Η Toyota Corolla ανανεώθηκε εφοδιάστηκε με το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας ενώ μαζί με τις απαραίτητες σχεδιαστικές παρεμβάσεις και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ρίχνεται στη μάχη των πωλήσεων για να κερδίσει τη θέση που της αρμόζει.
Άλλωστε το όνομα και μόνο Toyota Corolla αποτελεί μύθο καθώς έχει πουλήσει πάνω από 50 εκατομμύρια μονάδες ενώ παράλληλα είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.
Η υβριδική τεχνολογία είναι και το επίκεντρο της ανανέωσής της, καθώς λαμβάνει για πρώτη φορά την 5η γενιά υβριδικών συστημάτων Toyota με τον θερμικό κινητήρα να ανέρχεται σε 1,8 λίτρο ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει πλέον 95 ίππους, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να αγγίζει πλέον τους 140 ίππους. Ταυτόχρονα ολοκαίνουργια είναι και η μπαταρία η οποία είναι πιο μικρή, ελαφριά, δυνατή και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Με πλούσιο εξοπλισμό, αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα, χαμηλή κατανάλωση και τιμή από 28.470 ευρώ, η ανανεωμένη Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 με ίππους είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία.
Πιο «άγρια» εμφάνιση
Η επανασχεδιασμένη Corolla έχει περιορισμένες αλλαγές, τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα επιβατών της. Εξωτερικά, διακρίνεται από τη νέα διαμόρφωση των φώτων της, εμπρός και πίσω, όπως και από τα νέα χρώματα με τα οποία είναι διαθέσιμο το αυτοκίνητο.
Ειδικά στην έκδοση GR Sport της Toyota Corolla της δοκιμής μας, το facelift δείχνει να έχει αξιοσημείωτη επιτυχία, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που ο κόσμος στον δρόμο ρώταγε για να μάθει τι διαφορετικό έχει αυτό το «αγριεμένο» Corolla!
Παράλληλα εντυπωσιακά είναι τα διαφορετικά σχέδια για τους τροχούς, οι μικροί ανασχεδιασμοοί στην εμπρός μάσκα, αλλά και πολύ πιο εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τρισδιάστατα γραφικά.
Σπορ εσωτερικό
Με το που θα ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου ο οδηγός θα αντικρίσει τα υπέροχα μπάκετ καθίσματα που έχουν τοποθετηθεί την έκδοση GR Sport με πολύ καλή πλευρική στήριξη και αρκετό αφρώδες που κρατάει το σώμα ξεκούραστο ακόμη και μετά από αρκετές ώρες.
Ωστόσο η νέα οθόνη 12,3 ιντσών του infotainment αλλά και το ψηφιακό καντράν με πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης κερδίζουν τα βλέμματα των επιβατών.
Ο οδηγός επίσης έχει στη διαθεσή του και διαφορετικά «θέματα» για την εμφάνιση, που περιλαμβάνουν το Casual, το Smart, το Tough και το Sporty.
Το σύστημα πολυμέσων Smart Connect στο μέσο του ταμπλό, απέκτησε έγχρωμη οθόνη αφής μεγαλύτερης διαμέτρου παρέχοντας δυνατότητα φωνητικών εντολών. Eυτυχώς πάντως που προνόησαν να τοποθετήσουν, δύο μικρούς διακόπτες στη βάση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου CVT για άμεση πρόσβαση, στα προγράμματα οδήγησης του Drive Mode, της επιλογής κίνησης μόνο με ρεύμα (EV Mode) και ξεχωριστά χειριστήρια για το κλιματισμό. Πέραν αυτών, η εργονομία των υπόλοιπων χειριστηρίων κατά τα ειωθότα της Ιαπωνικής εταιρείας είναι σωστά μελετημένη και ενισχύεται, από την ύπαρξη αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα, μικρής ωστόσο χωρητικότητας…
Και ενόσω η εργονομία σε επιμέρους σημεία επισύρει κριτική, ο πλήρως αναβαθμισμένος και πληρέστατος βασικός εξοπλισμός των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης «Toyota Safety Sense» με τον οποίο διατίθεται, όντως αποσπά τα εύσημα!
Η χωρητικότητα των 361 λίτρων του πορτ μπαγκάζ (ή 1.052 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) κρίνεται επίσης ικανοποιητική.
140 ίπποι!
Η πρόσφατη πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος με την οποία εφοδιάζεται πλέον, η πεντάθυρη έκδοση της δοκιμής μας, είναι όντως εξαιρετική αποδεικνύοντας εμπράκτως τη σωστή δουλειά που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια. Η υβριδική διάταξη αποτελείται από, έναν 16βάλβιδο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson» και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένα συγχρονισμένο μόνιμου μαγνήτη που συνδράμει στη κίνηση του αυτοκινήτου και ένα μικρότερων διαστάσεων που λειτουργεί ως γεννήτρια αποθηκεύοντας την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση. Ο θερμικός κινητήρας, αποδίδει μέγιστη ισχύ 98 ίππων στις 5.200 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 95 ίππων και μέγιστη ροπή 185 Nm. H συνδυαστική ισχύς τού συστήματος είναι 140 ίπποι, οι οποίοι μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης e-CVT. Αναφορικά με τη συστοιχία μπαταριών του υβριδικού συστήματος είναι ιόντων λιθίου, έχει κατά 14% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και ζυγίζει 16 κιλά λιγότερο από πριν.
Παρά τις βελτιωμένες επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου διατηρήθηκε σε εξαιτρετικά χαμηλά επίπεδα με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται πέριξ των 5 λίτρων για κάθε 100 χλμ. με όχι και τόσο οικονομική οδήγηση!
Το απόλυτο υβριδικό αυτοκίνητο
Η ανανεωμένη υβριδική Corolla, είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, αναμφίβολα καλύτερο από πλευράς απόδοσης του υβριδικού συστήματος, σίγουρα δε, πολύ καλύτερο από οδηγικής άποψης και ιδιαίτερα πολιτισμένο πια.
Μάλιστα ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει η υψηλή ποιότητα κύλισης παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών(225/40 R18) που χρησιμοποιούσε η έκδοση GR της δοκιμής μας. Η ρύθμιση των αναρτήσεων όντως αγγίζει το ιδανικό, καθώς απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και την ίδια ώρα προσδίδει στο Ιαπωνικό hatchback πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Η άμεση απόκριση του υβριδικού συστήματος και η δυνατότητα επιλογής «Β» στο αυτόματο κιβώτιο (η οποία στο άφημα του πεντάλ του γκαζιού συνδράμει στην επιβράδυνση μέσω του ηλεκτροκινητήρα) όλα αυτά, συν το στιβαρό πλαίσιο επιτρέπουν εν τέλει ένα γρήγορο ρυθμό κίνησης, αλλά ταυτόχρονα και άκρως οικονομικό.
Η Corolla είναι μακράν το πιο ευκολοδήγητο μικρομεσαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας στην καθημερινότητα. Ο συνδυασμός λοιπόν φιλικότητας και ισορροπίας μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς στη νέα υβριδική Corolla είναι εξαιρετικός!
Ο οδηγός πάντως αν το θελήσει μπορεί πολύ εύκολα να ανεβάσει ρυθμό με σύμμαχους το στιβαρό πλαίσιο και τη δυνατότητα απενεργοποίησης των συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Αξιοπιστία
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Ελαστικά χαμηλού προφίλ