θεωρητικά αυτό δίνει στις ομάδες μια ευρύτερη γκάμα επιλογών στρατηγικής καθώς πέρυσι η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα. Στις ελεύθερες δοκιμές την Παρασκευή οι οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους δυο έξτρα σετ σκληρών ελαστικών με τη νέα δομή που θα χρησιμοποιηθεί από το Βρετανικό Grand Prix και μετά. Πέρα από τη χρήση νέων υλικών που έχουν ήδη πιστοποιηθεί μετά από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών η τελευταία έκδοση είναι ίδια με την προηγούμενη. Αρχικά είχαμε σχεδιάσει την υιοθέτησή τους για το 2024, αλλά τελικά θα τα παρουσιάσουμε νωρίτερα. Ο λόγος είναι ότι τα φορτία που ασκούνται από τα σημερινά μονοθέσια είναι ήδη στα επίπεδα που είχαν τεθεί ως στόχος, για το τέλος της φετινής χρονιάς. Οπότε χρειάζεται δομή με μεγαλύτερη αντοχή στην κόπωση. Η νέα δομή δεν θα διαφοροποιήσει τις τεχνικές παραμέτρους ή την απόδοση των ελαστικών. Επιπλέον μετά τον αγώνα θα γίνουν δοκιμές εξέλιξης για τα ελαστικά του 2024 από τις Mercedes και Ferrari για δυο μέρες. Εξελίσσουμε ταυτόχρονα γόμες και σκελετούς για τη νέα χρονιά.”